Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 17:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 jul 2013, 09:31 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Onze WA 'ken' ik wat beter en ik heb er vrede mee dat hij nu koning is.
Maar van Filip zou ik het niet weten. Wanneer is een kroonprins klaar voor zo'n taak?

Enfin, lieve Belgjes, hebben jullie hier een idee over? Ik ben serieus nieuwsgierig :D !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 jul 2013, 10:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Ik voel niet de minste verbondenheid met een koningshuis dat veel moeite heeft om de meestgesproken taal (Nederlands) in ons land goed te spreken.
Ook goed gezien vind ik de uitspraak van een Nederlandse krant die 'm Prins Flater noemt :mrgreen: .



Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 jul 2013, 10:11 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 14 jan 2011, 11:46
Stemming:
Blij
Berichten: 278
Woonplaats: Sint-Niklaas
Nationale vlag:
Belgium
Ik lig er zo niet van wakker, de koning heeft eigenlijk vrij weinig te zeggen, ondanks het feit dat hij eigenlijk "staatshoofd" is. Ben benieuwd of dit bij Filip anders zal zijn, maar ik vermoed van niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 jul 2013, 11:40 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Koning Albert was al een tijdje aan zijn pensioen toe. Ik denk dat prins Filip er zeker klaar voor is.
Ik ben er ook zeker van dat met NA zijn regeerperiode zal zeggen dat hij een goed koning is geweest net als voor Boudewijn en zijn vader het geval was.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 jul 2013, 11:41 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
Ik weet niet of ik zo blij ben met een Filip als koning. Prins Flater mja dat vind ik nu wel onterecht hoor. Dat hij niet zo spontaan is WA dat is een feit en het protocol is hier nog een stuk strenger dan dat in Nederland (Mathilde bezorgt hen regelmatig grijze haren wat dat betreft en de bodyguards ook.) Je moet rekening houden dat Filip het grootste deel van zijn leven onder invloed stond van Boudewijn en dat was ook een zeer terughoudende man en nog streng gelovig ook nog. Spontaniteit stond niet zo in zijn boekje.

Dus misschien komt hij nu een stuk losser en verder denken ze er over om zijn functie nog meer te beperken en als kan slechts een ceremoniele koning (of dat er ooit komt is wel een vraagteken). Net zoals Albert zal hij zijn eigen weg zoeken er in en uiteindelijk zijn eigen stijl.

Mathilde is wel een stuk sympathieker dan Paola.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 jul 2013, 12:37 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 14:46
Stemming:
Blij
Berichten: 1942
Woonplaats: Vlakbij Den Haag
Nationale vlag:
Netherlands
Citaat:
Dat hij niet zo spontaan is WA dat is een feit


Nou, onze WA heeft alles ook te danken aan Maxima hoor. Als die er niet was dan zou het met het Nederlandse koningshuis een stuk minder goed gesteld zij

:redbanana: :redbanana:

Jeanette


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 jul 2013, 13:07 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
WA is altijd al een stuk spontaner geweest dan Filip. Die juicht de sporters tenminste echt toe en is echt spontaan in dat soort zaken. volgens mij is Filip gewoon zo nerveus om geen fouten te maken dat hij gewoon als een stijve niet al te slimme hark over komt. Ik bewonder WA omdat hij gewoon voor zijn standpunten uit komt. Zo was hij indertijd bereidt om de troon af te staan om maar met Maxima te kunnen trouwen. Moet je wel erg sterk in je schoenen staan om het tegen de voltallige regering en een heel land op te nemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 jul 2013, 15:26 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Wat de Nederlandse taal betreft, zijn dochter, (kroon)prinses Elisabeth (heet ze geloof ik), zit op een Nederlandse school. Dat moet dus in de toekomst beter worden.
Maar ja, het is wel heel raar dat men geen van allen tweetalig is/was, althans, het kost ze wel heel erg veel moeite!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 jul 2013, 18:32 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Jeanette schreef:
Citaat:
Dat hij niet zo spontaan is WA dat is een feit


Nou, onze WA heeft alles ook te danken aan Maxima hoor. Als die er niet was dan zou het met het Nederlandse koningshuis een stuk minder goed gesteld zij

:redbanana: :redbanana:

Jeanette


Absoluut!!

Ik vind dat Mathilde de laatste jaren ook wel vlotter is geworden, en misschien heeft dat straks weer positieve invloed op Koning Filip. :382:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 jul 2013, 19:54 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 20:06
Stemming:
Moe
Berichten: 4703
Woonplaats: Kalmthout ( België)
Nationale vlag:
Belgium
Het kan mij eigenlijk niet veel schelen... Om eerlijk te zijn, gisteren was er niets anders op het nieuws te zien dan de aankondiging, en dat vond ik een beetje te. Er zijn uiteindelijk ook nog andere belangrijke dingen die zich voordoen in de wereld.

Groetjes,

Sara


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 jul 2013, 07:17 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
Ja eergisteren was het wel overdreven maar aan de andere kant België heeft nog nooit een koning gehad die echt aftreedde dus ja dat is een unicum in ons land. (buiten Leopold III dan maar dat was eigenlijk buiten zijn wil om en ik denk dat de politici hem gedwongen hebben). Als ik Het Nieuwsblad mag geloven (die hadden een extra bijlage) wilde Albert al een paar jaar geleden stoppen. De hoofdzaak is wel dat hij gewoon sukkelt met zijn gezondheid en in 2007 brak hij zijn heup en had toen al geopperd dat het beter was om af te treden maar de regeringen schoven het telkens door naar de volgende regering. Ze bleven hem maar overtuigen om aan te blijven. Ik denk dat vooral de trigger geweest is dat ook Benediktus af treedde (ook al een unicum in de katholieke kerk) wegens niet meer fysiek sterk genoeg te zijn om zijn werk te doen.

Nederland heeft meer een traditie in aftredende koningen en koninginnen. Vraag me nu alleen af of hij weer prins Albert wordt zoals ze dat doen in Nederland. Di Rupo heeft nog wat werk om dat allemaal te regelen. Verder kan ik het Albert niet kwalijk nemen dat hij nog wat wilt genieten van zijn leven en van zijn familie. Het laatste jaar is alles zoveel mogelijk beperkt geweest. Staatsbezoeken werden niet meer gedaan sedert 2011. Allemaal omdat hij het fysiek niet meer aan kon. Verder denk ik dat hij zo'n horror scenario van de vorige verkiezingen gewoon niet meer wilt meemaken. In 2014 hebben we weer eens alle verkiezingen op een hoop. De federale, de regionale en de europese verkiezingen (shit heb ik zelf al geen zin in laat staan hem). Als dat weer zo'n moeilijke onderhandelingen worden zijn we nog niet toe aan de nieuwe patatjes. Nu is Albert er nog om Filip desnoods met raad en daad bij te staan als het nodig mocht zijn.

Verder is Mathilde haar Nederlands een stuk beter dan dat van Paola en zijn ze slim geweest om Elisabeth inderdaad naar een Nederlandstalige school te sturen. Die zal tenminste perfect tweetalig zijn later. Hoop alleen dat ze het meisje nog even van haar jeugd laten genieten vooraleer ze overal zal moeten opdraven om haar koninklijke plichten te doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 jul 2013, 08:31 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 14 jan 2011, 11:46
Stemming:
Blij
Berichten: 278
Woonplaats: Sint-Niklaas
Nationale vlag:
Belgium
petraaken schreef:
Vraag me nu alleen af of hij weer prins Albert wordt zoals ze dat doen in Nederland.


Het antwoord is volgens Het Laatste Nieuws neen: als Albert aftreed hebben we 2 koningen en 3 koninginnen. Albert en Filip, en Fabiola, Paola en Mathilde. Enkel Filip en Mathilde zullen "vorst en vorstin" zijn, maar de titels blijven behouden. Zou het niet slecht vinden moesten de anderen terug prins/prinses worden. Er kan toch maar 1 iemand koning zijn?

Ben ook eens benieuwd naar de dotaties. Want die zullen ook niet ineens drastisch afzwakken voor Albert en Fabiola denk ik, terwijl ze waarschijnlijk wel omhoog gaan voor Filip en Mathilde. Maar dat is weer een andere discussie zeker. :cool:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 jul 2013, 09:29 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Jeanette schreef:
Citaat:
Dat hij niet zo spontaan is WA dat is een feit


Nou, onze WA heeft alles ook te danken aan Maxima hoor. Als die er niet was dan zou het met het Nederlandse koningshuis een stuk minder goed gesteld zij

:redbanana: :redbanana:

Jeanette


Helemaal mee eens,....ik vind haar leuk,..daarom,..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 jul 2013, 10:00 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
Elise schreef:
petraaken schreef:
Vraag me nu alleen af of hij weer prins Albert wordt zoals ze dat doen in Nederland.


Het antwoord is volgens Het Laatste Nieuws neen: als Albert aftreed hebben we 2 koningen en 3 koninginnen. Albert en Filip, en Fabiola, Paola en Mathilde. Enkel Filip en Mathilde zullen "vorst en vorstin" zijn, maar de titels blijven behouden. Zou het niet slecht vinden moesten de anderen terug prins/prinses worden. Er kan toch maar 1 iemand koning zijn?

Ben ook eens benieuwd naar de dotaties. Want die zullen ook niet ineens drastisch afzwakken voor Albert en Fabiola denk ik, terwijl ze waarschijnlijk wel omhoog gaan voor Filip en Mathilde. Maar dat is weer een andere discussie zeker. :cool:

FAbiola haar dotatie is naar beneden gegaan. Hebben ze een paar weken geleden op het nieuws gezegd. (Misschien toen al in functie van Filip en ook na dat gedoe met haar erfenis. :twisted: )


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling