Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 11:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 dec 2008, 10:44 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Tekst van achterflap:

"about three things I was absolutely positive.
First, Edward was a vampire.
Second, there was a part of him - and I didn't know how dominant that part might be - that thirsted for my blood.
And third, I was unconditionally and irrevocably in love with him."


Isabella Swan expects her new life in Forks to be as dull as the town itself. But her new classmates don't seem to mind her awkward manner and low expectations. they seem to like her - with the exception, that is, of Edward Cullen. The problem is that Bella finds herself fascinated by him. What she doesn't realize is that the closer she gets, the more she is at risk. And it might be too late to turn back.

Deeply seductive and irresistibly compelling, Twilight is an extraordinary love story that will stay with you long after you have turned the final page.



Veel mensen kennen het verhaal nu wel denk ik, maar voor degenen die het niet kennen....
Bella's ouders zijn gescheiden, zij woont bij haar moeder (en diens nieuwe man Phil) in Phoenix. Maar als er verhuist moet worden, meer reizend langs plekken om voor Phil een baan in baseball te vinden, besluit Bella bij haar vader Charlie te gaan wonen, in Forks. Wat een compleet andere wereld is, vooral ook wat natuur betreft (wat regelmatig naar voren komt).
Bella is een onhandig persoon, voelt zich altijd een buitenstaander (en is dat in Phoenix ook altijd wel geweest), maar in Forks word dat compleet anders. Maakt binnen no time vrienden.
En dan begint het verhaal tussen Edward en Bella, waarbij het in het begin lijkt of Edward niks van Bella moet hebben en zij snapt niet waarom. Later kom je achter het waarom :wink: .
Maar je kan natuurlijk niet kiezen op wie je verliefd word en ze vallen echt 'head over heels' voor elkaar.
Door een hele reeks aparte dingen van Edwards kant heeft Bella altijd het idee dat er iets niet klopt. Zeker als hij haar verschillende keren het leven red, op onmogelijke manieren. Maar ook door kleine dingen, zoals het feit dat hij altijd gesprekken lijkt te kunnen volgen, zelfs al zit hij aan de andere kant van de aula op school. Wat natuurlijk logisch is, als blijkt dat hij een vampier is!! :wink: met wat leuke extraatjes bovendien (snelheid & kracht, horen van gedachten e.d.)
Anyway, op een gegeven moment besluit Edward dat ertegen vechten geen zin heeft en dat als hij dan de regels moet breken, dat hij het dan goed wil doen. En ze zijn zoooo mega-in love :harts:
Zij leert uiteindelijk ook zijn 'familie' kennen, spelen een leuk spelletje baseball :razz: , maar dan komt de bad guy in the picture.....

Ik zal niet alle leuke scenes vertellen, al moet ik me echt inhouden. :wink: want er zijn er zoveel.
Ik heb uiteraard film en boek flink met elkaar vergeleken, en wat hierboven staat is ook zo ongeveer wat je in de film ziet....maar het boek, is ZO VEEL MEER!!!!


Ok, hier istie dan, mijn beoordeling :wink: :
KOOP HET, LEES HET....NU!!!! :twisted: hahaha!
Ja oke goed, dat is er uit, maar ik meen het serieus mensen. Dit boek is gewoon heerlijk. En nog 100x beter dan de film. De film brengt het boek echt niet tot zn recht, maar ik denk dat dat ook niet mogelijk is.
Het hele boek is met zoveel meer gevoel en detail geschreven, dat mis je voor een groot gedeelte in de film. Niet dat de film slecht is, absoluut niet, maar het boek heeft gewoon zo ontzettend veel meer.

Het onhandige, aparte van Bella, is zo herkenbaar (alleen voor mij misschien :oops: ) en zo ontzettend tiener-achtig. Terwijl ze, allebei trouwens, zoveel ouder/volwassener voelen dan hun werkelijke leeftijd.
Edward is tegenstrijdig, wisselvallig en onweerstaanbaar. Zijn innerlijke gevecht tegen zijn vampier-gevoelens en menselijke gevoelens wat betreft Bella, is geweldig en begrijpelijk.
Edward & Bella als stel, zo ontzettend romantisch en mooi. Zo compleet 'head over heels', 'can't live without you'.
Hij snapt niet dat zij zo makkelijk is over zijn vampier-zijn en vind dat ze bang moet zijn, weg moet lopen. Zij weet alleen maar dat ze van hem houd en zich veilig bij hem voelt en dat alleen het idee al van bij hem wegblijven haar misselijk maakt.

:harts: het is gewoon mooi, echt waar! Je ziet ze in elke scene meer naar elkaar toegroeien.
Je ziet haar meer leren over hem, zij (en wij) leert zijn vampier-wereld kennen.

De humor, de opbloeiende liefde, de mooie beelden die Meyer schept, zijn echt super. Zoals zij alleen al een kleine aanraking beschrijft, zijn wang langs haar wang strijkend ...wauw....ik zag het voor me, ik voelde het bijna zelf :harts:
Ik heb het hele boek met een big smile op mijn gezicht gelezen, tot het spannende moment dat ineens een ander clubje vampiers in Forks komt en de rest stoort in hun baseball-game.
James, de echte 'hunter', besluit op jacht te gaan, op Bella!!
Ik moet toegeven dat de spanning en uiteindelijk de vechtscene (in Phoenix) die volgt in de film, veel spectaculairder is, dan in het boek. Het echte gevecht lees je niet, maar de weg ernaartoe en het gevoel wel...en dat is het punt van Meyer, dat merk je goed.

Anyway, in vergelijking met de film is het boek heel veel mooier, veel romantischer en ook veel meer 'touchy feely' als jullie snappen wat ik bedoel :wink: Het is helemaal niet zo tienerachtig als je zou verwachten, gezien het feit dat ze in high school zitten. Dat had ik dus verwacht en komt in de film duidelijk zo over.
Het is gewoon heerlijk en zal het iedereen aanraden! ga gelijk in deel 2 beginnen en kan niet wachten om te lezen wat daar zal gebeuren. :D :harts:

Mijn cijfer: 9,5 :382:



oeps: tis wat langer geworden dan ik dacht, haha. sorry, maar ik kan er ook gewoon niet over ophouden :wink: tis precies wat de achterflap zegt: an extraordinary love story that will stay with you long after you have turned the final page :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2008, 12:51 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 jun 2007, 13:41
Berichten: 1030
Woonplaats: Hazerswoude dorp
:harts:

Oh, auw, mn portemonnee... Maar t klinkt idd onweerstaanbaar :roll: :razz:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2008, 13:06 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 24 jul 2005, 12:10
Berichten: 989
Woonplaats: St-Truiden
Hahaha, I knew it!!!! Echt exact hoe ik het ook ervaren heb :twisted: ... Het boek is nu eenmaal superfantastischmegaspectaculair goed :D .

En joh, grandioze beoordeling, Andrea! :382: . So true allemaal...

:382: :382: :382:

Andi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2009, 16:08 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Intussen ben ik ook in deel 1 begonnen, maar dan als luisterboek (in het Engels). De film had ik eerder al gezien en die vond ik een beetje teleurstellend.
Het boek is inderdaad heel mooi beschreven, zo subtiel :harts: . Heel wat anders dan de doorsnee HR. Het is voor Bella en Edward dé :harts: Liefde.
Ik moet wel de herinneringen aan mijn tienertijd opdiepen om me volledig te kunnen inleven, misschien dat de film daarom wel wat tegenviel.



Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 apr 2009, 19:28 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 01 feb 2008, 20:36
Berichten: 120
Ik heb het boek naar aanleiding van Andrea's beoordeling ook gelezen.
En haar beoordeling zegt het helemaal.
Een heer-lij-ke boek!Met z'on boek wil je niets anders dan lezen,lezen en nog eens lezen.Waar je ook bent en wat je ook doet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 apr 2009, 09:28 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 18 okt 2008, 17:47
Berichten: 83
Woonplaats: Zelzate
Waauw, echt een heel goede beoordeling.
Ik heb echt alle andere boeken meteen in bulk gekocht na het eerste te lezen. Ik moet wel zeggen dat boek twee en drie soms uw eigen hart eruit rukken. Maar alles wordt duidelijk in boek vier.

Mijn familie en vrienden rollen al met hun ogen als ik maar weer eens begin over twilight. Kan het niet laten... het is te mooi...

Wat de film betreft, vind ik dat ze het nog goed hebben gedaan. Het gevoel van het boek is er. En de belangrijkste scenes. Het is natuurlijk onmogelijk om alle belangrijke gedachten en emoties weer te geven. Maar het is volgens mij nog bijzonder goed geslaagd. Ik droom er nog van...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2009, 13:11 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Ik ben nu boek vier aan 't beluisteren.
Inderdaad heel mooie boeken, maar het enige waar ik koude rillingen van krijg (letterlijk dan) is de koude huid van Edward. Uit hoofde van mijn beroep weet ik hoe iemand die overleden is aanvoelt en ik vergelijk het, wanneer het in het boek beschreven wordt, altijd daarmee.



Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling