Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 09:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 apr 2008, 19:12 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Ok, heb nog nooit eerder een beoordeling over een engels boek geschreven, maar eens moet de eerste keer zijn :wink: Ik ga mn best doen het duidelijk te houden.....


Het gaat over Devlin Kimball, Lord Strathmore en Elizabeth Carlisle.
Het is deel 5 in de 'Knight'-serie, Elizabeth word (zo ongeveer) tot de familie gerekend. (en de familieleden komen erin voor)

Aan de ene kant heb je Elizabeth die met nog worstelt met haar gebroken hart (een van de Knight-broers), daar eigenlijk voor vlucht in haar nieuwe baan. Ze werkt voor Devlin's tante (the Dowager viscountess, the old dragon :razz: ). Maar ze is ook echt een uitgesproken persoonlijkheid. Iemand die zelfstandig wil zijn en het plan heeft een eigen boekwinkeltje te beginnen.

Aan de andere kant heb je 'Devil'. Iemand die worstelt met herinneringen/schuldgevoelens uit het verleden. Zijn ouders zijn overleden toen hij 17 was en hij geeft zichzelf de schuld, maar heeft na jaren zoeken en graven (en vooral omkopen) ontdekt dat het geen ongeluk was, maar moord. En hij wil natuurlijk wraak. Hij probeert zo dicht mogelijk bij de daders te komen en voegt zich daarom bij hun Horse and Chariot club. Maar hij moet daar natuurlijk behoorlijk wat voor doen (en weinig goeds :wink: ) om daar in te komen.

Ondertussen krijgt Elizabeth in de gaten hoe Devil zich gedraagt en dat hij zn tante daar voor laat betalen en schrijft hem een briefje, waar ze in laat doorschemeren dat het niet goed gaat met zn tante....wat niet - helemaal- waar is.
Hij komt met spoed naar zn tante (want diep vanbinnen is het natuurlijk een geweldige vent die heel veel van zn familie houd) en komt achter miss Carlisle bedrog.

Maar natuurlijk, vallen ze als een blok voor elkaar, terwijl ze dat allebei eigenlijk niet willen. Very passionate!!!!
Tantetje lief heeft al snel in de gaten dat er wat broeit tussen de twee en bedenkt een plannetje (heel sneaky!)

Dev gaat terug naar Londen, Lizzie blijft bij tante, tante gaat achteruit en overlijd uiteindelijk een aantal maanden later. Zo ontmoeten ze elkaar weer in Londen. Maar ze kunnen elkaar niet zomaar in de armen vallen, al zouden ze dat wel willen. Dev houd afstand, vanwege de club en het gevaar en hij kan niet weer van iemand gaan houden....want mensen van wie je houd verlies je alleen maar en dat doet pijn (zijn gedachtengang).
Lizzie komt uiteindelijk in haar oude thuis terug, bij de Knight's/Jacinda (het jongste zusje), maar blijft niet lang en gaat uiteindelijk in Mrs Hall's school for girls werken.

Het plan van, het ondertussen overleden, tantetje word nu bekend. Haar testament is namelijk zo aangepast dat Lizzie en Dev allebei de helft van alles erven, maar dat ze dan wel binnen 3 maanden met elkaar moeten trouwen, anders gaat de erfenis naar het goede doel.
Dev zit ondertussen behoorlijk in de schulden door zijn omkoperij en de club...nog steeds is hij bezig te achterhalen wat er gebeurt is met zijn familie, wie hen vermoord heeft.

Zo mengen Lizzie's en Dev's leven steeds meer, vanwege die erfenis, maar natuurlijk nog veel meer vanwege hun eigen gevoelens.
Er gebeurt ontzettend veel ondertussen: Lizzie komt met Jacinda en haar man mee naar bals e.d. Dev gaat haar officieel het hof maken, maar Alec Knight (ja degene die haar hart gebroken had) geeft toe dat hij haar altijd gewild heeft ,maar zn trots...blabla, dus...nu heeft ze 2 mannen die haar het hof maken!!
En ondertussen de gebeurtenissen met de Horse and Chariot club, worden steeds spannender. De geschiedenis word stukje bij beetje bekend en er komt een 'oude geest' terug uit het verleden, met aan haar zij het zusje van Devlin!




Ok.......er gebeurt gewoon zoveel in het boek....niet te geloven gewoon. Maar het leest ontzettend makkelijk en het is niet zo dat het verhaal moeilijk te volgen is ofzo.
Het is een geweldig verhaal van 2 mensen die allebei worstelen met hun verleden om het zo maar even te zeggen, de een meer dan de ander dan wel. De karakters zijn heel sterk en werkelijk geweldig :harts: en de 'bij-rollen' vind ik erg goed. Zoals de mannen van de Horse and Chariot club! Alec Knight....mwah...laten we het er maar op houden dat ik hem ook zeker niet zo kiezen als ik kon kiezen tussen hun 2! :wink: Jacinda en haar man, erg leuk! En Mary Harris heel moedig! De tante, jammer dat ze al zo snel dood ging, erg leuk!

Ik vind het leuk dat het eindigt zoals het eigenlijk allemaal begonnen is, in een Inn....en hoe anders het nu loopt (zoals het verschil tussen Dev's ouders en Mortimer en zn vrouw). Het verhaal gaat snel, er gebeurt een hoop en het is ontzettend spannend en romantisch tegelijk!

Ik zou zeker graag de andere delen van de serie nog eens willen lezen in de hoop dat ze net zo zijn als deze. Ik had in het begin moeite om erin te komen, maar dat kwam meer door het feit dat ik al maaaaaanden geen engels boek had gelezen dan door het verhaal. Een boek wat ik zo goed vind dat ik de tv ervoor uit laat, is zeker een goeie voor mij :382:

Mijn cijfer: 9


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 apr 2008, 20:25 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
Goed gedaan hoor je eerste beoordeling!! :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2008, 11:46 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Foley schrijft heel goed, en dan wil je dat even doorgeven,....
met een fantastische beoordeling :harts: :382:

Ik heb deze ook, maar het is een zoveelste deel, en ik wil natuurlijk bij 1 beginnen :roll: ,

toch ga ik eens kijken of ik nog meer delen heb,.....dan kan ik deze ook gauw lezen! :cool:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2008, 13:45 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Lekkere beoordeling Andrea :D

Kgeloof dat dit ook wel een schrijfster is die vertaald zou mogen worden :wink: [of is dat al zo, maar heb ik die gemist....]

Monica


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2008, 20:10 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 25 apr 2006, 22:47
Berichten: 3965
Woonplaats: Utrecht
Goede beoordeling Andrea. :382: Boek is meteen op mijn verlanglijstje gekomen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling