Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 08:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 jan 2009, 18:51 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
"Shoot', I muttered when the paper sliced my finger, I pulled it out to examine the damage. A single drop of blood oozed from the tiny cut.
It all happened very quickly then.
'No!', Edward roared.....Dazed and disoriented, I looked up from the birght red blood pulsing out of my arm - into the fevered eyes of the six suddenly ravenous vampires."


For Bella Swan, there is one thing more important than life itself: Edward Cullen. But being in love with a vamipre is even more dangerous than Bella could ever have imagined. Edward has already rescued Bella from the clutches of one evil vampire, but now, as their daring relationship threatens all that is near and dear to them, they realize their troubles may be just beginning....



Het vervolg van/op Twilight! en het verhaal....zoals hierboven staat, lijkt het me duidelijk dat het niet allemaal even makkelijk is om een relatie te hebben met een vampier :wink:
Het verhaal:

Bella en Edward zijn nu 6 maanden bij elkaar. Bella heeft (in twilight ook al) besloten dat zij zelf ook vampier wil worden, zij wil niet ouder worden en doodgaan. Ze wil bij Edward zijn, 'forever'.
Op haar 18e verjaardag gebeuren een aantal dingen, ze wil het zelf niet vieren, want nu is ze ineens (lichamelijk) ouder dan Edward (vampier geworden op 17e) en ze wil daardoor alleen maar sneller zelf 'geturned' worden. Wat Edward absoluut niet wil (bezorgd om haar ziel enzo ;)
Alice (een van de vampiers) heeft een verjaardagsfeestje georganiseerd en met tegenzin werkt Bella toch mee, gaat er naartoe, is zelf toch ook wel blij, totdat ze zich snijd aan kadopapier en Jasper (vriend Alice en ook vampier) haar bijna aanvliegt als hij haar bloed ruikt.
Aangezien hij niet de enige is die wat moeite heeft met de geur van bloed, is het ineens allemaal ongemakkelijk.
Edward besluit uiteindelijk, mede door dit voorval, dat het beter is voor Bella om niet meer bij haar in de buurt te komen. Dumpt haar, op een afschuwelijke manier en de hele Cullen-familie verdwijnt (als in 'poef' en weg zijn ze).
Bella is natuurlijk ongelooflijk over dr toeren, heeft het gevoel alsof ze sterft, zonder Edward.

Aantal maanden gaat voorbij, Bella leeft maar daar houd het ook mee op, ze is niet echt aanwezig. Maar op een gegeven moment pakt ze de vriendschap met Jacob Black weer op (indiaan in reservaat, Billy Black is zijn vader en goede vrienden met Bella's vader), die vriendschap helpt haar, maakt het allemaal wat makkelijker.
al maakt zij ook wel misbruik van Jacob, want met zijn hulp probeert ze de meest idiote dingen te doen, levensgevaarlijk (motorcross e.d.) want als ze dat hoort, hoort ze ineens Edward's stem in haar hoofd die haar waarschuwt en probeert te beschermen.
Jacob en Bella groeien naar elkaar toe, zijn hele goede vrienden, maar Jacob wil meer (natuurlijk) maar wil best wachten tot ze over Edward heen is.
Tot er wat verandert, ineens komen legendes rondom Jacob's volk weer naar voren. Ze stammen af van wolven ;)
Op een gegeven moment gaat Jacob zich vreemd gedragen en ontwijkt Bella, zij snapt niet waarom. Maar ze komt er uiteindelijk achter natuurlijk, Jacob (en nog 4 anderen van zijn leeftijd) zijn weerwolven!
Hun enige doel: bescherming bieden tegen de 'cold ones' (rara wie zijn dat) want wat blijkt.....er zijn vampieren gezien!

Niet de Cullens, maar andere oude bekende uit Twilight duiken op en bezorgen Bella een hoop ellende en zorgen.
Nu staat Bella onder de bescherming van haar goede vriend en zijn pack, de weerwolven. Maar ondertussen zoekt zij nog idiote situaties op om de stem weer te horen.
Wat leid tot het volgende (ff heeeeel kort beschreven): zij springt van de kliffen (wat normaal is in het reservaat, maar met Bella's depri-buien toch wel andere dingen laat denken) en verdrinkt bijna, maar word gered door Jacob. Alice duikt ineens op, want heeft in 1 van haar voorspellende visioenen gezien dat Bella verdrinkt. Oude pijn word opgerakeld bij Bella, Jacob wil niet meer in Bella's buurt komen zolang Alice er is (vampier - weerwolf, niet zo'n goeie combi uiteraard).
Door verschillende misverstanden, krijgt Edward te horen dat Bella dood is...en hij besluit niet verder te willen leven, als zij niet leeft en gaat naar Italie (lang verhaal, maar hij wil zich daar laten vermoorden door hele oude vampiers)
Als Bella hier achter komt, moet ze wat doen.....en gaat hem proberen te redden (samen met Alice)......


Oke, genoeg spoilers, haha. Dat was ff t verhaal in het heeeeel kort.
Klinkt allemaal too weird for words als je het zo leest en beetje nep (als ik t zo teruglees) maar het hele verhaal gaat zoveel meer om het gevoel overal bij, dan om wat er gebeurt. Vind ik in ieder geval.
Dat Jacob een weerwolf word, dat zag je natuurlijk in Twilight al aankomen en gebeurt dan nu ook. Een groot deel van het boek is de relatie tussen Jacob en Bella die groeit, maar ook de altijd aanwezige Edward...zelfs al is hij er zelf niet bij.
De pijn die zij voelt als hij haar gedumpt heeft, de pijn die blijft, word zo geweldig beschreven...en het klinkt zo logisch allemaal. Iedereen die weleens goed liefdesverdriet heeft gehad, moet zich wel wat in kunnen leven. Het is zo ontzettend triest, toen Edward afstand nam en haar dumpte had ik echt een mega-brok in mijn keel. :-(
Het hele weerwolven tegenover vampieren verhaal, de achtergrond...ik vind het echt leuk. Dat nu ineens de andere kant naar voren komt. Je moet wel gewoon vallen van Jake...hij is gewoon leuk :D
En dan omg...zij die van die klif springt! :shock: en dat Edward denkt dat ze dood is en besluit om zo ongeveer zelfmoord te gaan plegen.
Aparte wending, ineens in Italie enzo, maar wel goed...en hoe Bella en Edward zich dan aan elkaar vastklampen als ze elkaar weer zien...wauw.

Het eindigt natuurlijk goed, Edward blijft leven, iedereen trouwens (behalve Laurent, hehehe :twisted: ) maar er zijn op het eind heel veel problemen nog steeds aanwezig. De vampiers uit Italie, de royal family om het zo maar te noemen hebben de eis dat Bella uiteindelijk vampier word. Zij zal dus toch geturned moeten worden, ook al wil Edward dat liever niet. Maar ondertussen is een oude vijand ook nog steeds op jacht op Bella (Victoria, vriendin van bad guy James in Twilight) en hoe moet Bella ooit haar vader en moeder uitleggen hoe en wat. En gaat het nu verder met Jacob, want....Edward is terug...en het hele vampier-weerwolf verhaal is uiteraard een van de vele problemen.

Het is topboek :382: de wending naar Italie, vond ik wat apart, maar gezien Edward's woorden uit Twilight, hoort het zo te gaan (je snapt het als je het leest!). Edward en Bella....omg....ze zijn zo ontzettend 'meant to be'. En dan Jacob nu... :382:
Raad iedereen die van dit genre houd aan om deze serie te lezen.
mijn cijfer voor deel 2....een dikke 9 (niet zo hoog als deel 1, maar wel zeer hoog op mijn schaal :382: ) en ga gelijk verder in deel 3, namelijk Eclipse :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 jan 2009, 20:01 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Klinkt meer dan veelbelovend :382: :harts:



Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2009, 17:02 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 mei 2007, 18:59
Stemming:
Moe
Berichten: 896
Woonplaats: Heerhugowaard
Nationale vlag:
Netherlands
Ik hoop ze woensdag in bezit te krijgen. Geen boekenzaak in de buurt had ze natuurlijk (wel in t nederlands, maar NIET in t engels :twisted:), dus ik heb ze moeten bestellen. Ben toen lekker duur gegaan en in hardcover bestelt :harts: had toch boekenbonnen :382:
Ik kan bijna niet meer wachten, nu ik je beoordelen gelezen heb Andrea!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2009, 18:50 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Ik ben nu begonnen deze te beluisteren.





Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 maart 2009, 21:56 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
New Moon vond ik beter dan Twilight. Heel mooi beschreven vond ik de vergelijking die Bella maakt met Romeo en Julia, in het hoofdstuk 'Paris'.





Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 maart 2009, 22:56 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
Ik heb Twilight afgelopen weekend gezien (beetje laat :oops: ) en ik vond het een superfilm!! Ik ga zeker ook de boeken lezen! :382:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling