Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 apr 2024, 09:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Vieren jullie Sinterklaas dit jaar?
Ja, zoals altijd word het weer een groot feest (met kado's en/of surprises) 46%  46%  [ 11 ]
Nee, wij zijn meer van Kerstfeest ipv Sinterklaasfeest 46%  46%  [ 11 ]
Wij geven geen kado's deze feestdagen, maar vieren het op onze eigen manier 0%  0%  [ 0 ]
Wij vieren de feestdagen niet 8%  8%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 24
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011, 19:04 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Nu ik zelf druk bezig ben met surprises maken, zit ik me ineens af te vragen hoe het bij jullie gaat als Sinterklaas weer 'in het land' is. Dus bij deze.... hoe vieren jullie Sinterklaas? Of vier je het niet? Volgens mij is deze vraag er ieder jaar weer... maar kon het gewoon niet laten. :wink:

Wij vieren Sinterklaas voornamelijk vanwege mijn neefje (nu 7,5) die er nog echt heilig in geloofd. Het is zo leuk om te zien hoe spannend hij het vond toen de pieten kwijt waren en Sint en pieten uiteindelijk toch goed in Nederland aankwamen e.d.
Vandaag heeft hij zijn schoen gezet bij opa en oma, met een extra wortel erin (totaal 3! :razz: ) en een extra liedje.

Vind het leuk om te zien, vooral ook omdat ik me nog zo goed kan herinneren hoe leuk ik het zelf vond als kind. Hoop dat Mischa net zo lang blijft geloven als zijn vader en ik (dan duurt het nog wel 2 jaar :wink: ).

Ieder jaar staat er ineens weer een jute zak met kadootjes voor hem bij de deur en horen we Zwarte Piet hard wegrennen, haha.
Mijn broer en schoonzus hebben hem verteld dat Sinterklaas natuurlijk geen tijd genoeg heeft om ook voor de volwassenen kadootjes te kopen en brengen... en dat de volwassenen dat dus zelf maar doen voor elkaar. (slim bedacht van hun, vind ik)
Wij trekken lootjes en om de beurt maakt 1 iemand 2 surprises, die 2e is degene die mijn oma (91) dan geeft.

Dit jaar had ik er helemaal zin in, alle andere feestdagen absoluut niet en van mij mogen we van 5 december gelijk naar januari vliegen... maar hier heb ik wel zin in. :D Had gelijk leuke ideetjes voor wat ik wilde maken en nu ik voor 80% klaar ben, ben ik ook behoorlijk tevreden over het resultaat. Precies geworden zoals ik het wilde namelijk.
Op het feit na dat ik bij allebei de surprises een andere plek moest zoeken voor het kado... omdat ik de ruimtes te klein heb gemaakt. :oops: Maar dat is opgelost en ze zijn nu zelfs nog leuker :wink:
Het zijn een tnt-brievenbus (voor een postzegelverzamelaar) en een groot spaarvarken (voor iemand die veel grote rekeningen heeft gehad dit jaar). Beide behoorlijk van formaat, dus vervoeren word nog interessant :shock:

Anyway... vertel vertel! :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011, 19:27 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 20:06
Stemming:
Moe
Berichten: 4703
Woonplaats: Kalmthout ( België)
Nationale vlag:
Belgium
Bij ons is Sinterklaas meer een kinderfeest, en aangezien er geen kinderen meer zijn in de familie... Geen Sinterklaasfeest dus.

Meestal staat er iedere 6de december 's morgens vroeg een klein cadeautje ergens klaar. Raar, maar vroeger was Sinterklaas veel minder speciaal dan nu. Omdat je niet weet, komt ie of komt ie niet en wat brengt ie ? :D

Toen ik klein was, was het zowel bij ons thuis als bij mijn Nederlandse grootouders Sinterklaas. Mijn Belgische grootouders 'sponserden' een deel van de cadeautjes thuis. Een groot deel van onze strips is zo het huis binnen gekomen.

Dit jaar ga ik wel weer een beetje Sinterklaas vieren, want in het klasje waar ik help, is het natuurlijk ook twee weken of zo werken rond Sinterklaas. Waarschijnlijk heb ik nog geen werk, en dan gaan we zelf speculoosjes bakken. Dat gaan ze wel geweldig vinden, denk ik.

Met Kerstmis wisselen we wel cadeautjes uit. Iedereen geeft aan iedereen in het gezin een cadeautje. In de bredere familie wordt het minder gevierd. Ik geef wel aan iedereen een cadeautje, maar de rest van ons gezin niet. Maar ik geniet zo van de cadeautjes zoeken e.d., dat ik het lekker wel blijf doen.

Groetjes,

Sara


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011, 20:54 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
De meisjes kennen intussen allebei het geheim van Sinterklaas. Toen dat nog niet zo was, kwam de Sint speelgoed brengen aan onze kachel. De weken ervoor keken we dan elke avond naar een filmpje van 'Dag Sinterklaas'. Hoewel ze vorig jaar het geheim al kenden, wilden ze wel nog de filmpjes zien, maar dit jaar lijkt de pret eraf te zijn.

Binnen een jaar of vijftien willen ze wel weer kijken, dan slaat de nostalgie toe :wink: .
Dit jaar brengt de Sint dus alleen speculaas en chocolade ventjes, want daar kijken ze natuurlijk nog wel naar uit. Om hun lijn maken de meisjes zich nog geen zorgen :mrgreen: .

Voor de Nederlanders: dit is een van de filmpjes van 'Dag Sinterklaas' :
http://www.youtube.com/watch?v=h5pI1JsWfSA


Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011, 21:03 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Nostalgie-alarm!
Ik ben nog steeds lekker een klein kind dus ik geniet ontzettend van deze tijd!

Met twee kleine neefjes is het een beetje Sinterklaas, wat ik altijd heel leuk vind (ook om ze te pesten) en wij doen zelf lekker met lootjes, gedichten en surprises. Heerlijk, de beste tijd van het jaar!

Sowieso vind ik december een heerlijke tijd, Sinterklaas, verjaardag (betekent cadeautjes) en dan Kerst en Oud&Nieuw (betekent kerkdiensten en eten, wat altijd zoo mooi is)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2011, 21:28 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 07 jun 2010, 15:36
Berichten: 27
Woonplaats: heerhugowaard
Nu doen we nog cadeautjes met kerst maar volgend jaar is onze dochter 14 maanden dus dan gaan we weer ouderwets sinterklaas vieren :D

groetjes Miri


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2011, 08:54 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
jazeker, dat moet wel he met 2 kleine mannetjes en 3 groten, die heeeeeeel veeeeeel willen geven! :roll: Alsof ze niet genoeg hebben! :shock:

Maar het zal weer een fantasische avond worden dit jaar :382:

O, en dan moet ik er ook even bij vermelden dat we nooit aan cadeautjes met kerst hebben gedaan :? , en zal ik ook niet gaan doen ook. Ik weet niet, dat heb ik van thuis meegekregen ofzo,...maar cadeaus met kerst, dat ken ik niet.......


Laatst bijgewerkt door Daniëlle op 20 nov 2011, 13:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2011, 10:49 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Nee, bij ons geen Sinterklaas meer [de vorige 2 jaren trouwens ook niet meer]

Scheelt een hoop gedoe. Alleen nog een surprise maken voor Pedro om op school te geven en die is gemakkelijk te bedenken dit jaar.

Wij doen wat cadeautjes met Kerst.
Heeft toch iets meer sfeer in die tijd van het jaar. :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2011, 14:44 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 aug 2010, 17:48
Stemming:
Moe
Berichten: 413
Woonplaats: Alphen aan den rijn
Nationale vlag:
Netherlands
wij doen het anders,

ik en me zusje (6) zetten schoentjes voor de kachel en zingen liedjes en zetten we een wortel in onze schoen en dan gaan we slapen ,
maar dat is wel de dag voor 5 dec.
ik krijg pepernoten en wat snoep en me zusje iets kleins dat ze blij van word.
en de rest van de dag is bij ons net al gewone dagen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2011, 17:26 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Geen Sinterklaas dit jaar, de jongste is nu 15 jaar en verders geen kleine kindertje meer in de familie :D


Dat komt wel weer als er ooit klein kindertjes komen :wink:

Dus de kerst heeft nu mijn voorkeur, stiekem eigenlijk altijd al, vind het zo gezellig die cadeautjes onder de boom ( het was dus altijd een beeje dubbel feest :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2011, 18:39 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Het is nog 1,5 week te vroeg, maar ben helemaal klaar met de 2 surprises en gedichten die ik moest maken. Ben blij dat ik het gehad heb en kan het wel vinden met het resultaat. Vond het wel leuk, aangezien ik dit topic gestart had, om even het resultaat te laten zien.

Uiteraard zijn tips of verbeterpunten altijd welkom! :wink:

De brievenbus is (namens oma) voor mijn vader Ko, een postzegelverzamelaar. Het is een PMS-TNT-brievenbus. PMS staat in dit geval voor Pieten-Mail-Service. :razz: :wink: (vandaar de pepernoten)
Zijn kadootje zit aan de onderkant geplakt (de 1e 'zeehelden-zegel' met Piet Hein erop). Het lijkt alsof hij moet grabbelen naar zijn kado (wat je nu niet ziet), er zitten 2 grabbelgaten in de achterkant, gevuld met strooigoed, taaitaai en krantenproppen.

Afbeelding

Afbeelding

De 2e surprise is voor mijn moeder. Ze hebben dit jaar nogal grote uitgaven gehad, bijna allemaal leuke (nieuwe auto e.d.), maar ze roept telkens: al die spaarcenten vliegen eruit!
Het spaarvarken is dus uiteraard gevuld met choco-munten (en krantenproppen). Haar kado zal ze naar grabbelen, maar daar niet in vinden. Dat zit in de bodem verstopt (platte doos). Ze wilde graag een Zeeuwse Knoop-chocolade letter hebben, wat precies in die platte doos paste. :wink:


Afbeelding
Afbeelding

Klinkt arrogant, maar ik ben er best trots op. :razz: :mrgreen:
Niet de moeilijkste surprises ooit, maar goed... het is niet slecht voor een surprise vind ik.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2011, 18:45 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Sinterklaas heb ik altijd het leukst gevonden. Vooral vanwege de surprises en gedichten. Heerlijk vond ik het de reacties te zien als familieleden verrast werden met een cadeau of een gedicht.
Heel jammer dat het clubje te klein is geworden om er een geweldig feest van te maken zoals vroeger.

Dit jaar gaat er wat onder de kerstboom. Heel weinig deze keer, omdat ik het nu van een uitkering moet doen. Er zijn winkels genoeg waar je goedkope, maar toch leuke, cadeautjes aan kunt schaffen en daar ga ik naar op zoek. Ik heb nu tijd genoeg :wink: :382: !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2011, 08:01 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Citaat:
Dit jaar gaat er wat onder de kerstboom. Heel weinig deze keer, omdat ik het nu van een uitkering moet doen. Er zijn winkels genoeg waar je goedkope, maar toch leuke, cadeautjes aan kunt schaffen en daar ga ik naar op zoek. Ik heb nu tijd genoeg


Ook lijkt het allemaal duurder geworden :? maar idd de eurowinkeltjes, e.d. die doen het goed nu! :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2011, 10:25 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
Sinterklaas is in België echt een feest voor kinderen en niet voor volwassenen. Daar er geen kinderen zijn in ons huis zijn dus meer voor kerstmis dan voor sinterklaas.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2011, 16:05 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
@ Andrea, de surprises zjin mooi geworden.
Bij ons thuis komt Sint gezellig samen met Kerst
Ooit ben ik als klein kind een periode bang geweest voor Sinterklaas omdat ik hem op mij af hebben zien komen op een schimmel die op hol sloeg en toen zijn mijn ouders kerst gaan vieren met cadeautjes
toen ik niet meer bang was weer terug naar Sinterklaas maar na een periode van surprises nadat mijn zusje en ik niet meer geloofden in de beste man is het weer Kerst geworden (mijn vader heeft een gruwhekel aan surprises maken)
En nu sinds een paar jaar doen we een surprise met kerst (helaas voor mijn vader) en daarbij voor iedereen nog wat cadeautjes, erg gezellig

groetjes lalea


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2011, 18:32 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Je bent goed bezig Andrea :382:
Ze zijn erg mooi :382:

Ik heb er nooit tijd voor over :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling