Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 16:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dickensian
BerichtGeplaatst: 20 jan 2017, 20:44 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 03 mei 2008, 10:23
Stemming:
Cool
Berichten: 54
Nationale vlag:
Ireland
In december kon je deze miniserie bekijken op BBC First.
Prachtige serie vond ik. Het was een mix van allerlei verhalen van Charles Dickens, uitmondend in een spannende detective-thrillerachtig verhaal wie nou eigenlijk Marley vermoord had.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Dickensian
BerichtGeplaatst: 21 jan 2017, 14:39 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Ja, dit was een mooie serie. Heel knap hoe ze alle verhalen samenbrachten. Het had voor mij nog weken door kunnen gaan, zodat alle verhalen afliepen zoals wij ze kennen.
Een gedurfde serie :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Dickensian
BerichtGeplaatst: 01 feb 2017, 15:01 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 03 mei 2008, 10:23
Stemming:
Cool
Berichten: 54
Nationale vlag:
Ireland
Dank je voor je reactie. Het was inderdaad een hels karwei (lijkt mij dan) om van verschillende boeken een gestroomlijnd geheel te maken.
Ik was echt tot tranen geroerd toen die politierechecheur toch maar besloot om zijn verdachte niet aan te geven.
En ook leuk dat die Bill Sikes toch zachte kantjes bleek te hebben.
Hoe dan ook, het was genieten voor mij, ik had de uitzendtijden zelfs in mijn agenda gezet, kan je nagaan. :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Dickensian
BerichtGeplaatst: 06 feb 2017, 22:09 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Ook ik heb de reeks bekeken, op dvd, hoefde ik niet te wachten tot ze uitgezonden werd :mrgreen: . En dus min of meer in één ruk uitgekeken.
Ik vond het ook een goede serie, een geslaagde mix tussen het detectivewerk en de verhaallijnen uit de boeken van Dickens. Slechts hier en daar (bv de moord op Marley en soms de chronologie tov. de oorspronkelijke werken) werd iets wezenlijk gewijzigd aan het oorspronkelijk gegeven.
Maar als ik zo'n purist zou zijn, dan hoefde ik evenmin naar andere boekverfilmingen te kijken, omdat er altijd wel e.e.a. wordt veranderd. Tot hiertoe heb ik trouwens nog maar 1 boek van Charles Dickens gelezen (Oliver Twist), dus eigenlijk weet ik helemaal niet wat veranderd dan wel weggelaten wordt.
Wat ik wel een beetje eigenaardig vind, is dat men alles er dan wel zo authentiek mogelijk wil uit laten zien, maar ik geloof niet dat er in Dickens' tijd veel mensen rondliepen van Afrikaanse origine in Engeland :verward: .

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling