Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 apr 2024, 15:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 25 okt 2013, 07:50 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
wow dat jullie dat allemaal vinden. Ik zie soms inderdaad fouten (vooral woorden die er niet staan) maar om dat te onthouden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 26 okt 2013, 15:16 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 jun 2005, 10:33
Berichten: 2531
Woonplaats: Venray
Nationale vlag:
Netherlands
Ook in CL 913 Het mysterie Fionna van Samantha James (The McBride Trilogy, deel 2) was het weer goed raak, althans dat denk ik... :? :wink: Bij sommige dingen die ik tegenkwam had ik graag de originele versie even erbij gehad, maar misschien dat iemand van jullie dat nog kan uitzoeken.

Blz. 10: "Je moet niet iets veroordelen wat je niet gelezen hebt", betoogde Aidan vurig.
Aidan = Alec

Blz. 25: Hoe hij ook zijn best deed, de herinnering aan die nacht in de Punjab verdween hij nooit helemaal.
Hij moet weggelaten worden.

Blz. 27: Meteen alert keek hij op zich heen.
op = om

Blz. 34: Hij zag dat ze een paar keer over haar schouder keek terwijl ze aan de slot morrelde.
de = het

Blz. 37: In het holst van de nacht droomde ze dat ze dat ze meer kon bereiken dat ze ooit voor mogelijk had gehouden.

Blz. 43: Als ze iets minder zelfverzekerd was geweest, dan zou ze wellicht van slag geraakt door die autoritaire houding.
Het woord zijn moet nog tussen slag en geraakt, of tussen geraakt en door.

Blz. 84: Ze hield haar adem, bleef stokstijf staan en zag dat hij zijn hoofd liet zakken.
Moet zijn: Ze hield haar adem in, bleef stokstijf staan en zag dat hij zijn hoofd liet zakken.

Blz. 103: De volgende dag wachtte ze op de nu en dan binnenlopende klant en werkte ze als er niemand was achter in de winkel aan haar manuscript.
Klant suggereert dat het om dezelfde klant gaat die vaker binnenloopt, moet volgens mij klanten zijn.

Blz. 132: Het viel niet meer ontkennen.
Moet zijn: Het viel niet meer te ontkennen.

Blz. 177: Mama, die dacht dat zij, Hannah, haar overleden zus Essie was.
Hannah = Fionna

Blz. 193: Ze gaf hem zijn kopje en boog met neergeslagen over haar eigen thee.
Moet zijn: Ze gaf hem zijn kopje en boog met neergeslagen ogen over haar eigen thee.

Blz. 233: Hij draaide rondjes omdat verlangende knopje en zoog eraan, op vrijwel dezelfde manier als hij met haar tepel had gedaan.
omdat = om dat

Blz. 270: Naar de uren daarna toen hij haar dicht tegen zich aan ha gehouden en ze zich veilig en gekoesterd had gevoeld, en alleen de magie van het samenzijn had geteld.
ha = had

Blz. 273: Ik dacht we dat hadden opgehelderd.
Moet zijn: Ik dacht dat we dat hadden opgehelderd.

Blz. 274: Toen hij zich omdraaide lag er een kleine pistool in zijn hand.
Kleine moet volgens mij klein zijn.

Blz. 288: Ze was geknat.
geknat = geknakt

Blz. 293: Twee keer sprong ze geschrokken op toen de belde rinkelde omdat er klanten binnenkwamen.
belde = bel

Blz. 309: Aidan was woest geweest toen hij die avond Fionna's appartement ui liep.
ui = uit

Ik begin er lol in te krijgen, ben benieuwd hoeveel fouten ik in het laatste deel van deze serie kan vinden... :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 26 okt 2013, 15:30 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Fantastisch Mirjam! Ik ben hier blij mee. Soms vind ik mezelf een zeur, maar met deze aantallen blijkt dat eigenlijk niet zo te zijn :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 26 okt 2013, 18:17 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 jun 2005, 10:33
Berichten: 2531
Woonplaats: Venray
Nationale vlag:
Netherlands
Hanny schreef:
Fantastisch Mirjam! Ik ben hier blij mee. Soms vind ik mezelf een zeur, maar met deze aantallen blijkt dat eigenlijk niet zo te zijn :mrgreen:

Nog een fout ontdekt: Mirjam = Miriam... :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 26 okt 2013, 18:59 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Miriam schreef:
Hanny schreef:
Fantastisch Mirjam! Ik ben hier blij mee. Soms vind ik mezelf een zeur, maar met deze aantallen blijkt dat eigenlijk niet zo te zijn :mrgreen:

Nog een fout ontdekt: Mirjam = Miriam... :mrgreen:



Hahahaha! Wat blij dat ik geen schrijfster ben! Ik had eerst Mirjan staan en wist meteen dat dat fout was, want dat was Mirjan :cool: Ja, en toen ging het helemaal mis :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 26 okt 2013, 19:46 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Citaat:
Blz. 10: "Je moet niet iets veroordelen wat je niet gelezen hebt", betoogde Aidan vurig.
Aidan = Alec



Dit is de originele passage:
“One should never criticize what one has not read,” Aidan was haughtily informed.

In het origineel staat Aidan. Aidan werd geïnformeerd, het is dus Alec die het zei.
Hier wordt een andere wending gegeven aan de vertaling. Op deze manier moet er in de Nederlandse vertaling Alec gebruikt worden. Gewoon een foute vertaling dus.

groetjes
Martine


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 26 okt 2013, 20:00 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
fouten uit cl 886 Olivia Parker - de beruchte bruidegom

- blz 27 Een asblonde lok was losgeschoten uit het leren bandje waarmee hij zijn haar altijd samenbond en hing zijn slaap.
en hing zijn slaap???? Hier zijn meerder mogelijkheden

- blz 33 en 44 hier wordt het woord buurhuis gebruikt.
In de dikke Van Dale komt het woord niet voor, ik vind het ook in geen enkele online encyclopedie of woordenboek. Maar wonder boven wonder, volgens de autocorrect van Word is dit woord juist.
Juister volgens het verhaal is het woord: HUURHUIS
Kent iemand 'buurhuis'?

- blz 241 dierensoort
Volgens mij (en de dikke van Dale) is het diersoort
Volgens de autocorrect is ook dierensoort juist, Hanny, haal je het Groene Boekje erbij?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 26 okt 2013, 20:03 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Christy schreef:
Ben benieuwd of de vertaalster van Parker ook andere schrijfsters heeft vertaald.

Wie weet, zijn die dan ook wel foutloos :mrgreen:


Ik ben ook benieuwd, ik ben net begonnen in cl 996, het is van dezelfde vertaalster van cl 806
Nog even wachten....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 26 okt 2013, 20:44 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Citaat:
Nog een fout ontdekt: Mirjam = Miriam... :mrgreen:


Kijk Han, daarom zeg ik altijd Mir... zit ik altijd goed... :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 27 okt 2013, 11:30 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Christy schreef:
Citaat:
Nog een fout ontdekt: Mirjam = Miriam... :mrgreen:


Kijk Han, daarom zeg ik altijd Mir... zit ik altijd goed... :mrgreen:


Inderdaad, da's wel een goeie :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 28 okt 2013, 22:34 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 21:18
Berichten: 345
Woonplaats: Zaanstad
Martine schreef:
Het is zover, ik heb er eentje gevonden waarin ik geen fouten heb ontdekt :382:
Dat mag ook gezegd worden !

cl 806 bruid gezocht - olivia parker


Ja heerlijk boekje leest als een trein. ik heb het net herlezen en inderdaad geen domme fouten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 29 okt 2013, 08:36 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Christy schreef:
Citaat:
Nog een fout ontdekt: Mirjam = Miriam... :mrgreen:


Kijk Han, daarom zeg ik altijd Mir... zit ik altijd goed... :mrgreen:


Jaaa, dan zit ze altijd goed! En dan kan het nog steeds Miriam óf Mirjan zijn :mrgreen:
Maar wij luisteren óveral naar hé Mir?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 29 okt 2013, 10:44 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
de fouten uit CL 996 Mysterieus schaakspel - Olivia Parker
(dit boek is van dezelfde vertaalster van cl 806 waarin ik geen fouten ontdekt had)

- blz 39 Het verbaasde Rosalind geenzins dat Gabriel zo volledig en zo snel voor Madelyn was gevallen
foute spelling, juist is: geenSzins

- blz 122 Niet te geloven dat ik een hele plak keek in mijn mond propte waar Nicholas bij was.
keek moet worden: CAKE

- blz 126 Als de vrouw op haar goede oor lag te slapen, zou ze zelfs niet wakker worden als er een vaudevillevoorstelling haar kamer werd opgevoerd.
Hier ontbreekt een woord: ..een vaudevillevoorstelling IN haar kamer...

- blz 159 Wil je nu echt beweren dat je het niet doorhebt? Jij, het cupidootje, dat al ziet dat twee mensen zich tot elkaar aangetrokken voelen voordat ze het zelf hebben doorhebben?
Het woord HEBBEN staat er te veel in


Laatst bijgewerkt door Martine op 29 okt 2013, 12:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 29 okt 2013, 12:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Citaat:
Martine:
Het woord HEBBEN staat er teveel in


TEVEEL moet zijn TE VEEL :003:

Sorry, kon het niet laten :mrgreen:
(is allemaal Dame Hanny's schuld)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 29 okt 2013, 12:36 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Christy schreef:
Citaat:
Martine:
Het woord HEBBEN staat er teveel in


TEVEEL moet zijn TE VEEL :003:

Sorry, kon het niet laten :mrgreen:
(is allemaal Dame Hanny's schuld)


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: de verbeteraar is fout :003:
Je hebt helemaal gelijk, ik pas het aan

Ja, ook ik maak fouten :wink:

groetjes
Martine


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling