Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 apr 2024, 04:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08 nov 2012, 10:10 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Oke, ik ga overstag. (eigenlijk Linda nadat ze 50 tinten op de PC heeft gelezen, maar vooruit, ik doe mee :mrgreen: )

Ik ga dus een e-reader kopen!!

Mijn vraag:
Wat is een goed merk, waar moet ik op letten, wat is een normale prijs?
Maar vooral op welke functies moet ik letten....

Ladies....help please.... :?

(ik kom niet verder dan dat het een plat dingetje is waar je vanaf kunt lezen :shock: )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 nov 2012, 11:43 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 14 jan 2011, 11:46
Stemming:
Blij
Berichten: 278
Woonplaats: Sint-Niklaas
Nationale vlag:
Belgium
Hé Christy, goed zo! Binnenkort ga je niet anders meer willen lezen :)

Ikzelf heb momenteel een Sony Prs T1, http://www.sony.nl/product/rd-reader-ebook/prs-t1 en daar ben ik heel blij mee. Heeft een touchscreen en wifi, en je kan dus rechtstreeks op je reader downloaden. Je kan collecties maken (heel handig voor reeksen!) en hij sorteert ook op auteur. Je kan er ook MP3 bestanden op beluisteren, maar dit heb ik nog niet getest. Er is net een nieuwe versie van de Sony Reader uit, en die kost dacht ik een 140euro. Meer zou ik er persoonlijk niet aan uitgeven. http://www.sony.nl/product/rd-reader-ebook/prs-t2

Als je liever een model hebt met wat minder (lees: geen) snufjes, en enkel boeken opslaat: hiervoor had ik een Cybook van Bookeen. Was iets kleiner en zwaarder maar lag geweldig comfortabel in de hand.

Beide waren heel makkelijk in het opzetten van boeken, zeker als je Calibre op je computer zet.

Als je nog vragen hebt, shoot!

groetjes,
Elise :flower:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 nov 2012, 15:02 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Ik heb geen ereader,...ik lees van een tablet,..dan heb je natuurlijk meer,.......
maar,....

ik denk dan een ereader lichter is in gewicht,...en bepaalde voordelen zou hebben,...

maar ik koop dus geen ereader, want ik heb een tablet! Je kan daar bibliotheekprogramas op app,pen,...zoals Kobo, Kindle (veel gratis!) mobipocket, eigenlijk gewoon wel alles! Dan kan niet altijd met een ereader,....dacht ik!

Maar ik ben eerlijk, ik weet niks van een ereader, maar wel van Tablet! en me telefoon natuurlijk, die doet ook alles openen!!!!!!!!!!!

Nou meid, hoop dat je een leuke mooie handige en weet ik wat voor ereader koopt!!!!!!!!!!!of krijgt, die tablet heb ik gekregen en ik ben er groots mee! :382:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 nov 2012, 15:31 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
Ik heb een e-reader van MPman. lag zo rond de 100 euro bij de Krëfel maar geloof dat dat wel een promotieprijs was. Zeker ben ik dat echter niet. Ben er best tevreden over. Minpuntje is als er zo'n 200 boeken op staan hij wel traag wordt en de functie verder lezen waar je zat bij het afsluiten van het toestel niet meer werkt. Batterij gaat best lang mee. Er kunnen ook foto's en muziek op al heb ik dat er niet op staan. Ik wil enkel boeken voor muziek heb ik toch mijn mp3 speler.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 nov 2012, 16:06 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Een Sony is een goede ereader en gemakkelijk om mee om te gaan. Die kost rond de 140 euro, dacht ik. Het vorige model is 10 euro goedkoper, als je het nog kunt vinden.
Een Kobo is minder aan te raden, die wil al wel eens moeilijk doen als je er 'gevonden :mrgreen: ' boeken wil opzetten.

Een ereader leest als een boek en heeft licht van buitenaf nodig. Een tablet kan je niet in de zon lezen, omdat die van zichzelf lichtgeeft.


Wat vind je zelf dat je ereader moet kunnen, behalve boeken op lezen ?



Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 nov 2012, 16:50 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Citaat:
Wat vind je zelf dat je ereader moet kunnen, behalve boeken op lezen ?


Heel simpel zijn voor niet zo'n slimme/a technische blondines? (2x) :roll:

Eh....wat ik fijn zou vinden:
Een boekenkast maken met auteurs zodat ik snel iets terugvind.
Het lettertype vergroten voor blinde vinkjes :mrgreen:
Een batterij die lang meegaat.
Oh ja....en natuurlijk alle "gevonden" boeken kunnen openen.... :003:

Meer wensen heb ik niet. Heb een GSM, een MP3 speler en een laptop en daar doe ik alle andere dingen mee.
Een e-reader is om boeken te lezen...toch :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 nov 2012, 17:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Dan denk ik dat je met de Sony wel goed zit, die is eenvoudig te bedienen, en 'gevonden :003: ' boeken gaan er zonder problemen op. Boeken kunnen erop geschikt worden volgens auteur, (maar desgewenst ook op titel, genre of datum).
De batterij gaat lang mee.
Lettertype kan zowel qua grootte als qua type aangepast worden.

Voor technische grote en minder grote knobbels is het gratis bib-programma Calibre op je pc beter dan het meegeleverde bib-programma van Sony. Daarin steek je je e-boeken en vandaaruit kan je die dan naar je ereader sturen.


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 nov 2012, 20:57 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Ik ben inmiddels met mijn 2de Sony bezig, en daar ben ik nog steeds super tevreden mee.
Maar ik zit wel te twijfelen of ik voor de nieuwe Sony ga, want die is nog lichter van gewicht en de batterij gaat heel lang mee.

Voor wat jij wil Chris, is het een perfecte reader.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 nov 2012, 09:20 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Citaat:
Citaat:
Wat vind je zelf dat je ereader moet kunnen, behalve boeken op lezen

Marleen,..ik vind het heerlijk om ook boeken te zoeken, te downloaden, en weer ff op facebook, dan weer ff doorlezen,.....nee, een ereader blijft niks voor mij! :? wat je zegt, beter geen koboreader, of kindle, op android heb ik ALLE programma's!!!!!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 nov 2012, 09:22 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Een kindle ereader is mss ook wat,..maar waar je die koopt? :verward:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 nov 2012, 20:01 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Sony komt ook als beste uit de test voor e readers.

Ik heb dan ook een Sony :wink: Lekker handzaam licht :382:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 nov 2012, 20:31 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Yep, we (Linda en ik) hebben besloten dat het in elk geval een Sony wordt.

We wachten ff de stuntaanbiedingen van december af :mrgreen:

Allemaal bedankt voor de info :382:

Zal binnenkort wel een nieuwe topic starten:
Help, ik heb een e-reader en begrijp er geen bal van.... :003:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 nov 2012, 20:43 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Christy schreef:
...Help, ik heb een e-reader en begrijp er geen bal van.... :003:

Misschien moeten we een hunk inhuren die het in een filmpje komt uitleggen... :002:




Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 nov 2012, 21:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Eh.....ik wil die e-reader begrijpen, Marleen.

En dat gaat bijzonder moeilijk als ik telkens wordt afgeleid door dat hondje.... :mrgreen:
Als ie nou dat filmpje nog een keer doet zonder hondje zal ik het vast en zeker begrijpen.... :003:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 nov 2012, 17:44 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 17:14
Berichten: 2538
Woonplaats: Aalsmeer
Christy schreef:
Als ie nou dat filmpje nog een keer doet zonder hondje zal ik het vast en zeker begrijpen.... :003:


Tuuuuuurlijk. En als ik vannacht droom van een slank figuur word ik wakker en ben ik 20 kilo lichter. :cool:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling