Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 20:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Londen
BerichtGeplaatst: 13 sep 2011, 18:35 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 31 mei 2008, 16:50
Berichten: 523
Ik ben nogal een noob als het om reizen gaat, dus ik wil graag jullie advies vragen. We willen met een groep naar Londen gaan (7 volwassenen). Nu weet ik dat een aantal van jullie al een keer naar Londen zijn geweest - ik heb nog geprobeerd te zoeken naar de topics waarin tips werden uitgewisseld, maar ik kon niets vinden - dus ik wilde jullie advies vragen.
Waar kun je het voordeligst boeken, als je vanaf schiphol vliegt en zijn er misschien hotels die jullie kunnen aanbevelen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 sep 2011, 20:13 
Offline
Lid
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 mei 2006, 12:29
Berichten: 51
Woonplaats: Huissen
Ik reis al meer dan 15 jaar 2 tot 3 keer per jaar naar London en mijn ervaring is dat de trein op dit moment het voordeligste is ,zeker als je naar de aanbiedingen kijkt van de NS .
Je kan voor €108 per persoon retour, van je thuis station tot hartje London st Pancras.
Daar kun je een dag of weekend kaartje kopen voor de bus en of metro ook voordelig. gratis gids voor metro en bus is daar ook verkrijgbaar.
Wat hotels in London betreft keuze genoeg mijn ervaring is dat de goedkope hotels of die gekoppeld zijn aan reisbureau's erg slecht zijn( vies slechte bedden en hele kleine kamers) en toch nog duur.
Je zou kunnen kijken via www.booking.com staan vaak aanbiedingen en er staan beoordelingen van reizigers per hotel.
Hoop dat je hier iets aan hebt. en als je gaat fijne tijd in London het is een fantastische stad waar je niet uitgekeken raakt .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 sep 2011, 20:21 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Ben 2x in Londen geweest en heb ervaring met 2 hotels. Weet dat in ieder geval 2 andere dames van hier meer hotels weten (of toch in ieder geval ervaring mee hebben).

Vorig jaar hebben we (met 5 pers) in Grand Plaza serviced appartments gezeten. Oftewel een appartement (in jullie geval zouden dat er 2 of 3 worden, afhankelijk van wat je wilt).
http://www.booking.com/hotel/gb/grand-plaza-serviced-apartments-ex-somerset-bayswater.nl.html?aid=303947;label=london-J6aCsuVbFyR6ViypfTPecgS5220456559;sid=15c30d3942a36c10c4168668b2fcc95f;srfid=8513e3c0f2109633f43f6d77d3eafacaX10
Ik was persoonlijk tevreden over het appartement en service en zou het zeker in gedachten houden voor een volgende trip, ligging is ook erg goed. Qua prijs vond ik het ook aantrekkelijk (voor ons 5en).

3 jaar geleden zaten we (met 3 pers) in Lancaster Court hotel:
http://www.booking.com/hotel/gb/lancaster-court.nl.html?aid=311093;label=lancaster-court-UHhxINqxvuR*KO_u3884jgS4607889654;ws=&gclid=CNnwhsL1mqsCFYJI3godNmtVsg
Deze was niet super wat kamers betreft, maar we hebben hem ook alleen gebruikt om te slapen tenslotte, dus vond dit persoonlijk niet zo'n probleem. Was ook niet echt slecht hoor, maar niet groot.
Prijs en ligging zijn zeer aantrekkelijk!

Weet 1 hotel waar een van de anderen ook heeft gezeten, volgens mij Seven Dials. Zij was hier ook wel redelijk tevreden over geloof ik.

Als ik jou was zou ik vooral kijken op sites als booking.com.
Van tevoren bedenken wat je belangrijk vind in een hotelkamer: ruimte, hygiene, ontbijt erbij, aantal sterren, prijs, ligging, etc. Afhankelijk wat jullie willen. Selecteer daar op en kijk ook naar de beoordelingen van anderen (per groep! dit zegt veel over de verschillende soorten kamers).
De ligging van een hotel is wel heel belangrijk vind ik zelf. Ik vond het bijvoorbeeld heerlijk om deze buurt van Londen te zitten, vlakbij Hyde park (en dus natuur) en niet in de megadrukte. Maar ook wel gunstig gelegen ten opzichte van de metrolijnen. En ook gekeken naar de verschillende lijnen. Het is handig om aan centrale lijnen te zitten (Central line, Circle line/District line). Alleen als jullie van plan zijn veel met de metro te doen uiteraard. Wat wel handig is, omdat dat gewoon de snelste manier is in Londen (denk ik, maar kan het verkeerd hebben).
Een Travelcard is daarbij handig!


Wil niet zeggen dat ik nou zoveel verstand van Londen heb :oops: :wink: maar ben wel zo'n controlfreak die alles van tevoren tot in detail uitgezocht en geregeld wil hebben. Van hotel tot uitjes e.d. :wink: Heb nog wel tips als je wilt, waar wij zijn geweest e.d. (pb maar dan)

Zo is deze bijvoorbeeld http://www.bigbustours.com/eng/london/custompage.aspx?id=london_sightseeing_tour&gclid= erg leuk en kun je ook goede kortingen bij krijgen voor andere sights. Ook veel leuker dan de andere bustours door londen, naar wat ik heb gehoord. :wink:


om 1 of andere redenen willen de links niet werken... al heb ik ze al een paar keer opnieuw er in gezet. :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011, 08:11 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
ja ik ben in het seven dials geweest... wij waren hier tevreden over, maar ik heb al slechte recensies gelezen ook... het is heel klein, maar héél erg goed gelegen!! in covent garden, midden tussen de winkels... :harts:
maar ik heb gezien dat het ook al duurder is geworden... :roll:
wij hebben alles te voet kunnen doen, maar toen stopte de trein nog in waterloo... nu heb je al meer de metro nodig...

maar ja, via booking.com kan je alles vinden van hotels
het enige dat ik je kan aanraden, is dat je je hotel zo centraal mogelijk moet nemen, zoals bvb covent garden...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011, 09:57 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 31 mei 2008, 16:50
Berichten: 523
Wowie, wat veel bruikbare en handige tips! Ik ga alles even opslaan. Dankjulliewel! :herz:

Wat ik me na het lezen besefte, was dat ik ook heel graag dichtbij de winkels wil zitten, zodat we kunnen shoppen.

Als ik op deze plattegrond kijk (van www.startmetshoppen.nl):

Afbeelding

zou ik goed zitten als ik in de buurt van Hyde Park zou zitten.


Laatst bijgewerkt door Arabella op 14 sep 2011, 18:38, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011, 10:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 14 jan 2011, 11:46
Stemming:
Blij
Berichten: 278
Woonplaats: Sint-Niklaas
Nationale vlag:
Belgium
Ik ga ook naar Londen!!!! 19-20 november met mijn zusje en nichtje!! Wij logeren in "The Cleveland" in de Bayswater wijk. (Niet ver van Hyde Park). Joeppieee leuk!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011, 10:11 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 31 mei 2008, 16:50
Berichten: 523
Kimmie schreef:
Ik reis al meer dan 15 jaar 2 tot 3 keer per jaar naar London en mijn ervaring is dat de trein op dit moment het voordeligste is ,zeker als je naar de aanbiedingen kijkt van de NS .
Je kan voor €108 per persoon retour, van je thuis station tot hartje London st Pancras.


Ik heb inderdaad ook even gekeken naar de mogelijkheden met de trein. Maar je bent soms 5 à 6 uur onderweg :? En je moet een paar keer overstappen.
Vind ik best wel veel moeite.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011, 10:33 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Als je voor gemak wilt gaan moet je gewoon het vliegtuig pakken, hou gewoon alle aanbiedingen heel goed in de gaten want je kunt voor nog geen 30 euro een retourtje hebben.

Qua hotels tja, dat ligt er totaal aan wat je wilt.
Mijn ervaring is dat hotels die iets buiten het centrum liggen, wel een goede metroverbinding etc., erg goed kunnen zijn en toch goedkoper zijn. Door klanten aan te willen trekken (ondanks mindere ligging) zijn ze namelijk wel schoon etc.

Ergens dichtbij willen zitten is overigens een beetje 'rare' eis, aangezien het openbaar vervoer daar zeer prettig is en wat uiteraard goedkoop. Zoek op je eerste dag een VVV en met een beetje geluk met de juiste persoon kun je flink wat voordeel daar halen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011, 10:35 
Offline
Lid
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 mei 2006, 12:29
Berichten: 51
Woonplaats: Huissen
Je moet inderdaad een paar keer over stappen .
Maar als je gaat vliegen moet naar het vliegveld reizen en in London weer naar je hotel reizen .wat qua tijd niets korter maakt.en je budget ticket weer duurder maakt.
Wij hebben een paar keer uit gerekend wat voordeliger is en makkelijker ,
en kwamen tot de conclusie dat de trein het handigste en voordeligste is.
Als je veel wilt zien in London kan je niet alles te voet doen.
dan heb je een paar marathon 's gelopen.en veel tijd kwijt.
Als je echt wilt shoppen dan is Westfield ideaal alles onder een dak,
Van dure designer s tot gewone Engelse shops. Hier gaan de Londonaren shoppen. het is erg groot.
Wel erg druk in het weekend veel gezinnen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011, 10:36 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Ariel schreef:
Als je voor gemak wilt gaan moet je gewoon het vliegtuig pakken, hou gewoon alle aanbiedingen heel goed in de gaten want je kunt voor nog geen 30 euro een retourtje hebben.

Qua hotels tja, dat ligt er totaal aan wat je wilt.
Mijn ervaring is dat hotels die iets buiten het centrum liggen, wel een goede metroverbinding etc., erg goed kunnen zijn en toch goedkoper zijn. Door klanten aan te willen trekken (ondanks mindere ligging) zijn ze namelijk wel schoon etc.

Ergens dichtbij willen zitten is overigens een beetje 'rare' eis, aangezien het openbaar vervoer daar zeer prettig is en wat uiteraard goedkoop. Zoek op je eerste dag een VVV en met een beetje geluk met de juiste persoon kun je flink wat voordeel daar halen.


Hhaha, ik lees nu dat mijn advies wat tegenstrijdig is met wat de anderen zeggen.
Mijn ervaring is gebaseerd op leeftijd en misschien minder gericht op luxe willen zitten. Ik heb geleerd dat het net iets buiten het centrum veel interessanter kan zijn, maar toch het centrum dichtbij te hebben.

Maar als je voor wat luxer wil, pak dan gewoon dat hotel in het centrum en zorg dat je het openbaar vervoer optimaal benut. En ga NOOIT zelf rijden daar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011, 11:02 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 31 mei 2008, 16:50
Berichten: 523
Ariel schreef:
Ergens dichtbij willen zitten is overigens een beetje 'rare' eis, aangezien het openbaar vervoer daar zeer prettig is en wat uiteraard goedkoop. Zoek op je eerste dag een VVV en met een beetje geluk met de juiste persoon kun je flink wat voordeel daar halen.


Je hebt gelijk hoor, maar aangezien niemand van ons bekend is met Londen en ook dus niet met het openbaar vervoer daar leek het ons makkelijker om ergens dichtbij te zitten. Of denken we nu te moeilijk? :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011, 13:18 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Geloof me... die metro is absoluut geen big deal of ingewikkeld ofzo. Dat dacht ik namelijk ook de eerste keer en binnen no time had ik het door.
Ik vind het persoonlijk dus het slimste om in de buurt van een metrostation te zitten (wat hotel betreft) die aan een centrale lijn zit (de lijnen die ik al noemde).
Ben beide keren met de trein gegaan en voor mij was dit absoluut geen probleem. Wat prijs betreft kun je vaak ook via via korting krijgen.
En wat reistijd betreft denk ik altijd zo: op een vliegveld moet je ook een bepaalde tijd van tevoren aanwezig zijn en dan in Londen nog naar je hotel.
Niemand kan mij wijsmaken dat dat (in MIJN geval) de beste optie zou zijn. Uiteraard woon ik in Zeeland, dus dan is Schiphol bijv een behoorlijk roteind. :wink:

Je kan beter kijken naar metrolijnen en welke buurten het praktische zijn om een hotel uit te zoeken, dan dat je midden in de winkelbuurten een hotel kiest... denk ik.
Ben er wel achter dat het zonder metro anders veeeeeeel te gek zou zijn, om allemaal te lopen. Je loopt nog behoorlijk wat af, zelfs MET de metro.

Als je verder niet geeft om prijzen oid is het makkelijker wat hotel betreft. Maar Ariel/Alicia heeft wel gelijk dat als je wat minder uit het centrum zit je veel betere prijs/kwaliteit-verhouding hebt.


Het zijn maar suggesties natuurlijk, maar kijk gewoon eens rond en informeer eens. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren tenslotte. :wink:
tips:

Kaartje van metrolijnen + stations:
http://www.tfl.gov.uk/assets/downloads/standard-tube-map.pdf

Openbaar vervoer in Londen met info
http://www.tfl.gov.uk/gettingaround/default.aspx

Info over de Travelcard (ideaal!)
http://www.londonpass.com/london-transport/index.html


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011, 13:40 
Offline
Lid
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 mei 2006, 12:29
Berichten: 51
Woonplaats: Huissen
Een budget ticket kan duur worden daar de vliegvelden waar ze landen ver van het centrum liggen .daar komen extra kosten die hoog kunnen uitvallen.
En in Nederland is alleen een ticket van de KLM wat gratis trein in Nederland geeft en die tickets zijn weer duurder.
Als je door de bomen het bos niet meer ziet is het misschien aan te raden naar een reisbureau voor jongeren te gaan die hebben ook vaak aanbiedingen.
En wat het openbaar vervoer in London betreft dit is goed geregeld en vrij makkelijk.en goedkoop je reist voor nog geen 6 pond onbeperkt per dag met
combi ticket zowel in bus als metro te gebruiken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2011, 17:25 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 31 mei 2008, 16:50
Berichten: 523
Vandaag geboekt! :D Het is het Hilton London Docklands Riverside hotel geworden. Het hotel zit buiten het centrum en het was daarom iets voordeliger. Nu moeten we alleen nog de Travelcards bestellen en is het klaar!

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 12:58 
Offline
Lid
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 mei 2006, 12:29
Berichten: 51
Woonplaats: Huissen
De Hilton hotels in London zijn vrij goed .
Docklands ben ik nog niet geweest wel andere Hiltons .
Veel plezier in London en als je nog boeken wilt shoppen .
Waterstone op Piccadilly is de grootste je kunt er ook lekker eten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling