Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 09:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 sep 2009, 15:35 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 01 feb 2008, 20:36
Berichten: 120
Mijn tweede engelse boek.En deze heb ik bijna zonder woordenboek
gelezen.Julia schrijft gelukkig erg gemakkelijk.

En dan mijn beoordeling:

Je begint en wilt alleen maar doorlezen.Het is heerlijk om eens een
keer over een held te lezen die menselijke kanten heeft(Die menselijke kanten moeten natuurlijk wel binnen de grenzen blijven!)Simon stal mijn hart vanaf het eerste hoofdstuk.Hij en Daphne hadden heerlijke dialogen en de spanning en erotiek was top.En de humor...fantastisch!
Simon had alleen een reden om nooit te willen trouwen en kinderen te hebben,terwijl Daphne hield van kinderen en droomde van een huwelijk met veel kinderen.
Dus toen het op een duel aankwam,omdat zij betrapt werden door haar broer,terwijl ze toegaven aan de grote aantrekkingskracht tussen hen,legde hij er zich bij neer om te sterven,omdat hij wist dat Daphne kinderen wou en hij die haar nooit kon geven.Daphne voorkomt dat en dwingt hem bijna om met haar te trouwen.Als hij haar vertelt dat hij geen kinderen kan krijgen en ze dus goed moet nadenken voor ze een huwelijk met hem aan gaat,schrikt ze,maar besluit toch met hem te trouwen.

Ze trouwen dus en de week die erna volgt is heerlijk.Voor hen en voor de lezers :harts: :harts:

Dan hoort Daphne over Simon's geheim.In plaats er hem over uit te horen en erover te praten houdt ze het even voor zich.Niet lang daarna telt ze één bij één op en ontdekt dat Simon wel kinderen kan krijgen,maar het alleen niet wil.Ze is woedend en gekwetst(Zou ik ook zijn).Ze beschuldigt Simon dat hij haar onschuld heeft gebruikt en tegen haar heeft gelogen.Simon legt haar uit dat ook al kan hij kinderen krijgen,hij het nooit en nooit wil.En dat het dus ophetzelfde neerkomt.Hij haalt aan dat dat de reden was waarom hij liever wou sterven ,dan met haar trouwen en haar ongelukkig maken. Omdat hij nimmer kinderen zou hebben en hij vertelt haar over zijn traumatische verleden en zijn verschrikkelijke vader.
En hierna is het wat mij betreft afgelopen met de liefde tussen hen.
In Plaats van dat Daphne hem begrijpt en hun liefde boven alles stelt,en hem dus ook lief heeft en Simon boven haar vurige wens om kinderen te hebben stelt,en ons laat zien dat ze de fantastische liefdevole begripvolle vrouw is ,die ze het grootste gedeelte van het boek was,laat ze hem gewoon vallen.Ze had kunnen wachten en samen met hem zijn trauma verwerken en met tact en geduld zou alles goed gekomen zijn.Maar nee hoor.Ze verbant hem uit haar bed.Simon kan zeggen wat hij wil,het enige wat zij hoort is dat hij wel kinderen kan krijgen en ze niet wil om een (volgens haar dan :? )stomme reden.Zij ziet het zó en zó en dus heeft Simon ongelijk en moet hij er zich gewoon over heen zetten.Simon laat zich niet verbannen,maar Daphne gebruikt zijn liefde om hem uiteindelijk er toch uit te gooien.En als hij die nacht dronken thuis komt en haar smeekt bij hem te blijven,doet ze dat.En dan...dit stukje verpest hun hele huwelijk wat mij betreft...ontdekt ze dat Simon zelfs in zijn hulpeloze staat naar haar verlangt.En dan komt deze gedacht bij haar op:

She could do what ever she wanted with him.
She could have what ever she wanted.

Ik dacht nog..nee toch..zo is ze niet......maar ja hoor.Ze voegt daad bij woord(Gedachte in dit geval)en begint hem uit te kleden en verleidt hem tot het moment dat het zaad veilig en wel in haar buik zit.Simon''s woedende uitbarsting interesseert haar niet;in plaats daarvan trekt ze haar knieën op zodat Simon's zaad goed binnen blijft.Simon ziet dat en realiseert zich wat ze heeft gedaan en raakt daardoor in zijn oude gewoonte en kan geen woord uit brengen.En Daphne?Ze zit hem stikken in zijn woorden en vraagt"Gaat het wel goed met je?"

Simon gaat weg,laat een briefje voor haar achter.

Ik dacht nog(hoe wanhopig kan iemand zijn!):NU zal ze zich wel realiseren hoe erg het is wat ze heeft gedaan.En mischien gaat ze dan iets doen waardoor ik haar kan vergeven en alles goed gaat komen(Want dat Simon haar gaat vergeven en ze nog lang en gelukkig zouden leven wisten we natuurlijk al vanaf het begin van het boekje).

Maar nee hoor.Ze praat het voor zichzelf goed,gaat terug naar London en wacht met spanning af totdat ze over tijd is!En als ze dat is,is ze zoo gelukkig en schrijft Simon een brief.

UUUUURCCCCCCCCCCCCCCCCCCCHHHHH!Wat was ik boos en gefrustreerd!Het was de eerste Hr waarvan ik het jammer vond dat alles goed zou komen en het niet slecht af zou en kon lopen.

Jammer!Want daarvoor was het allemaal zo mooi.Ik had halverwege al besloten het boek nog een keer te kopen,omdat deze zo uitgelezen en vol kreukels eruit zag,maar nee hoor!Hoe mooi en hoe leuk de dialogen en hoe gek ik ook op Simon was,ik kan het nooit meer het boek met dezelfde plezier lezen als ik had gedaan tot pagina zoveel.

11-09-2009
Ik kan het geen cijfer geven.Ik kan alleen zeggen:
Het is goed geschreven,er zitten fantastische dialogen in,het zit vol humor en de erotiek is heerlijk.

Maar ik ga dit boek nooit maar dan ook nooit meer lezen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2009, 18:12 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 31 mei 2008, 16:50
Berichten: 523
Wat een leuke beoordeling heb je geschreven! :D Lekker uitgebreid, hou ik wel van (hint: vaker doen :P).
Jammer van het tweede helft; wat Daphne heeft gedaan is inderdaad niet zo netjes. En hoe ze er daarna nog mee omgaat al helemaal niet.
Ik ben wel benieuwd hoe het nu precies is goed gekomen tussen hen en wat zij heeft gezegd tegen hem en omgekeerd ook. Dus misschien lees ik hem nog wel een keer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2009, 08:30 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
ja, het tweede deel lijkt me toch ook niet zo leuk... :? en dat voor in een HR... :shock:
die daphne lijkt me geen leuk persoon...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2009, 09:32 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
Heerlijk, wat een leuke beoordeling. je schrijft precies op hoe je het boek hebt beleefd en dat vind ik zeker prettig om voor mezelf te gebruiken. Dit boek komt bij mij dus nooit op de plank, ik kon jouw ergenis bijna voelen! :D :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2009, 10:19 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Pfffffffff ik heb hem ook :? en niks is zo erg, als je gevoel van frustratie bij een boek!!!!

Nou, ik vergeet je beoordeling maar even, en mss dat als ik hem ooit eens pak en lees ( want is het niet een eerste of tweede deel :? ), dat ik jouw frustratie niet hebben zal,...
( maar dat zal weer wel :roll: )

Enne, heus, er zijn nog een heeeeeeeeeeeeeleboel andere goeie engelse boeken hoor!
Miljoenen :cool: :harts: :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2009, 16:01 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Nou zeg ........ dit klinkt niet als een boek wat ik zou willen lezen

Zelfs niet in het nederlands :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2009, 21:57 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 01 feb 2008, 20:36
Berichten: 120
Op Amazone hebben ongeveer 129 van de 180 lezeressen het boek als perfect beoordeelt(Dus met vijf sterren).
Een maar kleine tiental heeft em hetzelfde als mij beleeft,dus...voor wie em toch wil lezen(Daniëlle :wink: ),is het mischien raadzaam om die goeie beoordelingen te lezen.
Maar ik moet zeggen...ik begrijp ze alle 129 niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 sep 2009, 10:15 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Girly schreef:
Op Amazone hebben ongeveer 129 van de 180 lezeressen het boek als perfect beoordeelt(Dus met vijf sterren).
Een maar kleine tiental heeft em hetzelfde als mij beleeft,dus...voor wie em toch wil lezen(Daniëlle :wink: ),is het mischien raadzaam om die goeie beoordelingen te lezen.
Maar ik moet zeggen...ik begrijp ze alle 129 niet.


Ik moet je ook eerlijk zeggen,...dat ik het liefst mijn eigen oordeel vel over een boek :wink: en zie een beoordeling meer als een leidraad! :cool:

Maar wat ik wel heel fijn vind, en graag doe, is stukjes uit :idea: het boek lezen,...van Amazon doe ik dat heel heel vaak,...en dan voel ik of een boek aanslaat,...tja, en hoe die dan afloopt,.. :? hahahahahaha,......
Ook als ik een boek via internet koop, pluis ik altijd bijna het hele boek door,...niet als ik de schrijfster al ken natuurlijk :roll:

En ik heb ook zoveel boeken, dat ik daardoor zoveel keus heb, jaren kan wachten met minder goed beoordeelde :D , wat een luxe,....
Maar ik zal je opmerking onthouden en daar es kijken,...

Toch val ik een beetje over dat gefrustreerde,...dat duwen in een boek, dat het niet lekker loopt,....kijk, als jij dat zo duidelijk hebt, dan sla ik hem gewoon nog liever even over, en begin in een van me andere honderden boeken! :wink: :382:

O, en ik heb ook net niet die delen compleet :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 okt 2009, 12:50 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 01 feb 2008, 20:36
Berichten: 120
Daniëlle schreef:
Girly schreef:
Op Amazone hebben ongeveer 129 van de 180 lezeressen het boek als perfect beoordeelt(Dus met vijf sterren).
Een maar kleine tiental heeft em hetzelfde als mij beleeft,dus...voor wie em toch wil lezen(Daniëlle :wink: ),is het mischien raadzaam om die goeie beoordelingen te lezen.
Maar ik moet zeggen...ik begrijp ze alle 129 niet.


Ik moet je ook eerlijk zeggen,...dat ik het liefst mijn eigen oordeel vel over een boek :wink: en zie een beoordeling meer als een leidraad! :cool:

Maar wat ik wel heel fijn vind, en graag doe, is stukjes uit :idea: het boek lezen,...van Amazon doe ik dat heel heel vaak,...en dan voel ik of een boek aanslaat,...tja, en hoe die dan afloopt,.. :? hahahahahaha,......
Ook als ik een boek via internet koop, pluis ik altijd bijna het hele boek door,...niet als ik de schrijfster al ken natuurlijk :roll:

En ik heb ook zoveel boeken, dat ik daardoor zoveel keus heb, jaren kan wachten met minder goed beoordeelde :D , wat een luxe,....
Maar ik zal je opmerking onthouden en daar es kijken,...

Toch val ik een beetje over dat gefrustreerde,...dat duwen in een boek, dat het niet lekker loopt,....kijk, als jij dat zo duidelijk hebt, dan sla ik hem gewoon nog liever even over, en begin in een van me andere honderden boeken! :wink: :382:

O, en ik heb ook net niet die delen compleet :cry:


En helemaal gelijk heb je! :382:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling