Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 18:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: kennen jullie dat...
BerichtGeplaatst: 23 jul 2016, 13:22 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
je een auteur tegen komt waarvan je een boek met enorm plezier hebt gelezen en dat zij/hij dan niet meer blijkt te hebben geschreven en dat je dan best wel baalt :? of niet meer schrijft
of dat een favoriete auteur haar schrijfstijl gaat wijzigen en dat je dan de nieuwe boeken opeens niet meer zo leuk vindt

dan merk je weer hoe een boek voor je kan gaan leven en dat een auteur "maar precies moet doen wat zijn/haar fans verlangen" haha :003:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kennen jullie dat...
BerichtGeplaatst: 23 jul 2016, 21:01 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 03 mei 2008, 10:23
Stemming:
Cool
Berichten: 54
Nationale vlag:
Ireland
Lalea schreef:
je een auteur tegen komt waarvan je een boek met enorm plezier hebt gelezen en dat zij/hij dan niet meer blijkt te hebben geschreven en dat je dan best wel baalt :? of niet meer schrijft
of dat een favoriete auteur haar schrijfstijl gaat wijzigen en dat je dan de nieuwe boeken opeens niet meer zo leuk vindt

dan merk je weer hoe een boek voor je kan gaan leven en dat een auteur "maar precies moet doen wat zijn/haar fans verlangen" haha :003:

Zou je wat voorbeelden kunnen noemen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kennen jullie dat...
BerichtGeplaatst: 24 jul 2016, 17:08 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Sandra Brown is mijn beleving een voorbeeld van een auteur die de schrijfstijl heeft gewijzigd maar waar ik nu niet meer echt van geniet

Katherine Stone is een voorbeeld van een auteur die heel goede boeken heeft geschreven maar helaas al in geen jaren meer een nieuw boek heeft uitgebracht


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kennen jullie dat...
BerichtGeplaatst: 24 jul 2016, 18:44 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 feb 2010, 08:15
Berichten: 1337
Woonplaats: tubbergen
In sommige gevallen worden er nog wel boeken geschreven maar dan niet meer in het nederlands vertaald.
Dat is ook wel balen. In het geval van Brenda Novak vind ik haar thrillers beter dan de romans.
Het is natuurlijk dat je voor een ander genre de schrijfstijl aanpast denk ik maar in haar geval trekken de romans me niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kennen jullie dat...
BerichtGeplaatst: 25 jul 2016, 13:15 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Sandra Brone vond ik altijd wel een goeie schrijfster. Maar het ene boek vond ik wel beter dan een andere [kan natuurlijk ook aan de vertaler liggen].
Haar laatste vertaalde boek 'Ontvoerd' vond ik echt geweldig.

Verder baal ik dat er geen vertaalde boek van Iris Johansen meer verschijnen. Ze heeft er heel wat geschreven, maar ze vertalen ze geqoon niet meer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kennen jullie dat...
BerichtGeplaatst: 26 jul 2016, 19:06 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
monique1970 schreef:
In sommige gevallen worden er nog wel boeken geschreven maar dan niet meer in het nederlands vertaald.
Dat is ook wel balen. In het geval van Brenda Novak vind ik haar thrillers beter dan de romans.
Het is natuurlijk dat je voor een ander genre de schrijfstijl aanpast denk ik maar in haar geval trekken de romans me niet.


dat eerste wat je noemt, dat is destijds voor mij de reden dat ik in het engels ben gaan lezen

van Brenda Novak heb ik trouwens nog nooit wat van gelezen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kennen jullie dat...
BerichtGeplaatst: 26 jul 2016, 19:06 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Monica schreef:
Sandra Brone vond ik altijd wel een goeie schrijfster. Maar het ene boek vond ik wel beter dan een andere [kan natuurlijk ook aan de vertaler liggen].
Haar laatste vertaalde boek 'Ontvoerd' vond ik echt geweldig.

Verder baal ik dat er geen vertaalde boek van Iris Johansen meer verschijnen. Ze heeft er heel wat geschreven, maar ze vertalen ze geqoon niet meer.


Ja dat vond ik dus ook altijd van Sandra Brown, maar de laatste tijd dus wat minder
Jammer dat Iris Johansen niet meer vertaald word, is echt een goede auteur


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kennen jullie dat...
BerichtGeplaatst: 26 jul 2016, 22:16 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 feb 2010, 08:15
Berichten: 1337
Woonplaats: tubbergen
Lalea schreef:
monique1970 schreef:
In sommige gevallen worden er nog wel boeken geschreven maar dan niet meer in het nederlands vertaald.
Dat is ook wel balen. In het geval van Brenda Novak vind ik haar thrillers beter dan de romans.
Het is natuurlijk dat je voor een ander genre de schrijfstijl aanpast denk ik maar in haar geval trekken de romans me niet.


dat eerste wat je noemt, dat is destijds voor mij de reden dat ik in het engels ben gaan lezen

van Brenda Novak heb ik trouwens nog nooit wat van gelezen



Kijk maar eens bij Harlequin op de site bij IBS thrillers en HQN romans.
Brenda heeft onder ander de 6-delige serie de laatste linie geschreven en de Stillwater trilogy.
En bij HQN romans wordt de serie Whiskey Creek vertaald, in het engels zijn zelfs 2 of 3 historische romans verschenen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kennen jullie dat...
BerichtGeplaatst: 03 aug 2016, 16:58 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Jo Beverley. Over de doden niets dan goeds, maar haar Malloren-serie kon ze niet meer evenaren. Ik weet bijna zeker dat er meiden zijn die het niet met me eens zijn, maar dat is dan een kwestie van smaak.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kennen jullie dat...
BerichtGeplaatst: 26 aug 2016, 19:18 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
of als je favo schrijfster overlijd Bertrice Smalle :-(


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling