Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 14:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10 jun 2009, 10:13 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
Na de dood van haar moeder wordt de eigenzinnige Whitney Stone opgevoed door haar even eigenzinnige vader. Door hun uiteenlopende karakters botsen ze keer op keer en wanneer Whitney haar vader openlijk trotseert door haar uitdagende liefde voor Paul Sevarin wordt ze naar Parijs gestuurd om er, in het huis van haar tante, manieren te leren.Een paar jaar later is Whitney volkomen veranderd. Al haar opstandigheid is verdwenen en door haar tact en schoonheid viert ze triomfen in de luxueuze salons van het begin van de vorige eeuw. Toch sluimert diep in haar hart nog steeds het verlangen naar de liefde van haar jeugd en na een heftige tweestrijd gaat ze opnieuw haar eigen weg. Ze keert terug naar Engeland en weet Paul Sevarin tot een huwelijk te bewegen.
Maar juist op het moment dat haar droom van een volmaakt geluk werkelijkheid lijkt te worden, ontdekt ze dat haar vader haar hand al heeft toegezegd aan de knappe en uiterst zelfverzekerde hertog van Claymore, die in ruil daarvoor zijn schulden heeft overgenomen.
Bij hun eerste ontmoeting overtreedt Whitney alle etiquettes en maakt de hertog onomwonden duidelijk dat er van een huwelijk tussen hen geen sprake kan zijn. Haar woorden klinken als geweerschoten en haar blikken zijn die van een wilde furie... en toch voelt ze zich onweerstaanbaar tot hem aangetrokken.
Maanden vechten haat en passie om voorrang in haar hart. Maar wanneer ze tenslotte moet bekennen dat ze zich in haar liefde voor Paul Sevarin heeft vergist, zet ze haar toekomst opnieuw op het spel. Want ook met de hertog van Claymore wil ze alleen uit liefde trouwen.


wauw hééél mooi boek :harts: :harts: :harts: !!!
heb hem eindelijk uit! heb hem in 3 keer (over 2 weken... :? )moeten uitlezen :cry: terwijl ik hem in 1 keer had willen uitlezen! (maar wat een turf)
wat een emoties maakt het boek los, heb meer dan eens traantjes gelaten hoor...het is echt heel goed geschreven!
hoe whitney van een wildebras in een mooie jonge dame verandert en hoewel ze soms tegenslagen heeft, blijft ze altijd positief of neemt ze het heft in eigen handen, wat niet altijd goed uitdraait... maar toch laat ze het hoofd niet hangen. het was een zeer leuke heldin!
en dan clayton :harts: :harts: , wat een man... en hoewel hij enkele fouten maakt, houdt hij hartstochtelijk van haar, heeft ook een engelengeduld met whitney haar "crush" op paul... :wink:
de aantrekkingskracht tussen beiden... :D , terwijl ze "verliefd" is op paul en met haar gevoelens geen weg weet...en ze hem steeds uitdaagd... :D
leuke bijpersonages van stephen, clayton zijn broer en de vriendinnen van whitney
vooral whitney zelf zal me nog een tijd bijblijven :D !
zeker een 10/10 waard!!! heb een nieuwe favoriete schrijfster! :382:
kan niet wachten tot ik "kingdom of dreams" (over de voorouders van clayton) en "untill you" (over stephen, de broer van clayton) gelezen heb!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jun 2009, 13:49 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
Oh, deze heb ik ook liggen. Is dit deel 1? Die andere twee heb ik volgens mij nog niet.

Saskia


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jun 2009, 16:34 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
eigenlijk was dit het eerste boek dat geschreven is, maar door het succes ervan heeft ze "kingdrom of dreams" geschreven, dat dan over de voorouders gaat van clayton, die op het einde van "whitney, my love" even aangehaald worden... :wink:
maar "whitney,my love" is perfect op zichzelf te lezen, alhoewel ik weet dat jij graag alles in volgorde leest... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jun 2009, 18:38 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 31 mei 2008, 16:50
Berichten: 523
Het is een mooi verhaal, alleen jammer dat ze verkracht werd door hem :? Alleen daarom, zal ik het niet nog een keer lezen (al haar andere boeken wel) Volgens mij heeft Judith McNaught het nog geprobeerd uit te leggen op haar forum waarom ze dat heeft laten gebeuren, maar daarna snapte ik het nog niet. Ik zal haar verklaring even opzoeken:

Citaat:
Post Number: 43881 of 43931
Subject: W, ML -- Was it rape?
On 08/01/99 at 11:55PM JUDITH McNAUGHT said...


I'm told this post may not have made it onto our board, so I'm resubmitting it here.

Melanie asked this, and my reply follows:

"There has been much discussion on the bulletin board about whether or not Whitney was raped. What is your view? Also, if she was indeed raped, was this the original intention of the plot, or did Clayton’s character leave you no choice?

I have a feeling I should not be tackling this issue at 3:30 AM, but--rightly or wrongly, once and for all--here's my answer.

In the original drafts of Whitney, Clayton did commit rape. In the final version, I didn't like that, and I sought to avoid actual "rape" by having Whitney inadvertently collaborate with him (when she mistook his reasons.) That was my intention and that was my belief and that was why I *had* her collaborate.

I thought I'd successfully and clearly averted the issue, and in the years that followed the publication of WML, I could never quite understand why a contingent of intelligent readers still insisted it *was* rape. I couldn't understand it--until a few months ago, when I was re-reading W,ML for the first time in many years and preparing to work on the new hardcover version.

I'd read past the scene in question and had gotten to the drunken scene between Stephen and Clayton, where Clayton confesses only that he *hurt* Whitney and had not believed she was a virgin. And then, to my utter disbelief, horror, and chagrin, I read the following line. It is Stephen's reaction to what Clayton has confessed: "It was unbelievable (to Stephen) that Clayton, who had always treated women with a combination of amused tolerance and relaxed
indulgence, could have been driven to rape..."

Rape? Rape! Rape?! I couldn't
*believe* I'd altered the scene so it wouldn't qualify as rape, but I'd forgotten to alter Stephen's reaction/response to it.

In an earlier post about Matthew Bennett and Clayton Westmoreland's intentions toward Whitney, I showed you how in one sentence, I'd purposely and subtly led you to draw the wrong conclusion. I did it by telling you what Matthew Bennett's reaction/response was. With Stephen, I inadvertently led you to draw exactly the conclusion I didn't want you to reach. To put it more succinctly, I shot myself in the foot.

Now, having settled that, let's address the really important issue: Did the scene, even as I intended it to be interpreted, belong in the novel? Should it remain? Should it be removed from the new version of WML?

The answer is that when I wrote the novel in 1978, 79, 80, I had absolutely *no idea* that rape was an all-too-common occurrence in real life. I never imagined that there would be women who would read my book and cringe with the real memory of real rape.

Based on the very few other historical romances that were available at the time (specifically including THE FLAME AND THE FLOWER and even Rosemary Rogers) I naively and erroneously assumed that we were all writing harmless fantasy and that it would be perceived as that by readers.

We could all digress here into a scintillating philosophical/sociological discussion and come to the obvious conclusion that until recently, rape was the only exceptable excuse/way for a fictional heroine of morals and integrity to have premarital sex. But we already realize that now.

Just before the first version of WML went to press in 1984, I gave some thought to pulling the whole scene out of the book, because I was afraid my wonderful hero might seem too harsh to some, but I couldn't remove the scene unless the entire novel ended with the wedding night scene. Everything that followed the wedding night scene hinged on the fact that Whitney had been in Clayton's bed before the wedding. We talked earlier about how strongly I feel about the need for creditability in our characters, and there was absolutely no creditable way, *No Creditable Way* that a gently bred English girl like Whitney Stone would have been "wooed" or seduced into Clayton Westmoreland's bed. Not willingly. I left the scene in there.

Is it still in the new version of W,ML? Is it different?"

You'll find out.


Hmm het was dus een vergissing. Nou goed, vond het boek toch niet zo goed als haar andere boeken. Ik ga eens Until You (prachtig verhaal en samen met Paradise mijn favoriete boeken van McNaught) herlezen als ik Secret Fire uit heb van Johanna Lindsey :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jun 2009, 21:14 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Volgens mij moet ik deze nog lezen :shock: :?

Hij is toch ook vertaald? en daarom heb ik hem nog niet gelezen,....
anders koop ik hem toch maar in het engels,................


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jun 2009, 21:19 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Ach jawel,..die heb ik 10 jaar geleden natuurlijk allang geleden,...
nee, ik dacht dat het zo'n klein boekje was,...maar nee,..deze heb ik ook al 2 maal gelezen,.....ofzo,...

Even over je beoordeling,...dat verhaal was ik allang vergeten,,...
nogmaals lezen dus,............... :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jun 2009, 11:55 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:45
Stemming:
Blij
Berichten: 2828
Woonplaats: Sneek
Nationale vlag:
Netherlands
Dit is in ieder geval een beoordeling waar ook Romkje iets mee kan :wink:
Dit boek is vertaald :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jun 2009, 14:48 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
ivm de "verkrachtingsscene"... :?
het is inderdaad een minder leuk deel van het boek, maar dit maakt wel deel uit van het verhaal vind ik, bij de meeste andere boeken begint het met verkrachting en draait de vrouw plots om :shock: en doet ze maar mee... :wink:
ik vond het niet storend in het verhaal, hoewel ik natuurlijk wel wat traantjes gelaten heb, of zijn dit mijn hormonen die op hol slaan nu... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jun 2009, 19:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 19:04
Berichten: 978
Woonplaats: Amsterdam
Oh Whitney :harts: :harts:

Heerlijk boek, prachtig boek, en normaal als er een verkrachting in een verhaal zit lees ik het boek niet eens verder maar de scene paste gewoon in het verhaal.

Judith is de afgelopen maanden een van mijn favo schrijfsters geworden. Heb al haar historische romans en ik hoop zo dat ze ze weer gaat schrijven!

Hanane


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2009, 14:03 
Offline
Lid
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 16 maart 2009, 18:28
Berichten: 27
Woonplaats: spijkenisse
heel leuk boek!! kingdomof her dreams is naar mijn mening nog leuker!!!! heb em net voor de 4e keer uitlegezen PRACHTIG!!! something wonderfull en almost heaven zijn ook echt topboeken!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2009, 15:51 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 jun 2007, 13:41
Berichten: 1030
Woonplaats: Hazerswoude dorp
Heb deze net uit en, al vind ook ik A Kingdom Of Dreams beter, deze komt ook zeker terecht op mn ereplank :mrgreen:

Enige probleem wat ik beetje met t boek had, was toch wel hoe Clayton zich gedroeg tijdens het tweede grote misverstand. Had echt zo'n zin om m ff flink te vertellen wat k van hem en zn behandeling van Whitney vond :shock: En de conclusies die hij trok vond ik ook eigenlijk niet de conclusies van iemand met zijn intelligentie. Beetje vertrouwen, graag!! :384: Maar, mn irritatie werd volledig verdreven in de laatste paar hoofdstukken en kheb t boek met n grote zucht van voldoening gesloten :cool:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 jul 2012, 13:05 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
heb net "untill you" uit en die is even goed als "whitney..."
ook whitney en clayton hebben een grote bijrol, wat zeer leuk is!
ik hou heel erg van mcnaught's schrijfstijl, die leest als een trein, je kan eens lachen, eens huilen en het wordt nooit saai!
zeker 9/10 waard!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 13:00 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Klinkt goed, ik heb de Nederlandse titel gevonden en ga nu direct zien hoe ik hem kan bemachtigen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 nov 2012, 16:08 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2006, 09:57
Berichten: 779
De niet-historische romans van MacNaught bevallen mij ook goed (uitzonderingen daargelaten) en ook zeker waard te lezen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 nov 2012, 16:28 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Dreamer schreef:
De niet-historische romans van MacNaught bevallen mij ook goed (uitzonderingen daargelaten) en ook zeker waard te lezen.


Helemaal met je eens! Zelfs IK lees de niet-HR's en dat zegt wel wat!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling