Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 13:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: amish boeken
BerichtGeplaatst: 17 jul 2015, 18:52 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 feb 2010, 08:15
Berichten: 1337
Woonplaats: tubbergen
Hebben jullie wel eens boeken gelezen die zich in de Amish gemeenschap afspelen.
Ik weet niet waarom maar als ik een mooie hedendaagse of historische roman vind die over de Amish gaat
ben ik altijd een beetje huiverig. Dat het boek meest over hun geloof en overtuiging ga en dat het verhaal dan een beetje
ondergesneeuwd raakt.
Ik heb wel eens boeken van Lynn Austin en Gilbert Morris gelezen. De boeken van Austin waren qua geloof niet
echt storend. Maar in een boek van Morris werd een van de hoofdpersonen genezen door te bidden en door het geloof aan God. Persoonlijk had ik er een beetje moeite mee.
Nu is het niet de bedoeling om een discussie rond God te creeren en ik wil ook niet per ongeluk iemand beledigen.
Ik wil gewoon jullie mening over dit soort boeken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: amish boeken
BerichtGeplaatst: 18 jul 2015, 07:06 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Ik lees alleen romantische HR's, de meeste zonder diepgang, maar spannend, romantisch en sexy.
Ik heb soms moeite met sterk atheïstische uitlatingen van de hoofdrolspelers en dat die ook zo blijven. Ik heb dan liever dat dit soort dingen niet ter sprake komen in een boek, of doe er iets positief mee. Ik lees geen boeken om gekwetst te worden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: amish boeken
BerichtGeplaatst: 18 jul 2015, 08:25 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 feb 2010, 08:15
Berichten: 1337
Woonplaats: tubbergen
Dat is dan ook precies de reden wat me tegen houdt om dit soort boeken te lezen.
Dat het geloof en hun opvattingen belangrijker in het verhaal zijn dan het verhaal zelf.
Iedereen heeft recht op zijn eigen geloof en mening maar het moet niet verplicht of opgedrongen worden.
Denk dat ik dit soort boeken maar oversla hoe mooi het verhaal ook kan lijken.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling