Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 11:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 aug 2008, 20:57 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
De jonge onschuldige en arme, Amanda Prescott zorgt voor haar ernstig zieke moeder, en gaat op pad voor geld en werk,........
onderwijl zijn 3 vrolijke vrienden van Sir Tony Brandt opzoek naar een hoer, voor een nachtje als kado, en stuiten op de mooie Amanda.
Ze denken per ongeluk dat ze een hoer is, en Amanda beland in het bed van Tony.
De volgende ochtend is Tony weer weg en gaat verder met zijn leven, maar voor Amanda begint de hel dan pas,............

Een jaar later beland ze in de gevangenis voor ( klein) diefstal, moet haar lichaam geven aan een bewaker, ze koopt er haar veiligheid mee en hulp voor haar moeder, die korte tijd later overlijdt.
Dan krijgt ze min of meer haar vrijheid terug door 7 jaar lang als huishoudster te moeten werken, en beland tot haar grote schrik op Sir Tony's plantage!!!!!!!!!!
Tony herkent haar gelukkig niet, maar Amanda weet beter, en haar haat is groot!

Tony Brandt weet met Amanda eigenlijk geen raad, hij denkt dat ze eigenlijk een dief en hoertje is, maar ze lijkt ook weer zo onschuldig, dan zit hij ook nog met zijn buurman die zijn dochter Letty aan hem wil slijten :?
Letty is meteen jaloers op de mooie jonge Amanda en maakt het haar zo moeilijk, dat Tony verkeert over Amanda denkt, haar als slaaf behandeld ( slaat en domineert!) en haar tegelijkertijd ook wil hebben!

Amanda is onderdanig aan Tony, ze moet wel, en haar hel wordt groter,.....als ze lijdzaam moet toezien dat Tony ook een relatie en het bed deelt met de gemene Letty!
Toch na een tijdje gaat Tony toch van Amanda houden en stuurt de gemene letty weg,.........

Dan moet Tony voor maanden weg, terwijl Amanda er achter komt dat ze al maanden zwanger is.
Letty krijgt nu de kans om Amanda te pakken te nemen, en ranselt haar af.
Maanden later bevalt Amanda van haar zoon.

Als Tony, na bijna een jaar, terug komt, denkt hij dat Amanda gelogen heeft, en het kind van een ander is.
Verbitterd laat hij Letty weer in zijn leven en zal met haar trouwen.
Onderwijl wil hij Amanda toch niet kwijt en ze wordt als oud vuil, als slaaf, gebruikt door Tony en Letty.
Dan komt Tony achter de waarheid :roll: , Letty is een kreng en kiest weer voor Amanda, maar Amanda, die vergeeft hem nu zo snel niet meer!!!!!!

Als de indianen in de buurt van de plantage komen, wordt Amanda meegenomen,
door toedoen van Letty,...en nu,.... is Tony haar zeker kwijt,.........
Tony probeert Amanda te bevrijden, maar wordt dan ook gevangen gehouden,...
Vrienden, Nathan en Francis bevrijden ze, en ze gaan weer terug naar huis.
Amanda moet helemaal op knappen, maar Tony wil nu echt met haar trouwen, en gaat op weg, om een priester te halen,...
Hij is na weken nog niet terug,.......

Letty krijgt het voor elkaar wraak te nemen op Tony, ze laat hem voor dood achter, op zijn weg naar de priester.
Dan weet ze de eigendoms papieren van Amanda zo te veranderen, dat Amanda eigendom wordt van haar.
En ze heeft slechte plannen met Amanda voor!
Zo gaan er een paar maanden voorbij,.....................

Uiteindelijk vind Tony haar terug, maar Letty is nog lang niet klaar,....
die stopt pas, tot ze er dood bij neer valt,....
maar wie heeft/krijgt de eer :? ?


Mijn beoordeling: 8 1/2

Heel goed, lang, met veel verhaal, boek :D
Er gebeurt zo veel, drama, ellende, liefde en haat.
Een wel/ niet relatie.

Tony houd van Amanda, maar wordt vele malen verleidt, en kan die verleiding gewoon niet aan :? :cry: , eerst uit wraak gevoelens, dan doordat hij gechanteerd wordt,.....

Voor Amanda de kunst om hem steeds maar weer te vergeven :shock:
Nu is zij ook, een keer, door een ander gedwongen, maar nooit uit vrije wil :? ( de indianen)

Vrienden staan Amanda steeds maar weer bij, verdedigen haar in alle talen, dat is zo leuk om te lezen,......Tony heeft het altijd gedaan :wink:

Letty, krijgt te veel en te vaak, haar zin, en vooral bij Tony.
Je kunt eigenlijk zeggen:

Tony weet heel duidelijk het verschil, denkt het verschil te weten,...
tussen sex en liefde.
Sex met Letty, maar sex en liefde voor Amanda.
( Ik had hem allang een koppie kleiner gemaakt overigens :twisted: )
Uiteindelijk zijn z'n gevoelens voor Letty, goed bekoeld!!!!!!!!!!!

Oja, ik vond dit boek een goeie mix tussen Coulter ( dat harde, ongenaaktbare van de mannen zoals Tony) en Small ( de gruweldaden die Amanda doorstaat)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2008, 14:53 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 02 jun 2005, 09:47
Berichten: 295
Woonplaats: Utrecht
Wat ben ik blij dat ik dit soort boeken niet meer lees. :shock:
Zou spontaan aan de detectives gaan.

Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het aan een 'held' die de heldin mishandeld, niet geloofd, verraad en toelaat dat ze door anderen door een hel gaat.
BAH :twisted: :woest:
Dit boek zou bij mij een 'wallbanger' zijn.

Bedankt voor de recentie. Weet ik weer een schrijfster waar ik met een grote boog omheen moet lopen :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2008, 16:18 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Oeh Daan ........ en dan geef je dit boek toch nog een 8 1/2 :shock:

Als ik je beoordeling zo lees ...... dan kan ik er maar weinig goeds in vinden.
Een held die de heldin zo behandelt hoeft van mij niet :twisted:

Monica


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2008, 17:22 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 02 jun 2005, 09:47
Berichten: 295
Woonplaats: Utrecht
Ik vind het niet erg als een held(in) van alles moet doormaken en een zwaar leven heeft, maar dat mag NIET :uitroepteken: door de romantische tegenspeler komen.
Die moeten elkaar herkennen en weten wat ze in de kuip hebben, hoeft niet direct, maar wel redelijk snel.
Mooiste is 'samen tegen de rest' of samen ontwikkelen of samen iets oplossen.

NO MORE BODICE RIPPERS!!!!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2008, 18:52 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Nee hoor, het was een hartstikke goed :D , in elkaar gezet boek! :harts:

Connie ken goed schrijven :cool: ,... ik vind het juist een super: roman!

Ik houd van veel verhaal, ja en nee spelletjes,...fout en haat/liefdes relaties!
Drama!!!!

Heerlijk :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2008, 19:16 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 16 jan 2005, 20:29
Stemming:
Cool
Berichten: 2339
Woonplaats: Bussum
Nationale vlag:
Netherlands
Connie Mason schijnt een hele goede schrijfsters te zijn.
Ik heb ergens gelezen, dat het tegen literatuur aanhangt.

Je moet er van houden, Small kan er ook wat van, tenslotte.

Dit soort boeken zijn ook niet mijn favoriet trouwens.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2008, 08:40 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 02 jun 2005, 09:47
Berichten: 295
Woonplaats: Utrecht
Gelukkig heeft ieder zijn eigen voorkeuren. En dat is goed, anders wordt het zo'n eenheidsworst! :wink:

Ik weet nog een keer dat ik een boek van Jayne Ann Krentz las. Waarin de heldin in een situatie terechtkwam waarin in alle eerdere boeken ze gered 'moest' worden door de held. Maar deze keer red ze zichzelf!
Werd op slag een grote fan van JAK. :harts:

Die boeken waarin de heldin iets doms doet en de held moet haar redden, ze samen wegrennen en zij valt (zie ook de films!) of ze om een of andere reden een wedstrijd/weddenschap aangaan die zij altijd verliest, die boeken zijn niet meer voor mij.

Ik hou van sterke heldinnen die hun mannetje kunnen staan en die de held aanvullen en samen sterk maken. Is ook de reden dat ik tegenwoordig meer paranormals lees.

Maar ik ga van mijn 'preekstoel' af (het is nog te vroeg deze zaterdagochtend) en laat ieder zijn meug!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling