Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 18:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: in gedachte
BerichtGeplaatst: 28 jan 2014, 11:42 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2014, 11:11
Berichten: 145
Misschien niet de juiste plek, maar ben eigenlijk benieuwd als jullie boeken lezen hebben jullie dan iemand in gedachte?
Als voorbeeld, als ik 'mijn soort' boeken lees zie ik Michael Greyeyes zoals in de film Stolen women, captured hearts was, voor me
Zou ik ev een boek lezen met een piraat zou ik Jack Sparrow in gedachte kunnen hebben


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: in gedachte
BerichtGeplaatst: 28 jan 2014, 11:57 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Das heel grappig dat je dit zegt, Annet.

Voordat ik aan een roman begin, heb ik namen en karakters in mijn hoofd.
Ik weet ongeveer hoe ze eruit zien en ga surfen op het web totdat ik een gezicht tegen kom waarvan ik denk:
Dat is mijn Rafael, mijn Paden enz.

Soms zijn het bekende gezichten, soms volledig onbekend.

Ik maak een map aan, plak al die gezichten erin, bestudeer ze een tijdje en begin dan te schrijven.

Er bestaat 1 uniek boek met die foto's erin.
Dat was een cadeautje voor mijn mentor, Hanny.
En... laat dat nu De Howel Vrouwen zijn :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: in gedachte
BerichtGeplaatst: 28 jan 2014, 12:18 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Ik doe dat ook wel, maar het lukt niet bij alle boeken moet ik zeggen.
Meestal zijn het de romans, bij het lezen van een thriller kan ik me wel heel goed de omgeving voorstellen, maar geen personen.
Bij mij zijn het nooit bekende mensen, ik fantaseer er zelf een gezicht/postuur/haar etc. bij. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: in gedachte
BerichtGeplaatst: 28 jan 2014, 12:40 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Nee, ik laat me beïnvloeden door de beschrijving en 'schilder' daar dan de personen van. De mensen op de kaft laat ik ook nooit meetellen. Onze smaken verschillen soms te veel.
Mijn eigen fantasie werkt dus samen met de om-/beschrijving.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: in gedachte
BerichtGeplaatst: 28 jan 2014, 13:53 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Hanny schreef:
Mijn eigen fantasie werkt dus samen met de om-/beschrijving.


Precies dat heb ik nou ook Hanny.

En als ik een thriller lees, dan kan ik me de omgeving heel goed voorstellen, zeker als die afspeelt in een plaats of gebied waar we op vakantie zijn geweest [en dan bedoel ik dus de USA of Canada] :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: in gedachte
BerichtGeplaatst: 28 jan 2014, 14:39 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2014, 11:11
Berichten: 145
Bij thrillers lijkt het me ook wat 'lastiger' maar grappig dat ik dus niet de enige ben die gezichten erbij bedenkt
maar absoluut smaken verschillen

wie had je in gedachte voor Santana bij the howell vrouwen nieuwsgierig als ik ben, Chris :-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: in gedachte
BerichtGeplaatst: 28 jan 2014, 18:59 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
ik zit eigenlijk vooral heel erg in het verhaal en heb niet echt een voorstelling van het uiterlijk, het blijft altijd een beetje wazige vlek zeg maar en volgens mij ben ik daar een beetje "alenig" in want ik heb het iemand anders nog nooit horen zeggen :roll: :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: in gedachte
BerichtGeplaatst: 28 jan 2014, 22:18 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2014, 11:11
Berichten: 145
niet alenig maar uniek :o


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: in gedachte
BerichtGeplaatst: 29 jan 2014, 11:13 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Ik ga deels af op de beschrijving, maar voornamelijk de beschrijving van karakter. Als uiterlijk niet tot in detail beschreven is, heb ik toch altijd een duidelijk beeld voor mezelf. Als het uiterlijk wel beschreven is ga ik daar deels in mee, maar heb zo mijn eigen voorkeuren. Zo heeft de held over het algemeen bijna altijd donker haar in mijn gedachten. :D
Ik hecht meer waarde aan een goed uitgewerkt karakter dan uiterlijk. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: in gedachte
BerichtGeplaatst: 29 jan 2014, 13:18 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2014, 11:11
Berichten: 145
ik hou wel van stoere mannen zoals indianen altijd wel zijn dus zo kijk ik ook wel naar karakters


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: in gedachte
BerichtGeplaatst: 29 jan 2014, 18:43 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Annet schreef:
niet alenig maar uniek :o

:382:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling