Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 14:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 50 tinten grijs.
BerichtGeplaatst: 20 jun 2012, 13:49 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Heb hem binnen Mo.
Thx kanjer :382:

Geef tzt een verslag.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 50 tinten grijs.
BerichtGeplaatst: 20 jun 2012, 22:42 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Jeanette schreef:
Iemand al gelezen? De hype van dit moment. Drie delen en het eerste deel is 50 tinten grijs:

http://www.bol.com/nl/p/vijftig-tinten- ... 002310823/

Ik heb de engelse drie delen als ebook (wie ze hebben wil, geeft een gil) en het eerste deel in het Nederlands (ook weer gillen).

De s . e . x . schijnt nogal expliciet te zijn en in Amerika staat de serie overal in elke top 100 bovenaan.

Ik ga er binnenkort aan beginnen. En jullie?

Jenette



Lijkt me een goed boek :382: Als je het nederlandse deel naar mij toe zou willen sturen, zou ik je zeer erkentelijk zijn :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 50 tinten grijs.
BerichtGeplaatst: 21 jun 2012, 11:28 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Oke, ik heb hem uit.

Hoewel ik werkelijk een hekel heb aan IK verhalen in de tegenwoordige tijd, stoorde me dat bij dit boek niet.

Wat valt er over te vertellen:
Christian is dominant, Ana is bleu!
Het leest lekker weg.
Er zitten leuke momenten in, trieste momenten, fronsende momenten, (als hij haar tampon verwijdert omdat hij meteen wil neuken...)
De lijsten met opsommingen van wel/niet SM vond ik apart.
De e-mails die ze elkaar schrijven zijn leuk gevonden.

Ik vond het een lekker boek, maar om nu te zeggen: Wauw, ordinair, te veel seks, SM etc.
Het zal wel aan de schijnheilige Amerikanen liggen, want nuchtere Hollanders kunnen wel iets hebben.

Het zou niet misstaan in Elora's Cave en ik vond het vergelijkbaar met de boeken van Lila Dipasqua (en die schrijft waanzinnig goed)

Conclusie:
Ben je niet vies van een perfecte dosis seks, met een vleugje SM, speeltjes, rode billen etc. en dan ook nog heel smakelijk omschreven,
dan moet je hem lezen, want hij is gewoon goed!

Chris

p.s. Ik was dus werkelijk jaloer op de manier hoe zij de seksscenes beschrijft....talentvol!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 50 tinten grijs.
BerichtGeplaatst: 21 jun 2012, 11:38 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 03 apr 2007, 11:40
Berichten: 144
Nationale vlag:
Netherlands
Christy schreef:
Oke, ik heb hem uit.

Hoewel ik werkelijk een hekel heb aan IK verhalen in de tegenwoordige tijd, stoorde me dat bij dit boek niet.

Wat valt er over te vertellen:
Christian is dominant, Ana is bleu!
Het leest lekker weg.
Er zitten leuke momenten in, trieste momenten, fronsende momenten, (als hij haar tampon verwijdert omdat hij meteen wil neuken...)
De lijsten met opsommingen van wel/niet SM vond ik apart.
De e-mails die ze elkaar schrijven zijn leuk gevonden.

Ik vond het een lekker boek, maar om nu te zeggen: Wauw, ordinair, te veel seks, SM etc.
Het zal wel aan de schijnheilige Amerikanen liggen, want nuchtere Hollanders kunnen wel iets hebben.

Het zou niet misstaan in Elora's Cave en ik vond het vergelijkbaar met de boeken van Lila Dipasqua (en die schrijft waanzinnig goed)

Conclusie:
Ben je niet vies van een perfecte dosis seks, met een vleugje SM, speeltjes, rode billen etc. en dan ook nog heel smakelijk omschreven,
dan moet je hem lezen, want hij is gewoon goed!

Chris

p.s. Ik was dus werkelijk jaloer op de manier hoe zij de seksscenes beschrijft....talentvol!



Leuke recensie Christy! :382:

Zoals je een pagina terug kan lezen vondt ik het ook niet zo schokkend.
Die Amerikanen zijn niks gewend denk ik :roll:

Ellora's Cave hebben ook erg leuke boeken!

Heb jij de Engelse of Nederlandse versie gelezen?
Welke dat was kan ik zo gauw even niet vinden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 50 tinten grijs.
BerichtGeplaatst: 21 jun 2012, 11:47 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Ik heb 50 tinten in het nederlands gelezen, Sjoukje.

Of bedoel je Lila Dipasque?
Die heb ik als engelse e-pub/pdf (met grote dank aan onze Marleen)

Ik zou trouwens best wel de engelse versie van 50 tinten willen hebben.
Alleen al om te vergelijken hoe ze de scenes hebben vertaald.
Vond deze best goed in het nederlands :382:
(en dat is normaal bagger!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 50 tinten grijs.
BerichtGeplaatst: 21 jun 2012, 12:06 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 14 jan 2011, 11:46
Stemming:
Blij
Berichten: 278
Woonplaats: Sint-Niklaas
Nationale vlag:
Belgium
Christy schreef:
Ik zou trouwens best wel de engelse versie van 50 tinten willen hebben.


-knip- :zwaai: :)


Laatst bijgewerkt door Elise op 19 sep 2012, 07:44, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 50 tinten grijs.
BerichtGeplaatst: 21 jun 2012, 12:18 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
:382: Heb ze binnen, Elise. Super.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 50 tinten grijs.
BerichtGeplaatst: 21 jun 2012, 12:19 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 03 apr 2007, 11:40
Berichten: 144
Nationale vlag:
Netherlands
Christy schreef:
Ik heb 50 tinten in het nederlands gelezen, Sjoukje.

Of bedoel je Lila Dipasque?
Die heb ik als engelse e-pub/pdf (met grote dank aan onze Marleen)

Ik zou trouwens best wel de engelse versie van 50 tinten willen hebben.
Alleen al om te vergelijken hoe ze de scenes hebben vertaald.
Vond deze best goed in het nederlands :382:
(en dat is normaal bagger!)



Ja, ik bedoel de 50 tinten grijs inderdaad.
Ik heb de Engelse gelezen.
Juist omdat vertaling vaak niet echt goed zijn, maar dan is het goed om te horen dat jij de NL versie goed vond!
Van Lila Dipasque heb ik nog niets gelezen, maar dat zal vast wel eens gebeuren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 50 tinten grijs.
BerichtGeplaatst: 21 jun 2012, 12:27 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Kan je een aantal Lila's doorsturen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 50 tinten grijs.
BerichtGeplaatst: 21 jun 2012, 12:31 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Heb alledrie de delen een dag later binnen dan de bedoeling was (maar met excuses van Bol.com), de originele (engelse) versie.
Deels omdat ik nooit wat wil missen door vertaling en deels omdat die heel toevallig in een leuke aanbieding verkocht werden. :wink:

Ga vandaag beginnen in deel 1 :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 50 tinten grijs.
BerichtGeplaatst: 22 jun 2012, 08:02 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Ben bij hoofdstuk 10 en ... I'm hooked! :shock:
Het is lang geleden dat een boek me gelijk vanaf het begin zo boeide. Heerlijk geschreven, zelden zo'n schrijfster meegemaakt.... geschreven alsof het zo uit de pen vloeit, zonder moeite ofzo. Zoals Christy al zei: talentvol!! :382:

Ben natuurlijk nog niet heel veel, maar het feit dat ik mijn boek gisteren niet weg kon leggen en 2 uur later dan gepland naar bed ging... dat zegt wat in mijn geval (met mijn krakkemikkige rug)! :harts:
Ben heeeeel benieuwd hoe het verder gaat.

Al ben ik zeker wat gewend wat sex in boeken betreft, het is pittig hoor. Op de schaal van Christy scoort hij hoog :382:
Maar ook wat dit betreft sluit ik me bij Christy aan, het is absoluut niet TE (Amerikanen zijn echt zooo preuts EN schijnheilig!) en juist geweldig beschreven, de spanning vooraf is net zo HOT als de echte sexscenes!

En Christian Grey.... YUMM! :222:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 50 tinten grijs.
BerichtGeplaatst: 24 jun 2012, 07:47 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Heb deel 1 uit... en wat ben ik blij dat ik ze alledrie tegelijk heb gekocht. Anders zou ik nu enorm balen namelijk, na het eind van deel 1 gelezen te hebben.
Zo kan het gewoon niet eindigen :-( dus ga vanmiddag gelijk verder met deel 2 Fifty shades darker.

Denk niet dat er veel veranderd is in de vertaling, al heb ik het origineel dus gelezen. Het is makkelijk geschreven, makkelijk te lezen (en zou dus ook makkelijk te vertalen moeten zijn).
Ik vond het een heerlijk boek. Vlot geschreven, het sleept je mee en het heeft van alles wat. Heerlijke romance met behoorlijk wat (zeer goed geschreven) sexscenes! Beide karakters vind ik erg leuk en interessant. Ben heel benieuwd naar het vervolg!

Mijn cijfer voor deel 1: 9-
Hou niet van een open eind, maar gelukkig kan ik gelijk verder met deel 2. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 50 tinten grijs.
BerichtGeplaatst: 24 jun 2012, 08:42 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Heb eigenlijk wel eerder van Fifty Shades Of Grey gehoord, volgens mij bij Oprah.
Maar als ik hier een aantal beoordelingen lees :382:
Ga er ook maar eens achteraan! klinkt goed.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 50 tinten grijs.
BerichtGeplaatst: 26 jun 2012, 22:00 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Mirjan schreef:
Heb eigenlijk wel eerder van Fifty Shades Of Grey gehoord, volgens mij bij Oprah.
Maar als ik hier een aantal beoordelingen lees :382:
Ga er ook maar eens achteraan! klinkt goed.



Goed boek hoor :382: , ben nu op blz 200............


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 50 tinten grijs.
BerichtGeplaatst: 27 jun 2012, 07:19 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Sonja schreef:
Mirjan schreef:
Heb eigenlijk wel eerder van Fifty Shades Of Grey gehoord, volgens mij bij Oprah.
Maar als ik hier een aantal beoordelingen lees :382:
Ga er ook maar eens achteraan! klinkt goed.



Goed boek hoor :382: , ben nu op blz 200............


Ondertussen op E- book in huis dankzij Chris :382:
Ben benieuwd!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling