Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 11:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 mei 2009, 19:02 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
"An immortal warrior, given the power to make right what once went wrong... in a time not his own.

THE BLACK MACLEAN RETURNS....

What is this world he has awoken into - where metal 'monsters' roar down smooth stone paths and people parade in unfamiliar costumes? Where is the home that once stood on this pile of ancient rubble? And who is this woman who sees him when no one else can.... and who stirs the fire in his soul?

Her research into the legend of a notorious 18th-century Highland chieftan has brought Arabella Ryan to Scotland's storm-swept Loch Fasail. And now the Black MacLean himself has invaded her dreams. The sensuous caress of her mysterious 'ghost lover' is no mere fantasy, lifting Bella to heights of ecstasy she never imagined existed. But fate has a reason for bringing them together across the centuries - a perilous mission that could change history as it tests the power of their desire and their love."




Deel 1 van The Immortal Warrior-serie (deel 2: Secrets of the highwayman & deel 3: Passions of the ghost & er is ook een anthology - The mammoth book- met een verhaal die in deze serie hoort!).
En btw.. Sara MacKenzie = Sara Bennett. Iets wat ik nog niet wist, heb nog niet eerder wat van haar gelezen namelijk, maar dat zal ik zeker wel gaan doen! :D


Het is alweer eventjes geleden dat ik een boek zo snel heb uitgelezen!!! Van het begin tot eind was ik helemaal in trance, het boek is werkelijk geweldig!! :harts: Het is... medieval (hij) en heden (zij) met paranormal/magic (de 'between-worlds' en zijn wezens) en time-travel ineen!
Een spannend verhaal van een zoektocht met dat magische erin EN echte geschiedenis (Culloden-tijd) en OMG MacLean en Bella zijn een 'steaming hot' stelletje!!! :harts:

Het verhaal: Morven MacLean, leider van zijn clan, brengt zijn mannen zo snel mogelijk naar huis en zo ver mogelijk van Culloden Moor vandaan (zonder te vechten, maar das te lang om uit te leggen). Maar terug thuis ontdekt hij dat zijn zogenaamde verloofde gevlucht is met een andere man. Hij maakt een grote fout, een verkeerde keus.... hoe je het ook wilt noemen.. en dat leid tot de dood van (bijna) zijn hele clan en zijn eigen dood.
Hij 'leeft' 250 jaar in de 'between-worlds', tussen leven en dood in... en krijgt dan de kans om zijn fouten te herstellen en de man te zijn die hij hoort te zijn.
Maar in 250 jaar verandert er uiteraard het een en ander :wink: en bovendien is hij geen echt mens als hij net terug is in de 'real world'. Onzichtbaar en onverstaanbaar voor iedereen... behalve Arabella Ryan.
Een schrijfster van boeken over historische figuren... onbekend historische figuren die het noemen waard zijn, vind zij.
En het onderwerp voor haar nieuwe boek... de Black MacLean himself (uiteraard) :wink: .
Zij moet hem helpen de waarheid te achterhalen, zijn geheugen weer terug te krijgen. En telkens als hij iets doet waar de Fiosaiche/heks (die hem terug gestuurd heeft naar de real world) blij mee is, waar hij menselijker door word... word zijn lichaam ook weer menselijker.

Het hele verhaal door gaat om het achterhalen van zijn geschiedenis en de band die groeit tussen MacLean en Bella....meant to be!!! (of course :harts: ) en natuurlijk om de veranderingen in MacLean... het opnieuw mens worden!
En terwijl zij alles achterhalen en hij steeds 'echter' word, komen er steeds vreemde wezens op hun pad, uit de 'between-worlds' omdat door MacLean's terugkeer de poort geopend is. (lees: Loch Ness-monsters, maar dan in Loch Fasail :razz: ).
En dan is er daarbij de zogenaamde verloofde Ishbell, die wraak wil!


Volgens mij heb ik nou wel heeeeel veel verklapt, maar ik ben er ook nog helemaal vol van, dus ik moet het gewoon ff kwijt, haha.
Het is een heerlijk boek, met een goed verhaal(!!!); een echte arrogante Schotse held, die deze tijd maar niks vind en stukje bij beetje zijn ideaalbeelden over alles aan moet passen aan het nu... en aan Bella.
Een leuke, sterke vrouw met een minderwaardigheidscomplex.... die helemaal opleeft door MacLean en eindelijk zichzelf kan zijn.
Humor: erg leuk :D ! Passie: absoluut zeer duidelijk aanwezig en erg goed!!! :harts: (sex met een -half- onzichtbare man... hmm)
Het magische eraan vind ik zeer origineel en erg passend bij Schotland en zijn legendes!! :382: Hoe MacLean langzaam verstaanbaar word en zichtbaar... geweldig! Het Gaelic... hoort er helemaal bij, het zou niet kloppen als het allemaal in gewoon engels geschreven was :D

Mijn cijfer: 9+
Mijn advies: als je hem hebt, LEES HEM!! als je hem niet hebt, KOOP HEM!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 mei 2009, 19:31 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
:001: :harts:
Joehoe! Ik was echt toe aan iets nieuws in mijn boekenkast en dit is het gewoon helemaal! Had wel eens van de schrijfster gehoord( met twee namen dus) en de titel is ook wel eens voorbij gekomen. Dit klinkt erg mijn stijl! Thanks Andrea, super review! :382: Deze serie gaat er echt komen en als je de andere delen ook leest, graag nog meer reviews a.u.b!
:wink:
Groetjes Annemiek.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2009, 08:33 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
klinkt inderdaad :harts: :harts:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2009, 19:18 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 mei 2007, 18:59
Stemming:
Moe
Berichten: 896
Woonplaats: Heerhugowaard
Nationale vlag:
Netherlands
Helemaal mee eens Andrea en dames... deze stijl zit in alle drie de boeken. Dus ze gaan alledrie over het heden/verleden/magie en tijdreizen. Het is altijd een koppige 'warrior' en een eigenwijze hedendaagse dame. Ik heb met alledrie de boekjes genoten en gelachen. Zeker een aanrader!!!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling