Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 apr 2024, 01:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 sep 2009, 08:30 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Deel 3 in de Immortal Warrior serie en zeker net zo goed als deel 1 (heb deel 2 nog niet binnen).

Het gaat over Reynald de Mortimer, een 13e eeuwse lord die bekend stond als een echte krijger in zijn tijd. Maar iemand die ook vrede wilde sluiten in de grensgebieden (Engeland - Wales). Op de dag dat de vrede getekend zou worden in 1299 ging er alleen iets grandioos mis en stierf bijna iedereen. Maar hoe? Waar ging het mis? Hij krijgt de kans om de fout die hij toen maakte te herstellen!
Hij word door de 'sorceress' wakker gemaakt in een andere tijd, 700 jaar na zijn dood, maar in zijn eigen kasteel. Zijn kasteel is nu omgetoverd tot een hotel, waar juist op dat moment een middeleeuws festival aan de gang is.
Hij komt Amy Fairweather tegen, een vrouw die probeert haar broer uit de problemen de helpen door te liegen en stelen. Een leventje wat ze hoopte achter zich te laten, maar haar broer Jez heeft haar hulp nodig om een waardevolle diamant te stelen zodat hij zijn schulden af kan betalen.

Amy helpt Rey meer dan eens uit de problemen, want een 13e eeuwse lord in tegenwoordige tijd geeft wel eens warrige en grappige situaties! :wink:
Rey probeert erachter te komen wat er nou werkelijk gebeurt is in 1299, want in tegenwoordige tijd denkt iedereen dat hij alle mensen vermoord heeft! Terwijl hij zich langzaam maar zeker steeds meer gaat herinneren, word er geprobeerd om hem te vermoorden en niet alleen hem, maar ook Amy!


Het is een heerlijk boek, ik ben gek op deze serie. De mythen en legenden die deze hele serie naar voren komen vind ik super.
Deel 1 had het echte monster van Loch Ness, nu in deel 3 een draak die meer dan alleen draak blijkt te zijn.
Rey, The Ghost, blijkt heel anders te zijn dan ik in het begin van het boek dacht. Erg romantisch, een echte lord en krijger. Een eervol man die altijd 'zijn mensen' zal beschermen.
En Amy die zo graag haar leven zou veranderen, maar zoveel van haar broer houd dat ze hem toch probeert te helpen. Het is voor haar een verademing om bij iemand te zijn als Rey, die geen leugenaar of arrogante prins is en niet agressief en geweldadig zoals haar vader.
Maar geloof je een man die rondloopt in de echte 13e eeuwse kledij + zwaard (ipv een kostuum net als de rest) als hij je verteld dat hij een draak moet vermoorden?

Zeer romantisch, grappig en mooi! Mijn cijfer: 8 :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2009, 08:37 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
ik herinner me je enthousiaste eerste beoordeling... :D en dit blijkt ook heel goed te zijn... worden er voor op mijn lijstje... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2009, 09:28 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
:harts: Klinkt goed! Ik zet het ook bij mijn lijstje op!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2009, 10:21 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Klinkt erg leuk,..maar no ghosts for me :? ,...als dat er niet in zat, had ik hem best erg leuk gevonden, denk ik :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2009, 11:36 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
Klinkt goed, ik ga ze zeker lezen!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2009, 14:06 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Daniëlle schreef:
Klinkt erg leuk,..maar no ghosts for me :? ,...als dat er niet in zat, had ik hem best erg leuk gevonden, denk ik :382:



Hij is geen ghost, hij word The Ghost genoemd vanwege zijn wit-blonde haar en grijze ogen :wink:
Geen geesten dus, maar wel monsters (lees: draak).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2009, 21:29 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Andrea schreef:
Daniëlle schreef:
Klinkt erg leuk,..maar no ghosts for me :? ,...als dat er niet in zat, had ik hem best erg leuk gevonden, denk ik :382:



Hij is geen ghost, hij word The Ghost genoemd vanwege zijn wit-blonde haar en grijze ogen :wink:
Geen geesten dus, maar wel monsters (lees: draak).


M,mmmmmmm jammie,.......ik wou maar dat ik niet zo, serieus was :? en wat meer van fantasie hield, dan had ik hem zo weggelezen,...... :harts:
Heb het echt wel eens geprobeert hoor, maar dan wordt het toch weer niks,.............. :cry:
Dan denk ik: dat kan helemaal niet :? ,....maar ja,..er kan zoveel niet :roll: :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 sep 2010, 08:50 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
heb hem net uit en vond hem niet slecht, maar ook niet zo heel erg goed.
ik had gedacht dat het een tijdreisverhaal was, maar het speelt zich volledig in het heden af en dan vond ik die draak niet passen... :? en dan nog één die in de gedachten kruipt...
ook reynald vond ik een beetje te soft :roll: , voor iemand die de ghost genoemd werd...hij mocht wat meer warrior zijn voor mij... :wink:

het leest heel erg makkelijk, maar ik had er meer van verwacht.
ik had toch wel verwacht dat amy een keer naar het verleden zou gaan, maar dit gebeurd pas op de laatste blz... :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 sep 2010, 09:02 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2009, 14:11
Berichten: 1054
Woonplaats: Gent
klinkt goed! !! :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 sep 2010, 09:13 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Ladybug schreef:
heb hem net uit en vond hem niet slecht, maar ook niet zo heel erg goed.
ik had gedacht dat het een tijdreisverhaal was, maar het speelt zich volledig in het heden af en dan vond ik die draak niet passen... :? en dan nog één die in de gedachten kruipt...
ook reynald vond ik een beetje te soft :roll: , voor iemand die de ghost genoemd werd...hij mocht wat meer warrior zijn voor mij... :wink:

het leest heel erg makkelijk, maar ik had er meer van verwacht.
ik had toch wel verwacht dat amy een keer naar het verleden zou gaan, maar dit gebeurd pas op de laatste blz... :roll:


Ik vond zelf alledrie de boeken wel heel verschillend, de verhalen heel anders. Had ook een compleet ander beeld bij dit boek toen ik eraan begon. Toch viel het niet tegen ofzo.
Vind haar een goede schrijfster, maar ook weer geen hoogvlieger.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 sep 2010, 11:40 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
Andrea schreef:
Vind haar een goede schrijfster, maar ook weer geen hoogvlieger.


inderdaad, ze schrijft wel vlot, maar ik miste toch iets...
het is een boek om te lezen als je eens niet veel tijd hebt, leest snel weg...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling