Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 13:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Acid A Vit
BerichtGeplaatst: 13 mei 2012, 20:35 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 14 mei 2010, 13:10
Berichten: 218
Ik weet niet of iemand jullie het kent? Het is een creme die voor veel dingen gebruikt kan worden namelijk:
- Tegen striae (als je er vroeg bij bent)
- Tegen rimpels
- Tegen acne
- Tegen pigmentvlekken
- Beschadigingen van de huid door zonlicht
- Tegen rosacea

Ik gebruik het zelf nu een week tegen de puisten die sinds een paar maanden weer op mijn gezicht zaten (acne vind ik een groot woord omdat het bij mijn niet heel erg is/was). En hoewel ik niet zo snel resultaat had verwacht zijn ze toch echt weg! En ook tegen de andere 'problemen' moet het dus echt werken.

Wat doet het:
Tretinoïne op de huid stimuleert de deling van de cellen van de bovenste huidlaag, waardoor oude cellen verdwijnen.

Ik moet wel zeggen dat de creme heel agressief is, het word nu minder maar de eerste paar dagen was mijn huid rood/geirriteerd en het was net of ik verbrand was want de vellen hingen gewoon echt aan mijn kin, verder was het ook niet prettig om het op te smeren omdat het best wel pijn deed, maar de pijn trok elke keer binnen één minuut weg. Al met al vond ik de bijwerkingen niet erg genoeg om ermee te stoppen en aangezien het al zo snel resultaat geeft ben ik heel enthousiast!

Misschien hebben jullie (of jullie kinderen) hier iets aan daarom wou ik het delen :D Het is op doktersrecept verkrijgbaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Acid A Vit
BerichtGeplaatst: 13 mei 2012, 21:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Mmm, ga ik vast en zeker eens aan mijn jongste dochter laten lezen.

Bedankt voor de tip.

Wat die rimpels betreft: Ach meid, op mijn leeftijd gebruik je daar een stoomstrijkijzer voor :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Acid A Vit
BerichtGeplaatst: 13 mei 2012, 22:03 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 25 apr 2006, 22:47
Berichten: 3965
Woonplaats: Utrecht
Dank voor tip. Zal het doorgeven aan vriendin die erg last heeft van haar huid.

Christy schreef:
Wat die rimpels betreft: Ach meid, op mijn leeftijd gebruik je daar een stoomstrijkijzer voor :mrgreen:


Vroeger had ik hele strakke staartjes. Nu gebruik ik knijpers :003: :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Acid A Vit
BerichtGeplaatst: 13 mei 2012, 22:08 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
En ik probeer steeds minder te lachen, maar dat lukt me maar niet :wink: !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Acid A Vit
BerichtGeplaatst: 14 mei 2012, 06:40 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Hanny schreef:
En ik probeer steeds minder te lachen, maar dat lukt me maar niet :wink: !


Lachrimpels kunnen heel charmant zijn Hanny :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Acid A Vit
BerichtGeplaatst: 14 mei 2012, 06:59 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Ken de creme, via mijn werk. Het is niet een creme die heel veel voorgeschreven word trouwens. Het is niet zomaar een zalfje tenslotte.
Maar fijn dat het voor jou zo goed helpt!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Acid A Vit
BerichtGeplaatst: 14 mei 2012, 08:10 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 08:20
Berichten: 622
Woonplaats: Amsterdam
Bedankt voor de tip. Ik zal het aan mijn zusje doorgeven.
Zij is 30 en heeft nog steeds last van acne...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Acid A Vit
BerichtGeplaatst: 14 mei 2012, 09:25 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
xtessaavdh schreef:
Ik moet wel zeggen dat de creme heel agressief is, het word nu minder maar de eerste paar dagen was mijn huid rood/geirriteerd en het was net of ik verbrand was want de vellen hingen gewoon echt aan mijn kin, verder was het ook niet prettig om het op te smeren omdat het best wel pijn deed, maar de pijn trok elke keer binnen één minuut weg.


Volgens mij betekend de productnaam ook zoiets als "snelwerkend zuur". Auw...... maar top als het werkt! :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Acid A Vit
BerichtGeplaatst: 14 mei 2012, 19:36 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 14 mei 2010, 13:10
Berichten: 218
Andrea schreef:
Het is niet een creme die heel veel voorgeschreven word trouwens. Het is niet zomaar een zalfje tenslotte.

Heb ik gelijk dat het best een agressieve creme is?

Saskia schreef:
Volgens mij betekend de productnaam ook zoiets als "snelwerkend zuur". Auw......

Inderdaad auw :razz: is het latijns btw?

Christy schreef:
Wat die rimpels betreft: Ach meid, op mijn leeftijd gebruik je daar een stoomstrijkijzer voor :mrgreen:

Eveline schreef:
Vroeger had ik hele strakke staartjes. Nu gebruik ik knijpers :003: :mrgreen:

Hanny schreef:
En ik probeer steeds minder te lachen, maar dat lukt me maar niet :wink: !

De helft van de tijd lig ik helemaal dubbel om die opmerkingen van jullie :razz: Gelukkig hoef ik die 'oplossingen' van jullie nog niet te gebruiken :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Acid A Vit
BerichtGeplaatst: 15 mei 2012, 06:57 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
xtessaavdh schreef:
Andrea schreef:
Het is niet een creme die heel veel voorgeschreven word trouwens. Het is niet zomaar een zalfje tenslotte.

Heb ik gelijk dat het best een agressieve creme is?



Het is zeker niet de 1e keus als acne-creme, dat is benzoylperoxide.
Het is een zalfje waarbij je wat voorzichtiger moet zijn wat bepaalde dingen betreft. Het mag niet op dunnere huid komen (zoals je lippen bijv) of slijmvliezen, oppassen met zonlicht.
Dat is het enige wat ik er zo uit mijn hoofd nog van weet. Het is dus idd iets aggressiever dan benzoylperoxide.

Ik weet dat mijn baas vaker Inderm voorschrijft dan Acid A Vit, maar in feite dezelfde groep spul. Niet dezelfde stof, maar soortgelijk effect.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Acid A Vit
BerichtGeplaatst: 31 jul 2016, 12:39 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 14 mei 2010, 13:10
Berichten: 218
Aangezien ik de laatste maanden weer een hele onrustige kin had, ben ik hier weer wat verder in gaan zoeken. Hoewel deze crème me heel goed had geholpen ben ik me steeds bewuster geworden van wat ik allemaal op mijn gezicht (en lijf) smeer. Ik kwam terecht bij Argan olie.

Tot nu toe ben ik er echt super enthousiast over. Ben nu twee weken aan het smeren en heb welgeteld 2 kleine puistjes gekregen, die door de olie niet groot werden. Normaal gesproken smeer ik het 's avonds na het douche op mijn gezicht, in die periode smeerde ik een paar keer per dag een extra druppeltje op die twee plekken. Zonder litteken of iets weggegaan > wat mijn grootste probleem altijd is, dat er donkere vlekjes overblijven waar mijn puisten zaten. Ik mag absoluut niet klagen, want heel veel mensen blijven met van die gaatjes in hun gezicht zitten maargoed, het blijft altijd vervelend, een litteken op je gezicht. Ook oude littekens haalt hij weg, wat ik nu na twee weken echt begin te merken! Zo blij mee, want vaak kwam het door die littekens dat het net leek of ik helemaal onder zat. Aangezien die extra leken op te lichten als ik weer eens een nieuwe puist op mijn gezicht kreeg.

Ik ben begin van het jaar wezen backpacken en twee weken voordat ik naar huis ging begon het weer heel erg op te komen. Ben nu drie en een halve maand thuis en sinds twee weken heb ik het weer onder controle. Misschien hele goeie timing maar ik geloof er niet in, ik schrijf het echt toe aan die olie. Als je het wilt gaan gebruiken dan raad ik je wel aan om een goeie olie te kopen. Heel vaak worden zulke producten zo goedkoop mogelijk ingekocht, waardoor de boeren die deze producten maken moeten inleveren op de kwaliteit om nog winst te kunnen maken. Resultaat, alle werkzame stoffen zijn verdwenen. Ik zou het jammer vinden als het voor iemand daardoor niet werkt!

Hopelijk heeft iemand hier iets aan, ik weet hoe *** het is om met het himalaya gebergte op je gezicht te lopen... :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Acid A Vit
BerichtGeplaatst: 31 jul 2016, 14:31 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Bedankt voor de tip, Tessa. Ik ken een aantal die met dit probleem kampen. :382:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling