Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 09:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 jun 2009, 15:46 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
4 verhalen, duidelijk bij elkaar horend. In elk verhaal komt Mrs. Charlotte Harris' School for heiresses naar voren, of eigenlijk meer de vrouw zelf dan de school. Ze heeft een boodschap voor alle vier de dames die uiteraard regelmatig terugkomt in de verhalen.
Beetje vreemd misschien om een beoordeling te schrijven over anthology-verhalen, maar doe het toch... vooral omdat ik zelf benieuwd ben naar wat jullie vonden van een bepaalde schrijfster (was mij nog onbekend).


Sabrina Jeffries - Ten reasons to stay:
Hij, net terug uit India met geestelijke knopen. Zij, word gedwongen door haar voogd te trouwen met een onbekende om zijn schulden te betalen. Het verhaal heel kort... misverstand, misverstand, zeer romantisch, hij red haar en ze leefden nog lang en gelukkig :razz:
Heb het idee dat ze te snel teveel in het verhaal wilde proppen (tis tenslotte maar een kort verhaal), leuk... absoluut... maar minder dan haar volledige boeken vind ik. Cijfer: 7

Liz Carlyle - After midnight:
Te ingewikkeld om de geschiedenissen uit te leggen... hij met zijn stiefmoeder, zij een dochter van een courtisane en halfbloed.... werkelijk te ingewikkeld voor een paar zinnen :roll: maar wel een leuk verhaal. Zij is een echte verleidster (wat apart is hier vind ik, maar wel leuk om te lezen) en heeft zo haar eigen plannen. Alle personen hebben vrij opvliegende/gepassioneerde karakters. Heb een ander (anthology-)verhaal van haar gelezen wat ik beter vond, maar toch vond ik dit ook zeker niet slecht. En beter dan het die van Jeffries. Cijfer: 7,5

Julia London - The merchant's gift
Zij, dochter van een handelaar die zichzelf flink heeft opgewerkt. Ze word verplicht een goede (lees: rijke + titel) vent aan de haak te slaan.
Hij, zelf handelaar (oid) die zichzelf nog aan het opwerken is, maar zeker wel succesvol. Ze kennen elkaar van vroeger.
Erg leuk verhaal!!! Had ik snel uit en baalde dat het uit was :wink: zeeeeer romantisch :harts: en weer een reden om meer van London te lezen.
Cijfer: 8

Renee Bernard - Mischief's holiday
Zij, zeer onhandig en wat goedgelovig. Hij, erg op zichzelf, geeft niet zo om de sociale dingen. Het eerste hoofdstuk: ze neemt zich voor vooral geen blunders te maken zoals gewoonlijk, maar onderweg naar huis beland ze dankzij de dronken koetsier met koets en al in het water......en dan komt hij haar redden (uiteraard). Wat zeer lachwekkend is, omdat ze klem zit in het raam van de koets.
Het is gewoon heerlijk :D Een erg leuk verhaal met veel humor en zeker romantisch :harts:
Wil zeker meer van haar lezen (mijn reden om deze beoordeling hier te zetten... want ik wil weten of er mensen hier zijn die al meer van haar hebben gelezen!!!). Kende de schrijfster zelf nog niet.
Mijn cijfer: 8,5 (en dat voor een verhaal van 100 blz's ofzoiets) :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jun 2009, 19:36 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
stonden deze 4 verhalen samen in een omnibus? omdat het toch 4 verschillende schrijfsters zijn die over dezelfde mevrouw harris schrijven??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jun 2009, 19:45 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Ladybug schreef:
stonden deze 4 verhalen samen in een omnibus? ...

Ja, anthology is het Engels voor omnibus. Heeft trouwens ook even geduurd voor ik dat wist :mrgreen:



Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 09:50 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
Marleen schreef:
Ladybug schreef:
stonden deze 4 verhalen samen in een omnibus? ...

Ja, anthology is het Engels voor omnibus. Heeft trouwens ook even geduurd voor ik dat wist :mrgreen:


ja ik leer hier alle dagen bij... :mrgreen: :boek:

ik lees eigenlijk niet graag omnibussen, de verhalen zijn me te kort... :-( :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 13:09 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
koop zelf eigenlijk alleen anthologies als het gaat om verhalen uit een serie. Wat hier dus ook het geval is, Jeffries heeft een hele serie rondom die School for heiresses.

zo heb ik er ook een aantal van Kenyon, omdat het in een serie hoort.
Maar toch is het niet altijd vervelend hoor, die korte verhalen. Als ze goed geschreven worden is het net zo leuk als een heel boek. Heb met die van Kenyon iig nooit problemen gehad.

En met deze heb ik nu weer een schrijfster gevonden waar ik wel meer van wil lezen :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 13:55 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
Soms is een Anthology een lekker "snackje" tussendoor en deze vier lijken me erg leuke verhalen om te lezen. Maar waar ik soms zo'n gruwelijke hekel aan heb, is dat je in een serie verplichte Anthologies moet lezen, omdat je dan bepaalde belangrijke aspecten van het volgende complete deel mist. Zit je met een boek waar meedere korte verhalen in staan, die je niet zoveel zeggen.
Maar soms kom je ook een nieuwe schrijver/schrijfster tegen waarvan je denkt: Goh, leuk! Ik wil meer! :382: Zoals Andrea dus nu.

Groetjes Annemiek.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jun 2009, 18:45 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 19:57
Berichten: 1097
Woonplaats: Dendermonde
Ik heb die boeken van Sabrina Jeffries ook - niet alleen die reeks over de School for Heiresses, maar ook haar andere reeksen (Swanlea, Prince's). Ik lees niet zoveel romances, maar die van Sabrina vind ik wel leuk, net zoals die van Karen Howard en Kathryn Caskie.


Nickie


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling