Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 19:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Zou je mee willen doen aan een boekbespreking?
Ja, lijkt me leuk 52%  52%  [ 13 ]
Ja, lijkt me leuk maar minder vaak 0%  0%  [ 0 ]
Ja lijkt me leuk maar vaker als 1x per kwartaal 8%  8%  [ 2 ]
Nee 40%  40%  [ 10 ]
Ik twijfel nog 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 25
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jun 2011, 19:39 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Maar van mijn kant ook nog een reactie op de 'verplichting"

die is er uiteraard niet! dit topic en de poll is met name om even een idee te krijgen hoe iedereen er over denkt en hoe we het dan vorm kunnen gaan geven!
dus wie lekker mee wil doen, hartstikke leuk :382: doe je niet mee, uiteraard ook prima :382:



maar naar mijn idee is er ook genoeg animo voor, leuk :D :382:

Is het een idee om even een topic te openen waarin iedereen een voorstel kan doen voor een boek? En misschien kun je dan gelijk even aangeven hoeveel weken je denkt nodig te zijn voor het kunnen aanschaffen/lenen en lezen van het boek?
en dan kunnen we daarna gaan kiezen (misschien met een poll) voor welk boek we als eerste gaan?

nou ja dat zijn even mij suggesties voor hoe we verder zouden kunnen gaan

groetjes Maaike


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jun 2011, 21:09 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 mei 2007, 18:59
Stemming:
Moe
Berichten: 896
Woonplaats: Heerhugowaard
Nationale vlag:
Netherlands
Slim van je Maaike om een poll te doen, had ik ook helemaal niet aan gedacht.

Het was inderdaad het idee dat degenen die belangstelling hadden voor het boek, of het al gelezen hadden, erover kletsen in een topic. Dus geen verplichtingen, alsjeblieft niet! Dan haak ik zelf ook af, terwijl ik een 'meedenker' was :shock:
En wie weet, misschien lukt het inderdeed om dan een mini meeting eraan te koppelen!

Misschien is het inderdaad handig om eerst een topic te openen welk boek als eerste wordt gekozen, dan kunnen mensen alsnog beslissen of ze wel of niet mee doen...

Liefs Maris


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jun 2011, 13:02 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
In elk geval zie ik het niet als verplichting. De pol is er voor een keuze te kunnen maken en ik wilde nu eenmaal graag laten weten waarop (en waarom) ik gestemd heb :mrgreen: !

Maar zoals al eerder gezegd: Een leuk idee, maar niet voor mij...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jun 2011, 23:46 
Offline
Forum Founder
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 nov 2004, 21:05
Berichten: 1572
Woonplaats: Leidschendam
Het leukste van dit soort 'afspraken' is - mijns inziens :wink: - dat je juist eens een keer een boek gaat lezen dat je zelf niet zou bedenken of kiezen. Op die manier kun je óf aangenaamd verrast worden óf bevestigd in je mening dat het boek niets voor jou was.

Ik vind het een ontzettend leuk idee, maar zal er zelf (waarschijnlijk) niet aan meedoen. Ten eerste lees ik momenteel alleen maar Engelstalige HR's en ten tweede zijn mijn mogelijkheden om nieuwe boeken aan te schaffen op het moment vrij beperkt (en ik word geen lid van een bibliotheek, want het verleden heeft me geleerd dat dat geen goed idee is :-( ).

Ik zal een topic aanmaken en dan kunnen jullie naar hartelust gaan plannen, lezen en bespreken.

Veel plezier!!! :D

Petra


Laatst bijgewerkt door ChasingDreams op 26 jun 2011, 00:08, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2011, 00:08 
Offline
Forum Founder
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 nov 2004, 21:05
Berichten: 1572
Woonplaats: Leidschendam
Ik heb vooralsnog 3 categorieën aangemaakt.
- Algemeen
- Boekenkeuze
- Gelezen boeken

Bij Algemeen kunnen jullie de afspraken bespreken, vastleggen en uitleggen. Denk eraan dat nieuwe leden niet dit hele proces meemaken, dus begin met een overzicht van de afspraken, zodat nieuwe leden ook gelijk weten wat de bedoeling is. Uiteindelijk kunnen wij (Forumbeheer) alle berichten daaronder - die tot de afspraken geleid hebben - verwijderen en hou je een keurig overzicht van de afspraken over.

Bij Boekenkeuze dacht ik aan een poll van een aantal boeken die jullie iedere maand - of welke termijn jullie ook kiezen - in deze categorie kunnen plaatsen. Ook suggesties voor boeken kunnen hier worden gedaan.

En bij Gelezen boeken uiteraard de uiteindelijke bespreking per boek.

Let wel: dit zijn slechts mijn suggesties. Dit topic is door jullie gekozen en wordt dus ook door jullie zelf 'beheerd'. Wanneer jullie liever willen dat de onderwerpen een andere 'naam' hebben, dan pas ik dat gewoon aan en wanneer jullie er iets bij willen hebben, of de omschrijving anders willen hebben, of wat dan ook, roep dan maar :cool: .

Ik heb vooralsnog de termijn op een maand gezet, maar hoor het wel wanneer dit aangepast moet worden.

Met andere woorden, dames... de bal ligt nu bij jullie! :mrgreen:

Petra


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2011, 09:01 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Hoi Petra

dank je wel voor het meedenken.
Het lijkt me inderdaad een goed idee zoals jij het hier beschrijft
Ik begrijp alleen niet helemaal hoe je het bedoeld met de poll? Maar dat is dan meer op technisch gebied zeg maar. Kan ik bijvoorbeeld een poll starten en kan iemand anders dat dan ook in dat topic
Of 'moeten' we dan eerst in het topic schrijven welke boeken we willen voorstellen om te gaan lezen?
Ik ben heel benieuwd wat het allemaal op gaat leveren :382:

groetjes lalea


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2011, 13:17 
Offline
Forum Founder
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 nov 2004, 21:05
Berichten: 1572
Woonplaats: Leidschendam
Hm, tja.... even denken, haha

Oké, ik heb gedacht. Ik denk dat je zou kunnen beginnen met het verzoeken om voorstellen voor titels en dan telkens 5 boeken of zo uit de voorstellen moet kiezen en die in een poll zetten. Eerst moet je natuurlijk veel titels verzamelen en als je er een zooi hebt, dan kun je per maand een poll maken (jeetje, je zou zelfs een poll kunnen maken of een bepaald boek de poll wel moet halen, haha).

Anyways, het is wellicht allemaal niet zo eenvoudig als het lijkt, maar je hebt jezelf onbewust zo'n beetje tot 'hoofd boekbesprekingen' laten worden, dus ik laat het aan jou over :twisted:

Petra


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2011, 08:10 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
:382: Count me in, ik wil graag mee doen. Ik ben wel in voor de meerdere genres en Engels ik ook top. :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2011, 17:13 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 17:14
Berichten: 2538
Woonplaats: Aalsmeer
Hartstikke leuk idee..... voor anderen. Maar vooral doen! :382:
Ik ga lekker mijn eigen gangetje, maar zal met plezier lezen wat jullie van een bepaald boek vinden. :D

Helene


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2011, 17:52 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Citaat:
Anyways, het is wellicht allemaal niet zo eenvoudig als het lijkt, maar je hebt jezelf onbewust zo'n beetje tot 'hoofd boekbesprekingen' laten worden, dus ik laat het aan jou over



haha, ik vind het leuk om te doen hoor en ga graag een uitdaging aan maar ben niet alleen, Nicole is mijn maatje erin :382: maar ik had even het voortouw genomen in het benoemen op het forum
En Nol en Maris hebben het ook met ons besproken :D
Maar we zullen er vast wel uitkomen, misschien niet meteeen vandaag, maar het komt... :)

groetjes lalea


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jul 2011, 19:53 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 16:43
Stemming:
Cool
Berichten: 2052
Woonplaats: Heiloo
Ik vind het allemaal fantastisch klinken!

Hoofdboekbeprekingen, mooie titel hoor Maaike :382:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling