Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 21:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15 dec 2012, 19:15 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Ik ben deze film gigantisch aan het promoten, puur omdat ik het zo bijzonder verhaal vind.

Merry Christmas gaat over de kerstbestanden van 1914 en volgt een aantal personen, in de loopgraven, en hoe zij Kerst vieren in de Grote Oorlog. Het verhaal is vooral origineel en toch goed op de waarheid berust (uiteraard wel wat bij verzonnen)
Dit bijzondere verhaal is niet zo bekend in de geschiedenis omdat vooral de legerleiding hier absoluut niet achter stond. Vijanden worden broeders, dat werkt nooit in een oorlog.

Indrukwekkende film en elke soldaat van welk land spreekt de juiste taal, dus niet geheel Engels. Nee de Fransen spreken daadwerkelijk Frans.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 dec 2012, 20:42 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Het zal vast een uitstekende film zijn :382: .

Maar ik wil een leuke gezellig kerstfilm zien en geen oorlog.

We worden elke dag dood gegooid met trieste berichten en het is een hele kunst om daar niet zwaar depressief van te worden :roll: :-(

Maar voor mij een beetje gezellige feel good films :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 dec 2012, 21:44 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Gelukkig kun je een film op elk gewenst moment bekijken :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 dec 2012, 22:59 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Alicia schreef:
Gelukkig kun je een film op elk gewenst moment bekijken :D



Dat is waar :D dan is het gewoon mijn genre niet ha ha :mrgreen:

Maar nu je het zegt ik ben vnl een thriller romantisch of komische filmkijker :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 26 jan 2014, 00:09 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 jan 2005, 15:16
Berichten: 104
Mijn reactie hierop is misschien een beetje heel erg laat.. :)

Het Kerstbestand van 1914 is en blijft een heel bijzondere gebeurtenis die heel spontaan tot stand kwam. Het gebeurde op verschillende locaties aan het front, hoewel niet overal. Er waren plaatsen waar er door werd gegaan met vechten. Maar op een aantal plaatsen kwam het tot een staakt het vuren, en op meerdere locaties kwam het zelfs tot een verbroedering tussen de strijdende partijen. In de ogen van de legerleiding iets wat absoluut niet kon. Verbroedering met de vijand was iets wat normaal gesproken zwaar bestraft werd. Dat is hier, gelukkig, niet gebeurd.

De film is gebaseerd op het Kerstbestand en zoals meestal bij films, en series, zijn er altijd wel dingen die niet kloppen. Meerdere details. Zoals de zangeres in de film, leuk bedacht maar klopt dus niet. Vooral haar bezoek aan de loopgraven niet. Vrouwen kwamen daar echt niet in de buurt. Zelfs verpleegsters werden niet bij het front toe gelaten, zaten daar altijd verder vandaan. En de controles door de militaire politie waren streng.
Aan het eind van de film is te zien dat er gestraft werd vanwege de gebeurtenis. Ook dat is in werkelijkheid dus niet gebeurd. Zeker niet zoals in de film. Wat straffen betreft zijn er slechts 2 Britse officieren geweest van wie hun verlof werd ingetrokken. Beiden sneuvelden enkele maanden later..

Maar mooi is de film zeker! Een bijzondere gebeurtenis die moet worden blijven herinnerd.
De bekendste locatie van waar het Kerstbestand plaatsvond is in de buurt van het bos van Ploegsteert, België. Ik ben daar enkele jaren geleden geweest. Er staat een kruisje aan de rand van een akker wat aan de gebeurtenis herinnerd.

Het is trouwens al weer even geleden dat ik de film heb gezien.. Tijd om weer eens te kijken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 26 jan 2014, 18:58 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
ik heb dit hele topic toen gemist maar bedankt voor de tip, lijkt me inderdaad een mooie film


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling