Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 18:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mastercard fraudeurs
BerichtGeplaatst: 20 sep 2012, 15:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 20 maart 2005, 10:31
Stemming:
Blij
Berichten: 1342
Woonplaats: Zele
Nationale vlag:
Belgium
Dames, er is mij vandaag iets overkomen waar ik nog steeds niet goed van ben :

In Belgie - en misschien ook in Nederland - kan men bij BPost een BPaid mastercard aanschaffen, niet gelinkt aan een bankrekeningnummer en waar men zelf naar believen een bedrag op zet.
Reeds maanden heb ik zo'n kaart in bezit en vind dit heel makkelijk om internet aankopen te doen.
Er stond een kleine 200 euro op.
Ik wou deze morgen een boek aankopen en dit werd tot tweemaal toe geweigerd.
Dat kon niet want er stond voldoende op en dat boek kostte amper 5.20 dollar.

Ik kreeg bijna een hartaanval toen ik merkte dat er op die mastercard-rekening nog juist geteld 2.12 euro op stond !!

Deze nacht was ik dus gehackt voor zo'n 195 euro :woest:
Allemaal bedragen voor Canada, USA en United Kingdom.
Ik had schijnbaar in Canada pizza besteld voor 54.20 euro :shock:

Ik heb uiteraard direct de klantendienst van BPost ingelicht en mijn kaart laten blokkeren.
En nu maar hopen dat ik (ooit) dit geld terugkrijg.
Het kan zijn dat ik ook bij de politie nog klacht zou meoten indienen hebben tegen onbekenden maar daarover zou ik van de Postdienst worden ingelicht.

Dus dames : opgelet.
Alhoewel je hieraan niks, maar dan ook niks kunt voorkomen.
Enkel je rekeningen heel regelmatig controleren is de boodschap.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mastercard fraudeurs
BerichtGeplaatst: 20 sep 2012, 15:43 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 14 jan 2011, 11:46
Stemming:
Blij
Berichten: 278
Woonplaats: Sint-Niklaas
Nationale vlag:
Belgium
Toch gek dat dit allemaal mogelijk is.. hoe komen ze aan die nummers?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mastercard fraudeurs
BerichtGeplaatst: 20 sep 2012, 15:47 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
mijn grootmoeder heeft dit gehad met haar visa... ze was op cruise geweest en had daar haar visa een paar keer op de boot gebruikt en na een paar maanden was er plots voor 1500 euro weg... :woest: blijkbaar had één van de obers haar nr gehacked... :machinegun:
ze heeft wel alles teruggekregen, blijkbaar ben je daar voor verzekerd bij visa :382: :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mastercard fraudeurs
BerichtGeplaatst: 20 sep 2012, 16:32 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 14:46
Stemming:
Blij
Berichten: 1942
Woonplaats: Vlakbij Den Haag
Nationale vlag:
Netherlands
Ik ken dit systeem niet en begrijp er dan ook niets van. Volgens mij ben jij niet gehackt maar het bedrijf waar je die kaart hebt gekocht.

En het zou me verbijsteren als je het geld niet terugkrijgt.

Jeanette


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mastercard fraudeurs
BerichtGeplaatst: 20 sep 2012, 16:46 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 17:14
Berichten: 2538
Woonplaats: Aalsmeer
Je krijgt dat geld meestal wel terug. Al weet ik niet hoe het zit met kaarten waar je geld op moet storten.

Ik ben een keer geskimmed. Nou ja, mijn ex. Maar het is heel vervelend, want dat kan al dagen geleden zijn dat het gebeurd is. Ze kopiëren je pas, onthouden je pincode, maken je pas na en gaan vrolijk pinnen van jouw rekening. Vlak voor 12 uur en vlak daarna. Met een daglimiet van 1000 per dag, reken uit je winst als je meerdere passen tegelijk kan gebruiken.

Dus ik zeg het nog maar eens een keer, scherm je pincode goed af!!!!! Want zonder je pincode is de gekopieerde pas waardeloos.

Ze breken in in winkels, plaatsen apparaten over de originele pinapparaten, hangen een cameraatje aan het plafond en halen na een dag alles weer weg. Tegenwoordig wordt dat lastiger, maar ze verzinnen elke keer weer iets anders. Je pincode beschermen is het enige dat helpt!

Bij skimming duurt het drie weken voordat je je geld weer terug hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mastercard fraudeurs
BerichtGeplaatst: 20 sep 2012, 18:17 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 09 okt 2005, 10:52
Stemming:
Moe
Berichten: 2675
Woonplaats: zottegem
Nationale vlag:
Belgium
Bah, erg dat mensen zoiets doet. En wat moet het schrikken zijn als je ziet dat dat bedrag van je rekening is verdwenen.
Ik heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt, maar ik hoop dat je je geld snel terug ziet.

Stefanie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mastercard fraudeurs
BerichtGeplaatst: 20 sep 2012, 18:18 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Mijn Amazon-account is eens gehackt. Ik heb toen wachtwoord moeten veranderen. Sindsdien wis ik altijd mijn kredietkaart uit mijn account na aankoop. En ben ik ook veel voorzichtiger met aankopen met kredietkaart. Mijn financiele toestand vaart er wel bij :mrgreen: .



Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mastercard fraudeurs
BerichtGeplaatst: 20 sep 2012, 18:48 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Wat balen, Nicole. :?

En dan te bedenken dat je "angst" had voor marktplaats.

Das een peuleschil in verhouding met wat nu is gebeurd.

Ik hoop ook dat je in elk geval je geld terugkrijgt.

Toi toi toi :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mastercard fraudeurs
BerichtGeplaatst: 20 sep 2012, 20:26 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 20 maart 2005, 10:31
Stemming:
Blij
Berichten: 1342
Woonplaats: Zele
Nationale vlag:
Belgium
Ik hoop uiteraard ook dat het geld zal teruggestort worden maar toch zal het gevoel van onveiligheid nog lang nazinderen :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mastercard fraudeurs
BerichtGeplaatst: 21 sep 2012, 08:31 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Wat een pech, maar ik ga er wel van uit dat je je geld terugkrijgt.
Dat zal wel niet zo snel zijn, want bij de post zijn ze niet van de rapsten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mastercard fraudeurs
BerichtGeplaatst: 21 sep 2012, 10:06 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Ohhhhh, wat erg zeg! Je schrikt je toch dood, en daar gaat je goeie dag!!!!!!!!

Ik hoor het idd ook zoveel en heb het geluk nog steeds, niet ook slachtoffer te zijn geweest!
Het is gewoon flinke pech hebben hoor meid, want je doet er bijna niks aan!

Ik heb ook creditcard en ik heb hem nog nooit gebruikt, weet niet waarom ik hem nog heb!
Ik was van plan om ook evt 3V te nemen,....lijkt me wel wat maar niet te hoog saldo dan maar,..........
Paypal ben ik ook wel eens bang voor, maar tot nu toe nog nooit wat gebeurt,...

Hoop dat het helemaal goed komt meid!!!!!!!!!! :flower:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mastercard fraudeurs
BerichtGeplaatst: 21 sep 2012, 10:24 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 sep 2011, 08:49
Stemming:
Blij
Berichten: 562
Woonplaats: vlak bij Tilburg
Nationale vlag:
Netherlands
He Nicky wat vervelend/erg dat jou dit is overkomen. :-( Ik hoop ook echt voor je, dat toch op de een of andere manier je geld nog terug krijgt!!
Ik ken deze manier van betaling ook niet, maar ik ben ook altijd zo bang dat mij dat ook eens zou kunnen over komen, want ze verzinnen steeds weer iets nieuws om te frauderen met de pinpasjes.
Hier bij ons in de buurt hadden ze vorig jaar bij de bloemist, s'nachts ingebroken via het dak(golfplaaten los geschroefd, daarna ook weer netjes dicht gemaakt)iets verwisseld aan de onderkant van het kastje van het pin-apperaat, dus aan de boven kant zag je dit niet.
Heeft nog zeker enkele dagen geduurd, voordat de mensen erachter kwamen dat er grote bedragen van hun bankrekening waren geschreven, ook allemaal naar het buitenland Hong Kong enz. En voor ze er achter waren waar het nu precies gebeurd was waar ze gepint hadden.
Eindelijk kwamen ze uit bij de bloemist uit, maar er waren toen inmiddels al honderden mensen die hun geld kwijt waren!!(hebben ze na verloop van tijd wel weer terug gekregen) maar toch, heel erg vervelend als je dit meemaakt(ook voor de bloemist), je schrikt je rot, en dan denk je in zo'n klein dorp!! :neutral:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mastercard fraudeurs
BerichtGeplaatst: 21 sep 2012, 10:33 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Wat ontzettend balen :?
Hopelijk krijg je je geld terug en snel ook :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mastercard fraudeurs
BerichtGeplaatst: 01 okt 2012, 19:49 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 18 nov 2004, 03:13
Berichten: 417
Nationale vlag:
Belgium
Hey Nicole

Dat moet echt schrikken zijn als je zoiets merkt.
Hoop dat alles goedkomt en je je geld snel weder hebt.

groetjes en veel sterkte


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mastercard fraudeurs
BerichtGeplaatst: 01 okt 2012, 21:51 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 20 maart 2005, 10:31
Stemming:
Blij
Berichten: 1342
Woonplaats: Zele
Nationale vlag:
Belgium
Totnutoe nog niks teruggezien hoor :woest:
Zal maar nog wat geduld hebben zeker................. :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling