Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 apr 2024, 03:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Waarom wel/waarom niet?
BerichtGeplaatst: 08 jul 2014, 14:40 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Ik baal er wel eens van dat de heldinnen vaak langer zijn dan normaal en (vooral) zeer slank zijn (en soms op het magere af).

Ik moet m'n hele leven al 'vechten' om een gezond gewicht te houden en zou het best leuk vinden als een heldin ook van gewicht is. Ik denk dat dat komt omdat de band Heldin-Hanny in sommige romans hecht is :003:
En een litteken hier en daar vind ik ook niet erg.

Ik spreek nu alleen over de heldinnen. Over de helden kunnen we het een andere keer hebben :wink:

Hoe is dat bij jullie? En hier gaat het waarschijnlijk alleen op bij de HR's.
En kennen jullie HR's waar het e.e.a. aan scheelt bij de held/heldin? Een soort beauty and the beast, maar dan andersom? (Een man noem je toch geen beauty? Of wel?).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 jul 2014, 16:40 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Volgens mij heeft Jane Goodner in ,..iets met sterren :? :wink: ,....de heldin wat dikker,..of volgensmij goed dik :D ,..en dat soort vrouwen ken ik persoonlijk, en vind ik ook leuk om over te lezen,....al moet ik zeggen dat het mij niet stoort,..en ik het ook helemaal niet belangrijk vind,..

laatst bij een forum hadden ze het over eh,..ik weet de naam niet eens,..ik dacht zwart haar,..bleek ze blond,..iedereen wist het,..tja behalve ik :? :oops:

Oja,..en nu lees ik over een heldin met verschrikkelijke littekens,..en iedere keer denk ik,....o,..oja,...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 jul 2014, 17:54 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Al mijn heldinnen zijn "voluptueus".

Een vrouw moet rondingen hebben. :mrgreen:

Ik heb er ook een hekel aan als over superslank wordt gesproken.
Erg genoeg vind ik een vrouw met een bril ook vreselijk.
(en ik heb notabene zelf zo'n ding)

Op de een of andere manier past in bril niet in een boek..., sorry

Een held daarentegen moet wel wat sixpackjes en spierballen in huis hebben.
(oh wat ben ik erg :oops: )
Hij mag wel mank lopen, littekens hebben, noem maar op.
Dat vind ik geen bezwaar.

Hoezo, ik ik ben geen "racist"... :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 jul 2014, 18:03 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
volgens mij komt het in andere genres inderdaad iets minder vaak voor maar dat zeg ik dan even geheel gevoelsmatig aangezien ik nog maar weinig historische romans heb gelezen dus heel eerlijk gezegd niet echt de vergelijking kan trekken
maar is wel grappig dat je dit vraagt want ik heb dus inmiddels 2 boeken gelezen waar de hoofdpersoon ook psychisch iets mankeerden en dat had zo'n grote rol dat het opvallend was; in Water bound door Christine Feehan is de hoofdrolspeelster autistisch en in The Boarding House door Sharon Sala heeft de hoofdrolspeelster (niet verder lezen als je het boek nog wilt gaan lezen want dit verklapt de verhaallijn)





last van meerdere persoonlijkheden

Dat vind ik persoonlijk een goede ontwikkeling dat ook daar aandacht voor komt al is het "maar" door de vorm van een boek. Ik zie van dichtbij door mijn opleiding en werk wat psychische klachten kunnen betekenen
Dus even wat anders als uiterlijk, maar toch ook in dezelfde trant


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 jul 2014, 19:02 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Klopt Maaike, maar in een lekkere historische liefdesroman wil ik een:

Mooie, weelderige heldin en een knappe, gespierde held en verder geen psychologische toestanden.
Ik wil twee mooie mensen die elkaar vinden, hoe dan ook.

Geen vreemde dingen, daar zijn alle andere romans voor. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 jul 2014, 19:33 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Uiteraard was het de bedoeling om allerlei (emotionele) reacties los te peuteren. Een soort ouderwets gekibbel op CD.
Ik heb een schitterende roman gelezen waarin de held een beroerte kreeg en weer leerde spreken, maar aan het eind was dat nog steeds niet perfect. Zo emotioneel!
Wat jammer dat ik zo slecht ben in het onthouden van namen.
En ene Ian Mackenzie (?), de autist. Helemaal te gek. Maar deze heren waren nou weer wel om op te vreten :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 jul 2014, 21:57 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Hanny schreef:
Uiteraard was het de bedoeling om allerlei (emotionele) reacties los te peuteren. Een soort ouderwets gekibbel op CD.
Ik heb een schitterende roman gelezen waarin de held een beroerte kreeg en weer leerde spreken, maar aan het eind was dat nog steeds niet perfect. Zo emotioneel!
Wat jammer dat ik zo slecht ben in het onthouden van namen.
En ene Ian Mackenzie (?), de autist. Helemaal te gek. Maar deze heren waren nou weer wel om op te vreten :mrgreen:


Ian,..mss van Julianna MacLean?:))


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 jul 2014, 08:27 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Christy schreef:
Al mijn heldinnen zijn "voluptueus".

Een vrouw moet rondingen hebben. :mrgreen:

Ik heb er ook een hekel aan als over superslank wordt gesproken.
Erg genoeg vind ik een vrouw met een bril ook vreselijk.
(en ik heb notabene zelf zo'n ding)

Op de een of andere manier past in bril niet in een boek..., sorry

Een held daarentegen moet wel wat sixpackjes en spierballen in huis hebben.
(oh wat ben ik erg :oops: )
Hij mag wel mank lopen, littekens hebben, noem maar op.
Dat vind ik geen bezwaar.
:


Oh ik ben net zo slecht Chris, want ik ben het helemaal met je eens.
Geen bril voor de dames, om één of andere reden kan dat niet in een HR
En een held met een littekentje hier en daar, of en beetje mank dat is beslist geen bezwaar :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 jul 2014, 08:59 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
Dat was me eerlijk gezegd nog niet eens opgevallen van die heldinnen. Ik vind het nog best meevallen :) . Kom toch af en toe tegen dat de held liever een echte vrouw heeft met rondingen (vul zelf maar in hoe je dat voor je ziet en daar versta ik toch onder dat dat een vrouw is met wat vlees op de botten en geen wandelend skelet met wat huid over.) :D Ook al gelezen dat de heldin mank loopt, blind is of een behoorlijk trauma heeft opgelopen. Misvormde hand ook al gehad of een enorme wijnvlek waardoor iedereen denkt dat ze behekst is of weet ik veel wat. Volupteuze borsten gaan niet samen met een hyperslanke vrouw en in die tijd hadden ze toch echt nog geen kaas gegeten van borstvergrotingen door plastische chirurgie. :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 jul 2014, 11:31 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 14:46
Stemming:
Blij
Berichten: 1942
Woonplaats: Vlakbij Den Haag
Nationale vlag:
Netherlands
Citaat:
Ik heb een schitterende roman gelezen waarin de held een beroerte kreeg en weer leerde spreken, maar aan het eind was dat nog steeds niet perfect. Zo emotioneel!
Wat jammer dat ik zo slecht ben in het onthouden van namen.


Flowers from the Storm van Laura Kinsale. Ik ben ook slecht in titels maar deze staat in mijn geheugen gegrift. Wat een boek!

En wat vollere vrouwen betreft. Dat is een speciale categorie in Romanselandia. Er zijn zat boeken met wat vollere vrouwen. Maar wellicht in Historisch wat minder.

Jeanette


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 jul 2014, 11:49 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Ja, dank je Jeanette! Dat was 'm! Ik heb nog één boek van haar liggen. Dat zal ik eens even naar voren halen.

En Ian Mackenzie is vertaald en verkrijgbaar als CL. Maar de schrijfster? :verward:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 jul 2014, 11:56 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 14:46
Stemming:
Blij
Berichten: 1942
Woonplaats: Vlakbij Den Haag
Nationale vlag:
Netherlands
Ga ik even naar zoeken of ik die kan vinden. Ik kan in mijn Byron Database zoeken op naam van de hoofdpersoon.

Jeanette


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 jul 2014, 12:03 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 14:46
Stemming:
Blij
Berichten: 1942
Woonplaats: Vlakbij Den Haag
Nationale vlag:
Netherlands
De enige die ik kan vinden die het wellicht zou kunnen zijn is:

The Madness of Lord Ian Mackanzie van Jennifer Ashley.

blurb:

It was whispered all through London Society that he was a murderer, that he'd spent his youth in an asylum and was not to be trusted -- especially with a lady. Any woman caught in his presence was immediately ruined. Yet Beth found herself inexorably drawn to the Scottish lord whose hint of a brogue wrapped around her like silk and whose touch could draw her into a world of ecstasy. Despite his decadence and intimidating intelligence, she could see he needed help. Her help. Because suddenly the only thing that made sense to her was... THE MADNESS OF LORD IAN MacKENZIE

Zou dat hem kunnen zijn?

Jeanette


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 jul 2014, 12:05 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Ja! :382: Oh, Jeanette, wat goed! Dank je wel!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 jul 2014, 18:35 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Citaat:
Uiteraard was het de bedoeling om allerlei (emotionele) reacties los te peuteren. Een soort ouderwets gekibbel op CD.
:D
en oh ja Christy :D ....volgens mij was ik vergeten te schrijven dat die twee romans die ik beschreef inderdaad geen historische romans zijn dus voldoen helemaal aan je wensen :382: :382: :382:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling