Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 22:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Earth Hour
BerichtGeplaatst: 15 maart 2012, 22:58 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 16 mei 2010, 02:56
Stemming:
Blij
Berichten: 39
Woonplaats: Den Helder
Nationale vlag:
Netherlands
Op 31 Maart is het voor de zevende keer Earth Hour, dit evenement word door WNF georganiseerd en het is over de hele wereld!
Mensen over de hele wereld doen om 20:30 uur alle lichten in huis uit voor een heel uur. Laten we iets aan de Aarde terug geven, het is toch ons thuis.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Earth Hour
BerichtGeplaatst: 16 maart 2012, 08:50 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
Bij ons zijn altijd de lampen uit als we niet in de ruimte zijn. Of enkel het lampje boven de tv brandt. dus wij doen elke dag aan Earth hour.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Earth Hour
BerichtGeplaatst: 16 maart 2012, 09:58 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Ik doe alle lichten uit als ik ga slapen, dus hier ook alle dagen meerdere Earth Hours. Wat moet je gedurende een uur doen als alle lichten uit zijn en het is te vroeg om te gaan slapen ?



Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Earth Hour
BerichtGeplaatst: 16 maart 2012, 10:23 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
Candlelight supper? :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Earth Hour
BerichtGeplaatst: 16 maart 2012, 11:25 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
petraaken schreef:
Candlelight supper? :wink:

Ja, natuurlijk, dat ik daar niet aangedacht heb :idea: .



Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Earth Hour
BerichtGeplaatst: 16 maart 2012, 13:36 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
ja wij zijn eigenlijk ook redelijk zuinig met lichtjes...
bij ons is het eigenlijk iedere vrijdag earth hour... mijn man moet de zaterdag om 4u opstaan om te gaan werken, dus kruipen wij vroeg onder de wol... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Earth Hour
BerichtGeplaatst: 16 maart 2012, 16:53 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Citaat:
Marleen:
Wat moet je gedurende een uur doen als alle lichten uit zijn en het is te vroeg om te gaan slapen ?


Moet ik je dat nog eens een keer uitleggen? :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Earth Hour
BerichtGeplaatst: 16 maart 2012, 17:16 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Misschien een stomme vraag, maar wat voor nut heeft dat ene uur dan? 1 uur zonder licht helpt toch verder niet veel aan de aarde denk ik :verward:
Maakt niet uit, ik zal me er toch niet aan houden, daar ben ik gewoon eerlijk in. Wil best aanpassingen doen, maar hier ik het nut niet van in.

Ik probeer op andere manieren te helpen de natuur zo goed mogelijk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Earth Hour
BerichtGeplaatst: 16 maart 2012, 17:20 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Christy schreef:
Citaat:
Marleen:
Wat moet je gedurende een uur doen als alle lichten uit zijn en het is te vroeg om te gaan slapen ?


Moet ik je dat nog eens een keer uitleggen? :mrgreen:


Hahaha :003:

Het gaat om het idee van bewustwording.

Ik vind half 9 een rottijd, dus dan gaat echt niet alle elektriciteit bij mij uit.
Maar verder ben ik wel heel zuinig met lampen en doe ik alles uit zodra ik ergens niet meer ben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Earth Hour
BerichtGeplaatst: 16 maart 2012, 17:36 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Christy schreef:
Citaat:
Marleen:
Wat moet je gedurende een uur doen als alle lichten uit zijn en het is te vroeg om te gaan slapen ?


Moet ik je dat nog eens een keer uitleggen? :mrgreen:

Ja, in het lang en het breed als het kan :redbanana: :twisted:


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Earth Hour
BerichtGeplaatst: 19 maart 2012, 23:18 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 25 apr 2006, 22:47
Berichten: 3965
Woonplaats: Utrecht
Marleen schreef:
Christy schreef:
Citaat:
Marleen:
Wat moet je gedurende een uur doen als alle lichten uit zijn en het is te vroeg om te gaan slapen ?


Moet ik je dat nog eens een keer uitleggen? :mrgreen:

Ja, in het lang en het breed als het kan :redbanana: :twisted:


Afbeelding


Hoor ook graag de uitleg :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Earth Hour
BerichtGeplaatst: 20 maart 2012, 10:27 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Lieve Eveline,

Gezien jij toch liever lui dan moe bent :redbanana: heeft het geen nut je dit uit te leggen.
Dit vergt nl. inspanning :mrgreen:

Chris


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Earth Hour
BerichtGeplaatst: 20 maart 2012, 11:18 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Christy schreef:
Lieve Eveline,

Gezien jij toch liever lui dan moe bent :redbanana: heeft het geen nut je dit uit te leggen.
Dit vergt nl. inspanning :mrgreen:

Chris


Heeft uitleg aan Peter dan nog enige zin :cool: :mrgreen: !?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Earth Hour
BerichtGeplaatst: 20 maart 2012, 11:27 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Enfin, om even op het onderwerp terug te komen :roll: !

De 'particulier' is meestal de pineut bij dit soort akties, al doen grote gebouwen en wat bedrijven dit jaar ook weer mee.

Net als met collectes blijft er wel íets over voor degenen voor wie de collectie is bestemd, derhalve geef ik altijd aan de collectant.

Wat helemaal een mooie aktie zou zijn is, als de winkels in de winter hun deuren gewoon dicht doen met een bord 'OPEN' erop. Weet je hoeveel het kost om het personeel warm te houden met die open deur? Voor de klanten hoeven ze het eigenlijk niet te doen, want die komen met hun dikke jassen de winkel in.
En's nachts. Loop eens door een winkelstraat. Hoeveel licht brandt er niet onnodig? De helft kan minstens uit.

Ik ben altijd zuinig met energie. En hoe fijn ik het ook vind dat anderen aan de aarde denken, ik denk dan alleen maar aan mijn eigen portemonnee...

:zwaai:
Hanny


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Earth Hour
BerichtGeplaatst: 20 maart 2012, 16:50 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Hanny schreef:
Wat helemaal een mooie aktie zou zijn is, als de winkels in de winter hun deuren gewoon dicht doen met een bord 'OPEN' erop. Weet je hoeveel het kost om het personeel warm te houden met die open deur? Voor de klanten hoeven ze het eigenlijk niet te doen, want die komen met hun dikke jassen de winkel in.
En's nachts. Loop eens door een winkelstraat. Hoeveel licht brandt er niet onnodig? De helft kan minstens uit.

Ik ben altijd zuinig met energie. En hoe fijn ik het ook vind dat anderen aan de aarde denken, ik denk dan alleen maar aan mijn eigen portemonnee...


Dit zou zeker een betere optie zijn om zuiniger te zijn met energie. Er zijn steeds meer winkels die dit ook gaan doen volgens mij. Mensen komen toch wel om hun boodschappen, of de deur open of dicht is.
Verlichting in een winkelstraat is inderdaad soms van de gekke, lijkt wel een voetbalstadion soms! :?

Probeer zelf ook zo zuinig mogelijk te doen, maar geef ook eerlijk toe dat ik er makkelijker in geworden ben. Wil er ook geen last van hebben namelijk. Omdat ik het laatste jaar meer last van mijn ogen heb, doe ik sneller lampen aan. Uiteraard wel spaarlampen. :wink:

Denk ook voornamelijk aan mijn eigen portemonnee in alles. Dat is op dit moment gewoon van groter belang en makkelijker te beinvloeden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling