Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 15:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: verschil kindle/ereader
BerichtGeplaatst: 06 okt 2014, 13:00 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2014, 11:11
Berichten: 145
Wat was ik blij kreeg een kindle reader, vooral omdat de meeste boeken die ik lees amerikaanse boeken zijn en veel op kindle zijn.
Maar of het is echt ingewikkeld of ik ben er te dom voor want ik kreeg het totaal niet aan de praat.
Kreeg geen wifi verbinding, registeren bij amazon lukte dus ook niet en het overzetten van een gratis boek van amazon naar de kindle reader mislukte dus ook giga
Het enige voordeel is dat het me geen geld heeft gekost en dus flink bespaard.
zijn ereaders net zo ingewikkeld of zijn die simpeler?
Weet ook niet of veel van mijn lievelingsboeken ook op ebooks te koop zijn, al moet ik toegeven dat ik persoonlijk in verhouding met gewone boeken de ebooks best duur vindt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 okt 2014, 07:25 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Ik weet niet hoe een Kindle werkt, maar mijn e-reader van Sony is heel handig in het gebruik. En wat ik om me heen hoor over de Kobo ( en zelfs de e-reader van Aldi ) is over het algemeen zeer positief.
Je "hangt" de e-reader gewoon met een kabeltje aan je computer en zet de boeken zo over!
Wat betreft de e-books, er is denk ik genoeg keus :382:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 okt 2014, 09:00 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
Ik heb ook geen problemen met mijn e-reader. Inderdaad verbinden met usb kabeltje aan de computer en ik zet zo mijn boeken over.

Kan er zelfs foto's en videootjes op bekijken. Al heb ik dat laatste nog niet geprobeerd hoor. Kan er zelfs een sd kaartje in stoppen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 okt 2014, 09:16 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2014, 11:11
Berichten: 145
ik lees voornamelijk engelse boeken, mijn boeken ( bouqet reeks achtige maar dan met indianen ) zijn er hoofdzakelijk in het engels

Dus heel misschien als dus idd een ereader veel simpeler is dan een kindle reader dat proberen
maar eerst goed denken want het zou zonde van me geld zijn ( ook ebooks vindt ik behoorlijk prijzig als ik eerlijk ben )
als toch ik ook voor een ereader te dom ben

of dat het achteraf toch niet bevalt om via een ereader te lezen. dat is ook iets waar ik goed over moet denken


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 okt 2014, 10:59 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Annet, waarom leen je er niet eentje bij de bibliotheek? En neem van mij aan, je moet er echt aan wennen.
Maar op een gegeven moment vind je het belangrijker het verhaal te lezen, dan de manier waarop je dat doet.
De prijzen zullen nooit veel verschillen. Het is namelijk niet het papier wat een boek duurder maakt.
Sterkte met het maken van je keuze :382:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 okt 2014, 11:09 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2014, 11:11
Berichten: 145
dat is idd ook een idee via een bieb zo'n ereader uittesten :382:

voordeel van een ereader of kindle reader is het bespaart zoveel ruimte, de lettertype en grote die je zelf schijnt in te kunnen voeren
en vaak schijnt er een ingebouwd lichtje erin te zitten

enige nadeel is dus alleen eigenlijk de prijzen van kindle boeken of ebooks


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 okt 2014, 17:41 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 09 aug 2012, 17:49
Berichten: 131
Nationale vlag:
Netherlands
Annet schreef:
Wat was ik blij kreeg een kindle reader, vooral omdat de meeste boeken die ik lees amerikaanse boeken zijn en veel op kindle zijn.
Maar of het is echt ingewikkeld of ik ben er te dom voor want ik kreeg het totaal niet aan de praat.
Kreeg geen wifi verbinding, registeren bij amazon lukte dus ook niet en het overzetten van een gratis boek van amazon naar de kindle reader mislukte dus ook giga
Het enige voordeel is dat het me geen geld heeft gekost en dus flink bespaard.
zijn ereaders net zo ingewikkeld of zijn die simpeler?
Weet ook niet of veel van mijn lievelingsboeken ook op ebooks te koop zijn, al moet ik toegeven dat ik persoonlijk in verhouding met gewone boeken de ebooks best duur vindt


Wat voor kindle heb je gekregen? Heb al jaren een kindle en heb er nooit problemen mee, zal dan ook altijd kindle blijven kopen als het even kan, want wat mij betreft de beste op de markt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 10 okt 2014, 06:10 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2014, 11:11
Berichten: 145
Ik heb totaal geen idee kan het een c700 zijn geweest?, stond er niet echt duidelijk op vermeld ( en heb hem al terug gegeven )
maar ik ben ook enorm blond.
En voel me megadom dat ik het niet voor elkaar kreeg,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 10 okt 2014, 06:52 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Ik heb sinds kort een Kobo Aura.
En tot nog toe bevalt ie prima. Vrij makkelijk in gebruik en wat absoluut een pluspunt is , is dat ie ingebouwd licht heeft. :D
Bovendien is ie klein, terwijl het scherm gewoon 6 inch is.
Boeken overzetten is ook heel simpel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 10 okt 2014, 06:59 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2014, 11:11
Berichten: 145
ik zie ( al heb ik er dus nooit mee gelezen ) idd de voordelen van een reader in,
maar wat zijn voor jullie toch de nadelen ervan
want ook die zie ik.

Er is dus een nadeel bijgekomen voor mij, je moet slim ervoor zijn om een kindle - weet nog niet of een ereader makkelijker is -
te leren gebruiken


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 okt 2014, 20:29 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Monica schreef:
Ik heb sinds kort een Kobo Aura.
En tot nog toe bevalt ie prima. Vrij makkelijk in gebruik en wat absoluut een pluspunt is , is dat ie ingebouwd licht heeft. :D
Bovendien is ie klein, terwijl het scherm gewoon 6 inch is.
Boeken overzetten is ook heel simpel


Hoi Monica

Ik overweeg er ook een te kopen daar de Sony amper nog te koop is

Welke heb jij van Kobo ?

En werkt het net zo,n beetje als de Sony?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 13 okt 2014, 08:04 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Hoi Sonja,

Ik had een Sony PRST 2, en dat vond ik echt een drama apparaat. :roll:
Vooral het overzetten van e-books was zeer onprettig.

Ik heb een Kobo Aura [6 inch] gekocht en dus NIET de Kobo Aura HD
Daar zit wel wat verschil tussen.

De Aura HD:
- is groter, terwijl het scherm dezelfde grootte heeft
- hij loopt vaak vast en hij wil ook nog wel eens crashen, waardoor je niks meer met het apparaat kan.
- ook schijnt het scherm nog wel eens te barsten.

Dan de Aura '6 inch [is een nieuwer model dan de HD]:
- boeken overzetten met Calibre werkt zo gemakkelijk [collecties maken is ook mogelijk]
- ingebouwd licht [is heel fijn]
- geen knoppen meer, dus alles is touch screen [in het begin wel even wennen]
- klein formaat, terwijl je toch een 6 inch scherm hebt
- leest in het zonlicht en donker heel erg goed
- design is prachtig, hij heeft geen opstaande randen en is dun

Minpuntje:
De handleiding erbij stelt niks voor. Gewoon de uitgebreidere downloaden. 1 keer lezen en je weet hoe de Aura helemaal werkt.

Ik heb nog wel een hoes erbij gekocht tegen het krassen van het scherm.
Onnodig te zeggen dat ik heel blij ben met deze Kobo Aura :D

Hopelijk heb je hier genoeg aan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 okt 2014, 07:03 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Citaat:
Ik had een Sony PRST 2, en dat vond ik echt een drama apparaat. :roll:
Vooral het overzetten van e-books was zeer onprettig.


Toch deel ik die mening niet, bij mij gaat dat bij wijze van spreken met mijn ogen dicht :mrgreen: En ik ben toch echt niet iemand die dat zonder hulp meteen kan in het begin hahaha.
Volgens mij komen deze 2 merken beiden goed uit de verf.
De PRS-T3 van Sony is toch ook gewoon overal te koop? Tenminste hier is het geen probleem om hem te vinden.

Ben benieuwd waarmee je uit de strijd komt Sonja, succes met kiezen :382:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 okt 2014, 07:55 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Mirjan schreef:
Citaat:
Ik had een Sony PRST 2, en dat vond ik echt een drama apparaat. :roll:
Vooral het overzetten van e-books was zeer onprettig.


Toch deel ik die mening niet, bij mij gaat dat bij wijze van spreken met mijn ogen dicht :mrgreen: En ik ben toch echt niet iemand die dat zonder hulp meteen kan in het begin hahaha.

De PRS-T3 van Sony is toch ook gewoon overal te koop? Tenminste hier is het geen probleem om hem te vinden. :382:


Blijkbaar heb ik er eentje met problemen gehad. Sommige mensen waren er super tevreden over. :verward:
Als ik er een boek op wilde zetten, moest ik eerst alles eraf halen, en dan alles er weer in 1 keer opzetten.
En e-books met calibre erop zetten wilde ook niet lukken. En we hebben echt alles geprobeerd [resetten, software updaten]

De Prst 3 heb ik ook nog naar gekeken, maar die was op heel veel sites uitverkocht.
Daarom ben ik maar voor de Kobo gegaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 okt 2014, 09:30 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2014, 11:11
Berichten: 145
troost je mij lukte het helemaal niet dus er zijn nog altijd die er nog minder van bakken :D


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling