Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 16:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 jan 2009, 23:13 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
When you loved the one who was killing you, it left you no options. How could you run, how could you fight, when doing so would hurt that beloved one? If your life was all you had to give, how could you not give it? If it was someone you truly loved?

To be irrevocably in love with a vampire is both fantasy and nightmare woven into a dangerously heightened reality for Bella Swan. Pulled in one direction by her intense passion for Edward Cullen, and in another by her profound connection to werewolf Jacob Black, a tumultuous year of temptation, loss, and strife have led her to the ultimate turning point. Her imminent choice to either join the dark but seductive world of immortals or to pursue a fully human life has become the thread from which the fates of two tribes hangs.

Now that Bella has made her decision, a startling chain of unprecedented events is about to unfold with potentially devastating, and unfathomable, consequences. Just when the frayed strands of Bella's life--first discovered in Twilight, then scattered and torn in New Moon and Eclipse--seem ready to heal and knit together, could they be destroyed... forever?

The astonishing, breathlessly anticipated conclusion to the Twilight Saga, Breaking Dawn illuminates the secrets and mysteries of this spellbinding romantic epic that has entranced millions.





Waar zijn de emoticons van op en neer springende smilies en hyperactieve, rondrennende smilies .. als je ze nodig hebt? :wink:
Waarschijnlijk hadden jullie wel verwacht dat deze beoordeling ook snel zou volgen. De enige reden waarom het nu pas is, omdat ik het alleen nog maar in ebook heb (dankzij bol :roll: ) met dank aan Marleen :382:

Anyway...
Ik weet werkelijk niet waar ik moet beginnen!!! Het boek bestaat dus uit 3 delen, vanuit verschillende gezichtspunten. 1e deel Bella, 2e Jacob en 3e weer Bella. De eerste 2 zijn ongeveer het halve boek, het 3e de rest.
Heb het 3e deel vandaag eindelijk kunnen lezen (al voelt mijn rug nu helaas alsof er een koe op heeft gezeten :? maar het was het zooo meer dan waard!) en ik moest gewoon gelijk ff mn ei hier kwijt :wink:

Het is werkelijk het geweldigste boek in de serie!!! en voor mijn gevoel het perfecte einde. Al is het wel heeeeeel veel in 1 boek moet ik zeggen, haha. De verschillende gezichtspunten vind ik geweldig. Dat we het ook van Jake's kant zien zeg maar... echt goed!!! :382:

Per deel het verhaal:
In deel 1 (Bella) gaat het over de verloving, Edward wilde perse eerst trouwen, voordat Bella vampier zal (moeten) worden. De verloving het trouwen, ontzettend romantisch! Alice die perse alles groot wil hebben (wat bella niet wil, maar geen keus heeft) en alles regelt.
Dan de honeymoon! Bella wil 1 ding nog perse ervaren als mens, omdat ze ervan overtuigd is dat alles anders zal zijn/voelen als ze vampier is, en dat is sex met Edward. (wie zou dat niet willen tenslotte :twisted: )
De honeymoon op Isle Esme is hilarisch!!! :D en vampiresex duidelijk aggressief, haha. (alles zeer PG13 en absoluut niet HR-achtig, niks word letterlijk beschreven uiteraard) en heeft ook grote gevolgen, want na een paar weken honeymoon blijkt Bella 5 dagen overtijd.... en dus zwanger! maar zwanger zijn van een vampier is duidelijk wat anders dan van een mens. (ze voelt al beweging en heeft al een buik bij 5 dagen overtijd :wink: ). Edward raakt in paniek, en ze gaan direct terug naar Forks.
Dan begint deel 2 (Jacob). Hier word eigenlijk de zwangerschap from hell beschreven en vooral aan het eind ook de bevalling from hell.
Maar alles door Jake's ogen gezien. Het gaat ook over de weerwolf-pack en hoe zij tegenover de zwangerschap staan. Sam wil daar een eind aan maken en Jake komt daartegen in opstand. Hij laat zijn (van origine) alpha-bloed tot uiting komen en breekt met de pack. Uiteindelijk volgen 2 weerwolven hem (Seth & Leah Clearwater) en vormen ze een eigen pack, zij beschermen Bella en baby (en dus ook de Cullens eigenlijk).
De bevalling from hell zorgt uiteindelijk voor de geboorte van een dochtertje. Maar Bella overlijd bijna tijdens de bevalling en Edward moet haar op dat moment 'turnen'.
Dan begint deel 3 (Bella weer). Bella is nu vampier, een newborn... met een kind wat half-mens/half-vampier is.
Het is teveel om te beschrijven, maar dit deel is werkelijk hilarisch, spannend en geweldig mooi. Bella die leert wat het is om een vampier te zijn, en iedereen verbaasd door veel sterker te zijn en stabieler dan iedereen verwacht had. Het gezin Edward-Bella-Nessie, zo ontzettend mooi en lief! Nessie is werkelijk adorable!!! En Jake en Nessie.....wauw! :D
En dan ineens de problemen, de Volturi die eraan komen. Het 'gevecht' naar het einde toe. De gaves van Nessie en Bella, alle vampiers die bij elkaar komen... geweldig gewoon!



Het is werkelijk een prachtig verhaal. Een bijzondere liefde heeft nu ineens geleid tot een gezin en het zo romantisch en mooi eigenlijk om te lezen. Maar ook heel grappig. Maar ook het hele familiegevoel, de samenwerking tussen vampiers en weerwolven. De band in het hele boek tussen iedereen... geniaal!!!! En dat ze geschreven heeft uit verschillende gezichtspunten vind ik echt top!!! maakt het boek nog beter.
Bij ieder deel, en in deel 3 bij ieder hoofdstuk, dacht ik: nu kan het toch echt niet meer beter worden, en dan werd het toch nog leuker/beter :D
De spanning, romantiek en humor zijn in dit boek allemaal op een toppunt. Absoluut het beste boek uit de serie.
Mijn cijfer is een dikke 10!!!! :382: Ik zou het boek zo opnieuw kunnen lezen (het zou me niks verbazen als ik dat ook doe zodra bol over de brug komt! :wink: )


De hele Twilight-saga is een absolute aanrader voor iedereen :382:
Het mag dan wel voor tieners geschreven zijn, maar zo voelt het absoluut niet voor mij. Zeker nu ik net deel 4 uit heb. Het is gewoon een 'epic love' :wink:



Morgen ga ik de hoofdstukken lezen die beschikbaar zijn op Meyer's site uit Midnight Sun (Twilight van Edward's kant gezien) :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2009, 10:38 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
wat ben je enthousiast zeg! :D
de boeken klinken inderdaad :harts: :harts: zoals je het verteld!
ik ga denk ik wachten tot ze allemaal vertaald zijn, zodat ik ze allemaal ineens kan kopen en lezen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2009, 11:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 24 jul 2005, 12:10
Berichten: 989
Woonplaats: St-Truiden
Ihihihi, ja, idd, die beoordelingen van jou zijn altijd zo :harts: ... Ik moet dus duidelijk die andere delen in huis halen :wink: .

Oh, nu ik het me herinner, ik heb de ebooks hier nog liggen (uhm, opgeslaan?) :mrgreen:


Andi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jan 2009, 16:17 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 mei 2007, 18:59
Stemming:
Moe
Berichten: 896
Woonplaats: Heerhugowaard
Nationale vlag:
Netherlands
Helemaal met je eens Andrea!!! (kijk ik ben heel erg lui, dus gewoon gewacht tot jij een beoordeling erop zette :003: ) Er zijn momenten die je erg aangrijpen en momenten dat je helemaal dubbel ligt van het lachen. Hoe ze dit heeft kunnen verzinnen, ik zou t me god niet weten.
Wel baal ik ervan dat ze niet verder gaat, het zou heel leuk verder kunnen gaan met Jacob en Nessie! :harts: Ik bedoel een weerwolf (trouwens geen echte, meer gewoon shapeshifters) en een half vampier, dat moet hilarische verhalen opleveren :382:

Trouwens die scene dat Bella boos wordt omdat Jacob is 'geimprint' met Nessie, geweldig, en ze blijft nog redelijk kalm, tot ze erachter komt dat Jacob haar dochter de bijnaam Nessie geeft, naar het beest van Lochness, dan schiet ze uit haar slof. Iedereen in paniek :D Geweldig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jan 2009, 09:25 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Maris schreef:
Wel baal ik ervan dat ze niet verder gaat, het zou heel leuk verder kunnen gaan met Jacob en Nessie! :harts: Ik bedoel een weerwolf (trouwens geen echte, meer gewoon shapeshifters) en een half vampier, dat moet hilarische verhalen opleveren :382:

Trouwens die scene dat Bella boos wordt omdat Jacob is 'geimprint' met Nessie, geweldig, en ze blijft nog redelijk kalm, tot ze erachter komt dat Jacob haar dochter de bijnaam Nessie geeft, naar het beest van Lochness, dan schiet ze uit haar slof. Iedereen in paniek :D Geweldig!


Ja, baal ik ook wel van idd. Als afsluiting (sort of) van avonturen van Edward & Bella vond ik het perfect. Ik denk dat je er tenslotte ook niet al te veel verder in zou kunnen, want dan ga je t uitmelken. Maar als ze nou bijvoorbeeld alles vanuit Edward's point of view schrijft, net als Midnight Sun... tsja... ik zou ze kopen :wink:

Oooo het imprinten, whahahaha. Geweldig gewoon!!! :twisted: Ik vond dat ze zich eerst ook nogal inhield en toen met die naam, hilarisch gewoon! En idd, eigenlijk iedere keer iedereen in paniek als zij ook maar een vinger oplichtte zo ongeveer... haha.



ehm.. ja. ok, getting carried away again :oops:
Hoop dat ik snel midnight sun helemaal kan lezen (voor zover er een helemaal is). Hoofdstuk 1 gelezen :382: maar ook ebook, dus gaat niet zo snel. :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2009, 14:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 okt 2006, 15:21
Berichten: 176
Woonplaats: Den Haag
Ik heb de serie een tijd geleden gekocht en in 2 weken uitgelezen :harts:.. Waar ik nu trouwens super veel spijt van heb, want het is echt een fantastische serie... Je word er helemaal ingezogen als het ware en op het moment dat ik Breaking Dawn uit had voelde ik me een beetje LOST :-( :cry:.

En tja zeg nou zelf hoe kon ik ook anders dan het fantastisch vinden.. I didn't stand a chance :wink:.. Ik hou van vampieren en I love LOVE en dan vooral het soort dat onmogelijk lijkt. En waarover ik alleen maar kan dromen de perfect man Edward Cullen of Robert Pattinson dus die Hopelesly Inrevocably In Love is met MIJ hahahaha....:oops: :wink: :harts:
.
Daar andere het einde goed en satisfying vond.. Had ik dat niet.. Ik moest en zou erachter komen wat er na BD zou gebeuren.. Tussen Nessie en Jacob, Bella en Edward, de Volturi en gewoon hun verdere leven.. Dit heeft geleid tot het heel obsesief (heb ik wel vaker ook na de Other Boleyn Girl :oops:) bezig zijn van FanFiction te lezen, om van dit onvervulde gevoel af te komen daar ik denk dat SM geen vervolgen meer gaat schrijven :-(. Ze zijn tenslotte vampieren en hebben het eeuwige leven. Een Happily Ever After zal daarom niet zo een twee drie voorkomen :wink:...

Het helpt trouwens echt ik stond en sta echt verbaasd van de creativiteit en talent van veel mensen. De verhalen passen bij de serie... Sommige schrijven gewoon hele nieuwe verhalen wat ik helemaal goed en leuk vind om te lezen :D..

Dus als je hetzelfde gevoel heb na het lezen van de boeken (wat ik jullie echt heel erg aanraad ze zijn AMAZING :harts:) kan ik je FanFiction zeker aanraden :382: :harts: :D :wink:

Ik ben ook bezig met Midnight Sun wat al is het maar 12 HFST ook echt heerlijk is om te lezen.. :D.. Doen dus :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 dec 2009, 11:46 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Nou ik ben ook in het zwarte gat beland.....ik heb Breaking Dawn ook uit.
Ik had het boek al veel eerder willen uitlezen maar ivm met overwerken, kerstmis voorbereidingen en allerlei andere afspraken niet gelukt.
Maar nu met Kerst gelukkig eindelijk uit kunnen lezen
Helemaal geweldig en wat ontzettend jammer dat het nu is afgelopen

In een interview op Youtube werd Stephenie Meyer nog gevraagd of ze ooit nog weer verder gaat schrijven over Bella en Edward en alle anderen
Toen gaf ze aan dat ze daarniet voluit ja op kan zeggen maar ook geen nee....er is dus nog hoop

En tja een beoordeling schrijven na de dames voor mij..dat heeft naar mijn gevoel geen zin omdat ik het gewoon helemaal met jullie eens ben :D :382:

groeten lalea


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 dec 2009, 11:47 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
PS mijn vriend, ouders en zus hebben trouwens de grootste lol om mij gehad, ze weten dat ik me helemaal in kan leven in een boek maar blijkbaar was ik nu wel heel extreem :D
Maar goed jullie kunnen dat vast wel begrijpen :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2009, 16:05 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 18 okt 2008, 17:47
Berichten: 83
Woonplaats: Zelzate
:harts:
Geweldig, he.
Toen ik er eerst in las en belandde bij het deel van Jacob was ik een beetje verontwaardigd (geen Jacob-fan), maar het blijft echt gewoon onmogelijk om niet ook Jacob graag te zien, he.
En die blondine grappen! How do a blond's braincells die? ...Alone... :382:

Ja, en dan dat laatste deel. Hoe alles op zijn pootjes terechtkomt. En die aha-erlebnis over Bella en Jacob.
Maar toch een beetje cheesy als Edward op het veld Jacob aanspreekt als 'mijn zoon'. Haha, maar dat is het enige 'rolt met ogen' moment in het boek.

Van mij ook een dikke vette tien. Na twilight is dit het beste boek uit de reeks. Ik hou nog steeds het meest van die ontluikende allesverorberende mindbashing eerste liefde.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling