Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 21:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: boeken die je raken
BerichtGeplaatst: 16 apr 2015, 19:17 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 feb 2010, 08:15
Berichten: 1337
Woonplaats: tubbergen
Ik heb al ontzettend veel boeken gelezen maar toch zijn er een aantal die echt heel mooi, speciaal en/of ontroerend waren.
Dit is mijn lijstje, wat ik tenminste nog zo weet :wink:
Kirsten Hannah - de wintertuin
John Boyne - het winterpaleis
John Shors - de overlevenden
Colleen McCullough - bestemming Botany Bay
Luca Di Fulvio - het meisje dat de hemel aanraakte
Shauna Shing Baldwin - wat het lichaam niet vergeet
Leila Meacham - rozen
Kate Morton - vergeten brief
Katherine Webb - de erfenis van de zussen
Lucinda riley - het meisje op de rotsen
Rani Manicka - de rijstmoeder
Lisa See - Snowflower en de geheime waaier

Er zijn nog veel ongelezen boeken dus zullen er nog wel wat bijkomen.
Door welke boeken zijn jullie echt geraakt?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: boeken die je raken
BerichtGeplaatst: 16 apr 2015, 21:23 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Poeh, ik vergeet het vaak weer.

Maar ik ken er een die me bij bleef omdat het hoofdpersonen zijn in de boeken van Karin Slaughter. ( Sara Linton reeks )
In een van haar boeken ging er een hoofdpersonage dood, en dat raakte me wel.

Donna Gillespie
Deel 1 - Light Bearer trilogy
Titel Auriane, dochter van het licht
Oorspronkelijke titel The Light Bearer

Ik wil vooral goede boeken lezen die goed aflopen. En niet bij voorbaat tranentrekkers :wink: .

Er zullen er vast nog veel meer zijn maar ik kan er zo een twee drie niet opkomen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: boeken die je raken
BerichtGeplaatst: 17 apr 2015, 06:47 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Dat zijn er toch wel heel veel, want de meesten weet ik nog wel.

Maar dit zijn toch wel echt speciale boeken voor me:
Linda Howard - Gestolen Jeugd
Nora Roberts - Het Eiland Van de 3 Zusters
Lucia St. Clair Robson - Vallende Bloesem

En natuurlijk zijn er nog veel meer goeie boeken :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: boeken die je raken
BerichtGeplaatst: 17 apr 2015, 08:27 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 feb 2010, 08:15
Berichten: 1337
Woonplaats: tubbergen
Vallende bloesem is inderdaad een heel goed boek, heb hem zelf ook gelezen. Net als Naduah van dezelfde schrijfster.
Om nog even in hetzelfde genre te blijven:
James Alexander Thom - Tecumseh
Anna Lee Waldo - Sacajawea


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: boeken die je raken
BerichtGeplaatst: 17 apr 2015, 14:18 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Monica schreef:
Dat zijn er toch wel heel veel, want de meesten weet ik nog wel.

Maar dit zijn toch wel echt speciale boeken voor me:
Linda Howard - Gestolen Jeugd
Nora Roberts - Het Eiland Van de 3 Zusters
Lucia St. Clair Robson - Vallende Bloesem

En natuurlijk zijn er nog veel meer goeie boeken :wink:


Kijk er zijn er genoeg die ik steengoed vind, maar boeken die je echt raken, zeg gewoon even van slag bent, vind ik toch wel moeilijk om op te komen :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: boeken die je raken
BerichtGeplaatst: 17 apr 2015, 19:39 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 feb 2010, 08:15
Berichten: 1337
Woonplaats: tubbergen
Er is 1 boek die ik heb gelezen waardoor ik niet alleen ben geraakt maar waarvan ik het einde ook niet goed begreep.
Dat is namelijk Springvloed van Rosie Thomas. Ik weet niet of iemand het boek heeft gelezen en hoe jullie het hebben ervaren. Maar ik was echt in de war, misschien helpt het als ik hem weer opnieuw lees.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: boeken die je raken
BerichtGeplaatst: 18 apr 2015, 08:32 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Sonja schreef:
Poeh, ik vergeet het vaak weer.

Maar ik ken er een die me bij bleef omdat het hoofdpersonen zijn in de boeken van Karin Slaughter. ( Sara Linton reeks )
In een van haar boeken ging er een hoofdpersonage dood, en dat raakte me wel.

Donna Gillespie
Deel 1 - Light Bearer trilogy
Titel Auriane, dochter van het licht
Oorspronkelijke titel The Light Bearer

Ik wil vooral goede boeken lezen die goed aflopen. En niet bij voorbaat tranentrekkers :wink: .

Er zullen er vast nog veel meer zijn maar ik kan er zo een twee drie niet opkomen.



Ik weet precies waar jij het over hebt Sonja, ik voelde me toen ook heel verdrietig toen Jeffery Tolliver dood ging in de serie van Karin Slaughter.
Maar ook De Boekendief heeft me geraakt, en De Vliegeraar. Zo zijn er best veel boeken die iets met je doen en waar je nog van "bij" moet komen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: boeken die je raken
BerichtGeplaatst: 21 apr 2015, 12:08 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
Op dit moment ben ik bezig met een Harlequin boekje waarvan het verhaal me tot nu toe erg raakt.

Heb dat wel vaker met boeken kan alleen nooit de titels blijvend onthouden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: boeken die je raken
BerichtGeplaatst: 22 apr 2015, 20:17 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 21:18
Berichten: 345
Woonplaats: Zaanstad
Het Bruidsbed. Mireille Calmel
Schot in de roos, een oud boekje van Sally Wenthworth Jasmijn serie, heel lang geleden gelezen in mijn tienerjaren. Heeft helaas een badongeluk :mrgreen: niet overleeft. Gelukkig weer gevonden op Marktplaats en hij was weer geweldig. :382:

Korte samenvatting : Gemma Kenyon is a bright student studying at Oxford University when her close friend Angie comes up with the idea of a scientific love experiment. Angie explains to Gemma and their two roommates, Joy and Lisa, that a woman can make any man fall in love with her using a simple formula. As Angie explains it, as long as a woman knows a man's preferences, habits, lifestyle and romantic history, she can model herself after his perfect mate then present herserve.

Druid gezocht Olivia Parker :herz: . Ook Candelight boekje

Born in sin.- Kinley MacGregor ( wordt tijd deze weer eens te lezen) ook candelight boekje
lynn Kurland Heb me lief en Schenk me je hart.

En niet te vergeten Jane Eyre. Van Brönte.


Laatst bijgewerkt door Zeemeermin op 05 mei 2015, 21:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: boeken die je raken
BerichtGeplaatst: 22 apr 2015, 20:20 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 21:18
Berichten: 345
Woonplaats: Zaanstad
monique1970 schreef:
Vallende bloesem is inderdaad een heel goed boek, heb hem zelf ook gelezen. Net als Naduah van dezelfde schrijfster.
Om nog even in hetzelfde genre te blijven:
James Alexander Thom - Tecumseh
Anna Lee Waldo - Sacajawea



Ik heb al deze boeken ongelezen in de kast staan, na de pillen van Mw. Gabaldon ga ik maar aan ze beginnen. Misschien raken zij mij ook wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: boeken die je raken
BerichtGeplaatst: 23 apr 2015, 09:53 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Van jouw lijstje ken ik er geen,.... :? :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: boeken die je raken
BerichtGeplaatst: 23 apr 2015, 12:36 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Het eerste boek dat mij geraakt heeft, toen ging ik nog naar school : Schoolydillen van Top Naeff.


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling