Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 12:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Andere fora
BerichtGeplaatst: 21 okt 2012, 18:30 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 20:06
Stemming:
Moe
Berichten: 4703
Woonplaats: Kalmthout ( België)
Nationale vlag:
Belgium
Hoi,

Ik wou even laten weten wat ik net meegemaakt heb op een anders engelstalig forum.

Ik ga daar ook vaak kijken naar tips voor nieuwe boeken, nieuwe series, nieuwe schrijfsters.

Nu ben ik van hier gewend dat er een duidelijke structuur is, duidelijke regels en afspraken. Ik vraag informatie over een serie van een bepaalde auteur, Maya Banks, de Pregnancy en Passion serie, uitgegeven door Harlequin. Ik kijk goed na, is het het juiste topic, en ja, dat was het kennelijk.

Ondertussen krijg ik er geen reactie op, maar zie ik dat er nog andere series zijn. Eén van de series, the Colter's legacy, blijkt nu achteraf nogal 'spicy' te zijn, maar goed, wist ik veel op voorhand. Aangezien mijn eerste vraag naar informatie netjes was blijven staan, dacht ik van: "Ah, dan mag deze vraag daar ook bij".

Niet dus. In het vet gedrukt en met een hoop uitroeptekens erbij krijg ik, van een ander lid, niet van een moderator, de boodschap van "Why do you place this message here ? This series is erotica, your request for information has to be placed here".

Ik voelde me alsof ik voor een stomme kip was uitgeroepen, aangezien er geen enkele uitleg bijstond vanwaar ik 1. had moeten weten dat voor deze boeken er een andere topic bestond 2. dat deze boeken daar onder vielen, ik had er nog geen één van gelezen.

Ondertussen ben ik op zoek gegaan naar de forum regels, omdat ik dacht van: als dit de regel is, dan moet het daar wel instaan. Noppes. Dan ben ik gaan kijken naar de afsprakennota die je bij het lid worden moet aanvinken gelezen te hebben. Neen, staat er ook niet in. Dan ben ik via de zoekmachine gaan zoeken, of het in een sticky stond. Neen, ook niets gevonden.

Na heel lang zoeken blijkt dat er van boven in de twee erotica topics staat: "enkel hier erotica vragen en informatie plaatsen".

Ja, geweldig, als je al WEET dat het zo moet.

Om een lang verhaal kort te maken, ben ik ontzettend blij dat:
- wij hier in ons forum niet het ene boek van een auteur hier moeten bespreken en het andere daar, omdat er toevallig een bepaald aspect 'te veel' in zit :001:
- ben ik even blij dat als er afspraken zijn, dat die duidelijk ergens in een sticky worden gezet, en iedereen erop wordt gewezen van: mensen, nieuwe regel, lees even ! :cheer:
- en ben ik dubbel blij dat als je per ongeluk een foutje maakt, dat dit beleefd, met uitleg en met een link naar de sticky wordt geuit, en niet in vette tekst met een hoop uitroeptekens erbij :382: :382: .

Kortom, ben ik blij dat ik in het Nederlands taalgebied woon, met een forum dat zoiets heeft van: "Mensen, wij zijn oud en wijs genoeg om geen trauma op te lopen van eens een boek tegen te komen dat expliciet is" en "Foutjes zijn menselijk".

Groetjes,

Sara


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Andere fora
BerichtGeplaatst: 21 okt 2012, 19:48 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Uhhm ... plaats je dit wel in het goede onderwerp?!!!

Geintje natuurlijk. De sfeer bevalt me hier ook prima, off-topic bestaat hier niet echt en dat maakt gezellig kletsen ook lekker mogelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Andere fora
BerichtGeplaatst: 22 okt 2012, 08:52 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
ja als je er een vraag over stelt, omdat je hem nog niet gelezen hebt, hoe kan je dan weten wat er in gebeurd??? duh... wie is er dan dom??? zal een amerikaanse site geweest zijn zeker...?? :wink: :cool: :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Andere fora
BerichtGeplaatst: 22 okt 2012, 14:29 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
klinkt idd als een amerikaans forum. niet altijd even vriendelijk naar nieuwkomers toe (understatement) :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Andere fora
BerichtGeplaatst: 24 okt 2012, 07:50 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Dat moet inderdaad een preutse Amerikaanse zijn.
Zolang je van een moderator niets hoort denk ik niet dat je om die reden van het forum verwijdert zult worden.
Je kan altijd als antwoord iets plaatsten in de aard van: sorry, ik wist niet dat dit een erotische reeks was, dank u voor de info.
Zo blijf je zelf beleefd en lijkt het alsof je haar antwoord waardevol vond.

En ik geef je groot gelijk over 'ons' forum, als je iets niet weet of fout doet wordt je altijd geholpen :harts:

groetjes
Martine


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling