Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 19:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: The Handmaid's Tale
BerichtGeplaatst: 03 jun 2018, 14:08 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Amerika in de nabije toekomst. Als gevolg van seksueel overdraagbare ziektes en milieuvervuiling is de menselijke vruchtbaarheid sterk afgenomen. Dat heeft tot chaos en burgeroorlog geleid en tot de installatie van de fundamentalistische, fascistische en theocratische staat Gilead.
Het is een militaristische en hiërarchisch georganiseerde samenleving met nieuwe sociale klassen. Homo’s en lesbiennes worden vervolgd en vermoord, net als dokters, priesters en wetenschappers. Vrouwen worden onderdrukt. Ze mogen niet werken, eigendom bezitten, geld uitgeven of lezen. Als gevolg van de wereldwijde onvruchtbaarheid worden vrouwen die nog wel kinderen kunnen krijgen, toegewezen aan gezinnen van de elite, waar ze als ‘dienstmaagden’ of concubines moeten zorgen voor seksuele diensten en kinderen moeten baren.
De vrouwen in Gilead worden onderverdeeld in verschillende categorieën, elk met hun specifieke rechten en plichten en hun eigen uniform. De ‘Dienstmaagden’ zijn in het rood gekleed, de ‘Huishoudsters’ in het groen en de ‘Echtgenotes’ in het blauw. Verder zijn er onder meer ook de ‘Tantes’, die toezicht houden op de dienstmaagden, en de ‘Jezebels’, die als prostituees werken in bordelen voor de elite. De ‘Ogen’ zijn de geheime politie en de ‘Jagers’ zorgen ervoor dat niemand naar het buitenland kan vluchten.


Ondertussen is seizoen 2 begonnen op Hulu, echt een gewèldige serie!! :harts: Je kan niet wachten tot er weer een nieuwe aflevering is.
Het is behoorlijk bizar en geeft stof tot nadenken.
Ik zag dat hij onlangs op Canvas is begonnen, vanaf dinsdag 15 Mei. ( seizoen 1 )


https://www.youtube.com/watch?v=PJTonrzXTJs


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Handmaid's Tale
BerichtGeplaatst: 03 jun 2018, 20:42 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Ik ga eens kijken of deze op netflix staat


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Handmaid's Tale
BerichtGeplaatst: 06 jun 2018, 07:11 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Hij is te zien op Videoland Sonja. ( en wat ik begrijp dus ook op Canvas )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Handmaid's Tale
BerichtGeplaatst: 08 jun 2018, 18:35 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Mirjan schreef:
Hij is te zien op Videoland Sonja. ( en wat ik begrijp dus ook op Canvas )



ach die heb ik niet :-:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Handmaid's Tale
BerichtGeplaatst: 09 jul 2022, 09:24 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Deze interesseert mij wel, eens uitzoeken of ik die nog ergens kan zien


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling