Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 19:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 dec 2008, 04:01 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 31 mei 2008, 16:50
Berichten: 523
Girl-bachelor serie van Laura Lee Guhrke

Heeft één van jullie deze serie gelezen? Het bestaat (tot nu toe) drie boeken:

- And Then He Kissed Her
- The Wicked Ways of a Duke
- Secret Desires of a Gentleman

Vandaag heb ik het laatste deel gelezen en ik moet zeggen dat het weer eens wat anders was dan de standaard Regencies. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik het wat zou vinden, omdat het zich allemaal eind 19e eeuw afspeelt. Het gaat om dames die eind twintig zijn en niet van adel zijn en moeten werken om de kost te verdienen. Maar dat was juist het verfrissende eraan; vrouwen die weten wat ze willen en die sterk in hun schoenen staan en het komt ook nog eens geloofwaardig over, omdat ze wat ouder en wijzer zijn.

And Then He Kissed Her: Emma Dove werkt al een tijdje als secretaresse voor bruggraaf Harry Marlowe, die een uitgeverij bezit. Ze is daar een manusje van alles, ze regelt alle roosters van elke werknemer, koopt cadeaus die Harry nodig heeft etc. Haar droom is om een boek uit te geven met etiquette voorschriften. Als ze erachter dat Harry al haar manuscripten afwijst zonder ze echt gelezen te hebben, is de maat vol en neemt ze ontslag. Hij komt er dan achter dat ze onmisbaar is, want meteen de volgende ochtend gaat er van alles mis. Hij probeert haar dan voor zich terug te winnen.

The Wicked Ways of a Duke: Prudence Bosworth werkt hard als naaister en heeft altijd gedroomd van een beter leven. Dat lijkt ineens uit te komen als ze een fortuin erft. Ze wordt verliefd op Rhys De Winter, de hertog van St. Cyres, die ze ook een keer heeft ontmoet toen ze nog een naaister was. Rhys verlangde naar haar vanaf het eerste moment dat hij haar zag en dat was wederzijds. Alles lijkt prachtig en mooi, maar ze weet niet dat hij alles vanaf het begin heeft gemanipuleerd, zodat ze verliefd op hem werd. Want hij heeft het geld nodig. Tijdens hun verloving begint hij van haar te houden. Voordat hij dat een keer tegen haar kan zeggen, heeft ze de verloving al verbroken, want ze is achter al zijn leugens gekomen.

Secret Desires of a Gentleman: Phillip Hawthorne, Markies van Kayne, heeft altijd al gehouden van Maria Martingale, de dochter van de kok. Ze zijn samen opgegroeid, maar hij durfde en wilde dat nooit vertellen, omdat hij zelfs als klein jongetje besefte wat zijn plicht was. Ze breekt zijn hart wanneer hij erachter komt dat zijn broertje en zij wilden weglopen en stuurt hij haar weg. Maria opent twaalf jaar later een patisserie en ontdekt dat niemand minder dan Philip haar buurman is. Hij is woest, want ze is nog even verleidelijk als toen..

Secret Desires of a Gentleman is mijn favoriet. Ik hou ervan als de held en heldin elkaar al hun hele leven kennen en altijd al een crush op elkaar hebben gehad. :oops: Hoe Rhys te werk ging in The Wicked Ways of a Duke was niet leuk om te lezen, vooral omdat het meteen al in het begin van het verhaal ter sprake komt, maar het komt allemaal goed :382:

Omdat deze boekjes zich eind 19e eeuw afspelen, hebben ze ook al wat ‘moderne’ dingen, zoals elektriciteit en treinen enzo. In And Then He Kissed Her gebruikten ze zelfs condooms! Dat vond ik persoonlijk minder leuk, in het echte leven moet het, maar in de boekjes niet haha. Maar goed, de moderne snufjes waren absoluut niet storend voor het verhaal.

Ik heb echt genoten en volgend jaar komt er nog een deel uit :cheer:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2008, 12:20 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
Deel 1 is candlelight 714. Die heb ik gelezen en vond ik erg leuk!! De andere twee zijn nog niet vertaald.

Girl-bachelor
Deel 1. CL 714 Liefde volgens het boekje - And Then He Kissed Her (2007)
Deel 2. ******** The Wicked Ways of a Duke (2008)
Deel 3. ******** Secret Desires of a Gentleman (2008)
Deel 4. ******** With seduction in mind (2009)

Dit vond ik van deel 1:

Weer een heerlijk boekje.
Genre: Londen 1893 (nog nét een historische roman! )
Engelse titel: And then he kissed her (geweldige titel, dekt helemaal de lading!)

Emma Dove is al 5 jaar de secretaresse van lord Harry Marlowe. Ze is onopvallend en gehoorzaam, twee eigenschappen die hij zeer waardeert in een secretaresse. Ze plant zijn afspraken en koopt cadeautjes voor zijn familie en gewezen maitresses. Hij ziet haar nooit staan tot het moment dat ze ontslag neemt. Ze heeft haar hele leven in dienst gesteld van anderen en op haar 30e verjaardag gebeurt er iets, er breekt iets in haar. Harry probeert zijn secretaresse weer terug te krijgen maar is diep onder de indruk van de vrouw die tegenover hem staat. Opeens ziet hij haar in een heel ander licht!

Mooie romance tussen de 2, groeit heel geleidelijk. Leuke dialogen, humor en erotiek. De relatie staat echt centraal, Emma bloeit langszaam op en Harry wordt door haar gedwongen zijn gedrag naar vrouwen eens onder de loep te nemen.

Beoordeling: 9/10

Saskia


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2008, 12:57 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 24 jul 2005, 12:10
Berichten: 989
Woonplaats: St-Truiden
Laura Lee Guhrke is één van m'n favo schrijfsters :D . Ze is zo goed! Hoe Rhys te werk gaat in 'The Wicked Ways of a Duke' is inderdaad helemaal niet mooi, (wat een klojo zeg! :wink: ), maar hoe hij op het einde door Prudence op zijn plaats wordt gezet is dan weer wél heel mooi :D :harts:
Dat de boeken zich iets later afspelen dan normaal stoorde me absoluut niet. Ze droegen toen immers toch nog van die sjieke jurken enzo, dus... :382: :razz:

Andi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2008, 17:29 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
ok, heb deze, zal één van de volgende zijn, heb het al een paar keer in mijn handen gehad, maar steeds weer opzij gelegd, volgende keer dat ik het vast heb, neem ik het mee! :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 aug 2010, 21:36 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Het eerste deel ben ik nu aan het lezen in het Engels, :382: :382: :382: . Het leest als een trein. Gewoon geweldig hoe Harry Emma probeert te verleiden.




Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling