Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 apr 2024, 00:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Foto vraag
BerichtGeplaatst: 15 mei 2012, 14:43 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Ik ben net begonnen met een project! En wil even advies/tips vragen, misschien heeft iemand hier dit al eens gedaan namelijk.

Mijn ouders zijn 17 juni 35 jaar getrouwd en ik wil een fotoboek gaan maken van '35 jaar huwelijk' (en daarbij 4 jaar verloving ook uiteraard). De dag zelf, trouwkaart erbij en alle grote mijlpalen daarna, maar ook gewoon de kleinere momenten met z'n 2en.

Heb zelf wel de nodige foto's, maar van het grootste deel van hun huwelijk heb ik geen digitale foto's uiteraard.
Ik ben nu bezig met foto's inscannen, zodat ik niet de originelen hoef te gebruiken (heb nu stapeltje foto's van mijn oma geleend namelijk).

Ik weet alleen niet goed hoe de kwaliteit van die foto's zal zijn als ik het ga gebruiken bij het maken van een boek.
Het is de bedoeling dat via een online-fotoservice te doen, zoals bijv Bol.com. Dit heb ik op zich al wel vaker gedaan, maar dat was altijd met digitale foto's.

Heeft iemand ervaring hiermee? Zit er verschil in kwaliteit van fotoservice en leveren oudere (niet digitale) foto's problemen op of valt dit mee?
Met welke fotoservice hebben jullie ervaring?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Foto vraag
BerichtGeplaatst: 15 mei 2012, 15:48 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Ik maak mijn fotoboeken altijd met de fotoservice van Bol
Makkelijk programma, en de fotoboeken zijn altijd erg mooi.

Door foto's te scannen, maak je ze digitaal. Dat heb ik met mijn oude foto's ook gedaan.
Scan ze vooral met een hoge dpi [liefst 400 of meer] kost wel wat tijd, maar dan kan je ze heel groot maken.
En als ze groot zijn zijn zee ze heel goed in een fotoboek te gebruiken.
Afhankelijk van de staat van de foto's kan je die met een fotoprogramma nog goed verbeteren. [verscherpen, krasjes wegwerken, etc]
Zou er wel een contrast over heen doen, dan worden de foto's echt opgepept. [kan volgens mij ook in het fotoprogramma van Bol]

Veel succes met je scanwerk :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Foto vraag
BerichtGeplaatst: 16 mei 2012, 06:38 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Bedankt Monica! :382:

Een aantal foto's heb ik idd met hoge dpi gescand (de echte trouwfoto's e.d.), maar de meeste niet (de nieuwere foto's). Ik wacht even af of het zo gaat lukken. Ben nog niet klaar met verzamelen van foto's in ieder geval en heb nog even de tijd natuurlijk.

Ik ben best een moeilijke wat dit soort dingen betreft, want ik wil gewoon ook een mooi resultaat. Iets wat ik zelf zou willen hebben zeg maar. :wink:
Dus begin liever maar op tijd hiermee.

Ga nog eens even kijken wat ik kan verbeteren met een fotoprogramma. Gebruik zelf Picasa, maar weet dat je met de Bol-fotoservice ook al een hoop kan doen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Foto vraag
BerichtGeplaatst: 17 mei 2012, 13:56 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Hoi Andrea

ik ben zelf erg enthousiast en tevreden over Albelli
Een makkelijk programma met allerlei leuke extra mogelijkheden en goede kwaliteit
In ieder geval veel plezier toegewenst met het maken ervan
:382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Foto vraag
BerichtGeplaatst: 17 mei 2012, 14:04 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Ik heb zelf al zo'n fotoboek samengesteld bij photobox en bij smartphoto (het vroegere extrafilm)
Ook met deels gescande foto's
Als je het boek online maakt, kan je zien tijdens het samenstellen (bij beide was dat zo) of de foto die je koos goed van kwaliteit is ja of nee
In indien niet kan je die opnieuw inscannen met een hogere resolutie

groetjes
Martine


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Foto vraag
BerichtGeplaatst: 17 mei 2012, 14:29 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Ik heb wel eens wat laten maken bij de HEMA, ging erg goed maar verder heb ik er totaal geen ervaring mee!

gefeliciteerd met het huwelijk van je ouders!
Fijn dat je die nog hebt! en ook nog een oma!
En,............dan heb je ook nog heeeeeeel veel foto's dus,.....ondertussen ,....heb je meer dan mij! op dit gebied!
Ik zou zeggen:!!!!!!!!Tel je zegeningen meid!!!!!!!!!!!!

Doen jullie ook nog een mooi feest????( kan ik ff advies/iedeen opdoen, want ik ga naar 25 jaar huwelijk volgendjaar!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Foto vraag
BerichtGeplaatst: 17 mei 2012, 14:56 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
@ Maaike: Bedankt, ik ga ook eens rondkijken wat Albelli kan. :wink:

@ Martine: beide fotoservices ken ik niet, maar de meeste zijn wel vergelijkbaar vind ik. Ben er nu idd ook achter dat je zelf wel het een en ander kunt doen met resolutie e.d.
Heb ook verschillende oude foto's al heel mooi bij kunnen werken, zodat er geen grote verkleuring meer te zien is.
Bedankt voor je tip, ga opletten welke fotoservice die instelling heeft, waarbij je kunt zien of de kwaliteit goed genoeg is. :wink:

@ Daniëlle: Ik heb heel veel foto's en iedereen in de familie heeft er ook heel veel (en dan weer andere), daar ben ik heel blij mee. Maar uiteraard ben ik veel blijer met het feit dat ik mijn ouders nog heb en zij nog steeds gelukkig getrouwd zijn. :D
Ze worden allebei 57 dit jaar en hebben dus hopelijk nog wat jaartjes te gaan. Mijn ene oma is 91 en mijn andere opa en oma zijn 81 en 82 (a.s. di en woe).
Ik kan me een leven zo'n hun niet voorstellen en ben blij dat ik ze nog heb. :wink:

Mijn ouders willen geen groot feest geven o.i.d. Zij vinden het fijn om het samen met het gezin uit eten te gaan en daar blijft het vaak bij. Mijn vader heeft dit jaar wel een heel mooi kado voor mijn moeder.

Wat zij altijd roepen is dit: we zijn dan wel zoveel jaar getrouwd, maar vinden het geen prestatie (wat veel mensen zeggen als ze feliciteren). Ze WILDEN tenslotte met elkaar trouwen en samen hun leven delen. Dat is geen prestatie, maar dat is je leven!
Mijn vader zegt er altijd bij dat niemand aan hun huwelijk heeft meegewerkt, anderen zijn alleen deel van hun leven (niet hun huwelijk) en dus is een groot feest flauwekul volgens hem. haha. :razz:

Vind het wel mooi om eerlijk te zijn, dat ze het gewoon samen herdenken en met ons een klein 'feestje' vieren. Maar het is meer stilstaan bij 35 jaar samen zijn (eigenlijk al 40)
Daarom wil ik ook zo graag zoveel mogelijk foto's van hun 2en samen, het is tenslotte HUN huwelijk! Heb er al behoorlijk wat gelukkig. :D

Mijn broer en ik zaten vanochtend met een big smile foto's te kijken van toen mijn ouders verkering hadden. Mam met lang golvend haar en mijn vader.... OOK!!! haha :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Foto vraag
BerichtGeplaatst: 17 mei 2012, 15:59 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Albelli heb ik ook wel eens geprobeerd.
Op zich werkt het wel aardig, maar ik vond de foto's niet geheel scherp afgedrukt. Terwijl ze dat bij Bol / Post.nl wel zijn.
Bedoel dus de foto's in het fotoboek.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Foto vraag
BerichtGeplaatst: 17 mei 2012, 16:43 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 09 okt 2005, 10:52
Stemming:
Moe
Berichten: 2675
Woonplaats: zottegem
Nationale vlag:
Belgium
Andrea schreef:
Wat zij altijd roepen is dit: we zijn dan wel zoveel jaar getrouwd, maar vinden het geen prestatie (wat veel mensen zeggen als ze feliciteren). Ze WILDEN tenslotte met elkaar trouwen en samen hun leven delen. Dat is geen prestatie, maar dat is je leven!


Dat vind ik erg mooi gezegd van je vader. :harts:
Hij mag het dan wel geen prestatie vinden, maar ik vind dat het toch getuigt van erg veel liefde, respect en vergevingsgezindheid tov elkaar.

Stefanie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Foto vraag
BerichtGeplaatst: 18 mei 2012, 12:27 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Monica schreef:
Albelli heb ik ook wel eens geprobeerd.
Op zich werkt het wel aardig, maar ik vond de foto's niet geheel scherp afgedrukt. Terwijl ze dat bij Bol / Post.nl wel zijn.
Bedoel dus de foto's in het fotoboek.



grappig hoe meningen/ervaringen dan weer kunnen verschillen :D Ik ben juist van mening dat albelli dit wel goed doed, dus het scherp afdrukken en zo zag ik bij Daniëlle de hema als tip voorbij komen en die vind ik juist weer niet goed
succes dus Andrea met uitzoeken voor welk bedrijf je gaat en in ieder geval heel veel plezier met het maken ervan, ik ben zelf ook bezig met een fotoboek; een jaarboek van dit jaar

groetjes Maaike


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Foto vraag
BerichtGeplaatst: 18 mei 2012, 14:58 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
*argh* :shock:

Dacht ik eindelijk te beginnen... ben 2 uur bezig geweest aan de 1e pagina's.
En ze waren echt PRACHTIG!!
Wil ik het opslaan, krijg ik een foutmelding. Probeer ik het opnieuw... alles lijkt goed... maar nee hoor: ik ben het kwijt! :mad:

Het waren nog maar 6 pagina's en de voor- en achterkant, maar ik ben verdorie 2 uur bezig geweest! :-(

Morgen begin ik opnieuw, al kost het me moeite om nu weg te lopen. Maar voor mijn rug is het niet slim als ik bezig blijf.

Dat was dus echt zonde van die 2 uur werk....*baal baal baal*

.....................



edit: Ik was TE kwaad om de computer zomaar uit te zetten en er niet meer naar te kijken. En ook een beetje bang dat ik zou vergeten welke achtergronden en randjes ik had gebruikt e.d. Dus heb nu 4 van 6 pagina's weer gemaakt en de voor- en achterkant.
Het voordeel was nu dat ik het nog precies wist en dus klik-klik-klik zo gemaakt had. :382:

Nu nog wat foto's inscannen van 'kleine Andrea', want heb alleen foto's van mijn broer toen hij klein was gescand. Hij was zo schattig toen, haha. :razz:

Ik ben blij dat ik nu al begonnen ben.....heb ik tenminste de tijd om dingen te doen en te wijzigen en te bedenken. :wink:
Voor het geval het nog eens misgaat..... :roll: Ik sla nu elke bladzijde gelijk op, zodra hij klaar is!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Foto vraag
BerichtGeplaatst: 28 mei 2012, 12:08 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 16:43
Stemming:
Cool
Berichten: 2052
Woonplaats: Heiloo
Hi Andrea, wat een leuk idee om een fotoboek te geven!

Hoe ver ben je mu? Is het gelukt om zonder foutmeldingen de pagina's op te slaan??

Ik weet nog dat ik met het fotoboek van London was begonnen, 3,5 uur bezig geweest, foutmelding, ook alles weg. Dat was in 2008 geloof ik, en heb daarna geen zin meer gehad om er aan te beginnen. Ik begrijp dus dat je de pc het liefst door het raa, had gegooid.. Top dat je hebt doorgezet, ik weet zeker dat het er super uit komt te zien :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Foto vraag
BerichtGeplaatst: 28 mei 2012, 14:22 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Ik was in feite binnen een dag of 5 klaar. Ik moet nog 1 blz maken, maar dat kan pas als mijn ouders op vakantie zijn (a.s. vrijdag) en ik nog wat foto's kan gaan zoeken.
Die dan nog scannen en bewerken e.d. en daarna moet alles nog goedgekeurd worden door broer en schoonzus. Al krijgen ze allebei een mega-mep als ze het niet goedkeuren, want het ziet er echt geweldig uit... al zeg ik het zelf :wink:

Was erg leuk om te doen en baal ervan dat het zo snel klaar was... en geloof me ik ben echt nog aan het pietlutten geweest bij iedere blz, maar na 5 dagen ben ik daar maar mee gestopt... het is gewoon af (op die ene pagina na).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Foto vraag
BerichtGeplaatst: 28 mei 2012, 14:33 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Met welk programma heb je het fotoboek uiteindelijk gemaakt?
Met dat van Bol of toch een andere?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Foto vraag
BerichtGeplaatst: 28 mei 2012, 17:44 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Monica schreef:
Met welk programma heb je het fotoboek uiteindelijk gemaakt?
Met dat van Bol of toch een andere?


Toch met Bol fotoservice. Heb nog wel even gekeken, maar Albelli had bijv niet het soort album wat ik wilde.
Ik kan het goed vinden met Bol over het algemeen. Eerdere albums/schriftjes die ik heb gemaakt vond ik altijd erg leuk en goede kwaliteit.

Weet alleen niet meer goed wat de levertijd nou was, van die vorige 'kunstwerkjes' :wink: Ik heb namelijk niet heel veel speling dit keer. Nou ja, heb wel speling, maar ook een tijdslimiet natuurlijk.
Ga dit weekend ook zo snel mogelijk alles afwerken, mijn broer dwingen te komen kijken en dan bestellen. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling