Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 19:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 29 okt 2013, 12:55 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Christy schreef:
Citaat:
Martine:
Het woord HEBBEN staat er teveel in


TEVEEL moet zijn TE VEEL :003:

Sorry, kon het niet laten :mrgreen:
(is allemaal Dame Hanny's schuld)


Ja, Chris heeft gelijk... teveel is een zelfstandig naamwoord... Het teveel aan fouten kan César de kop kosten :mrgreen: En binnenkort krijgt hij te veel van het goede als hij al onze gevonden fouten ziet :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 29 okt 2013, 13:53 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Citaat:
Het teveel aan fouten kan César de kop kosten :mrgreen: En binnenkort krijgt hij te veel van het goede als hij al onze gevonden fouten ziet :wink:


Dit is een van de leukste zinnen die ik de laatste tijd heb gelezen.

:clap: Chapeau Han!

Deze schrijft geschiedenis! :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 29 okt 2013, 14:04 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Ik lust hem rauw (een voorganger van deze dus): :E: :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 02 nov 2013, 10:09 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 jun 2005, 10:33
Berichten: 2531
Woonplaats: Venray
Nationale vlag:
Netherlands
Een hele tijd heb ik gedacht dat het met de fouten in het 3e deel van The McBride Trilogy (CL 926 Alles voor een ring - Samantha James) wel mee zou vallen, maar uiteindelijk werd het toch weer een mooie verzameling... :roll: :mrgreen:

Blz. 47: U kunt u zich beter zorgen maken om wat ik zou kunnen doen als ik u ontvoerde, Schot.
Vetgedrukte u moet weggelaten worden.

Blz. 85: Ze is aan het eind van het, pad bij de fontein.
Tussen het en pad moet geen komma staan.

Blz. 101: De bedienden hadden zich in een lange rij opgesteld om hun mees ter te begroeten.
mees ter = meester

Blz. 113: Ergens stond het idee haar te in de waan te laten dat hij vannacht met haar het bed wilde delen hem wel aan.
Te moet weg.

Blz. 161: Hoewel ze het geen van beiden liet blijken, wist Maura dat Alec net zo op zijn hoede was voor haar als zij voor hem.
liet = lieten

Blz. 171: Ze ergerde zich eraan dat hij een flink stuk boven haar uittorende - en aan en haar onmacht om zijn gedachten te kunnen lezen, terwijl hij dat bij haar blijkbaar wel kon.
Vetgedrukte en moet weggelaten worden.

Blz. 207: Hij realiseerde ze zich iets: als ze dit toestond, zou Alec meteen weten wat er die avond van het bal masqué was gebeurd.
Moet zijn: Ze realiseerde zich iets...

Blz. 235: Maar nu twijfel ik als mijn kwaliteiten als minnaar.
als = aan

Blz. 261: "Alec," fluisterde ze, zonder hem aan te kijken, "ze zijn niet getrouwd."
ze = we

Blz. 266: De tussen hen was om te snijden.
Moet zijn: De lucht tussen hen was om te snijden.

Blz. 286: Ongemerkt voerde haar stappen haar naar het meer.
voerde = voerden

Ik heb er echt lol in, maar ga nu eerst effe iets heel anders lezen en dan verder met een vrij nieuwe CL. Ben benieuwd of het zo'n 200 nummers verder al wat beter gaat... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 02 nov 2013, 13:39 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Voorstel:

Iedereen die lid wil worden van CD moet minstens 1 HR lezen en fouten noteren.

Een soort toelatingsexamen... :mrgreen:

Oh..., wat heb ik medelijden met Cesar :003:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 02 nov 2013, 14:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
de fouten uit cl 1033 Met open armen - Alissa Johnson

- blz 92 De langzame passen bij een les lukte hem nog wel, maar dansen op een bal was iets heel anders.
lukte = lukteN

- blz 105 Behalve voor degene die de pech hebben in beide gevangenissen te hebben gezeten.
degene = degeneN
(ofwel: ...degene die de pech had in...)

- blz 113 Hij vond het eerder een beetje gênant om met in de ene hand zijn stok en de andere hand een mand een gevangenis binnen te hinken.
en IN de andere hand

- blz 253 beau mond
het is beau mondE (op blz 317 staat het wel juist)

- blz 282 Ik heb nog nooit sterke drank op.
deze zin is niet correct (tenzij het in het Nederlands dialect wel zo gezegd wordt)
= Ik heb nog nooit sterke drank GEDRONKEN


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 06 nov 2013, 15:24 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
De fouten uit CL 1053 Zoeter dan wraak – Alissa Johnson

- blz 40 Hij had alles aan hem te danken.
Hem = heN (het gaat over 2 personen)

- blz 90 Het speet hem dat hij haar had gekwetst, maar dat hij haar had gecompromitteerd was een klein vergrijp in vergelijking wat haar in een huwelijk met meneer Robert te wachten stond.
Het is: in vergelijking MET wat haar...

- blz 196 En toch was hij niet tevreden, knaagde die leugentjes aan zijn geweten.
knaagde = knaagden

- blz 257 Ik zal ervoor zorgen dat deze familie geen verdriet meer kunt doen
Er ontbreekt een woord: dat JE deze…

- blz 285 Hij gaf de verklaring zonder aarzelen en ze bedacht dat Connor tegen zijn mannen had kunnen zeggen dat het geheim hadden moeten houden als hij niet had willen vertellen wat de ware reden was van hun bezoek aan Edinburgh.
Er ontbreekt een woord: dat ZE het geheim hadden moeten houden

- blz 293 Hoewel hij had lastig vond, probeerde hij niet te denken aan waar Adelaide en zijn mannen recht op hadden en probeerde zich voor te stellen hoe zij zou reageren als Robert in rook op zou gaan.
had = HET , heel deze zin kon beter.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 09 nov 2013, 10:28 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
de fouten uit CL 686 passie voor een piraat - Jennifer Ashley

- blz 36 Natuurlijk zou hem binnenkort wel eens aanspreken over de kleren van Maggie.
er ontbreekt een woord: ...zou ZE hem...

- blz 240 Ze begon ritmisch te bewegenterwijl ze hem bleef aankijken.
bewegenterwijl = bewegen terwijl : 2 woorden

- blz 240/241 Haar vingers klauwde zich in zijn borst wat een aangename pijn veroorzaakte.
klauwde = klauwdeN


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 13 nov 2013, 13:30 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 jun 2005, 10:33
Berichten: 2531
Woonplaats: Venray
Nationale vlag:
Netherlands
De fouten uit CL 1101 Deze nacht is het begin - Jennifer McQuiston:

Blz. 11: Ze man kwam overeind en keek haar verbaasd aan.
Ze = De

Blz. 40: In de brief die haar neef haar een paar weken gestuurd had stond niet vermeld dat het klein en afgelegen was.
weken gestuurd = weken geleden gestuurd

Blz. 86: De keuken, die werd gebruikt voor Patricks werk en ook nog die dienst deed als ziekenboeg, was ongeschikt om fatsoenlijk bezoek in te ontvangen.
Vetgedrukte die moet weggelaten worden.

Blz. 112: Cameron lacht weer zijn witte tanden bloot, maar het was een vreugdeloze lach.
lacht = lachte

Blz. 149: Maar als je alsmaar in het verleden blijf hangen, verpest je je toekomst.
blijf = blijft

Blz. 156: "Dat wil ik wel," zei het meisje, "maar als u het mij had doen, waren we al binnen geweest."
had doen = had laten doen

Blz. 170: Ik heb geprobeerd om u te sporen zodat we het samen op konden lossen.
Moet zijn: Ik heb geprobeerd om u op te sporen zodat we het samen op konden lossen.

Blz. 211: "Ik denk Burton het wel uit zijn hoofd zal laten om met een onzinnig verhaal bij mijn vader aan te komen", zie James.
Moet zijn: denk dat Burton

Blz. 214: De man voor wie iedereen ontzag had en alom gerespecteerd werd.
Moet zijn: en die alom

Blz. 258: Wil je alsjeblieft hier blijven en ervoor te zorgen dat hen niets overkomt?
Te moet weg.

Blz. 290: Hij streek met haar hand over zijn sterke, gespierde rug.
hij = zij/ze/Georgette


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 15 nov 2013, 15:43 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
En een dikke fout in de nieuwste nieuwsbrief!
Heel fijn, dat wel, dat ze in elk geval vier romans van Elizabeth Hoyt (gaan) vertalen. Deze dame heeft heel wat in haar mars.
Volgens de brief is ze niet afgestudeerd, maar 'afgestuurd' als antropologe :mrgreen:
Ook een hele kunst hoor! :cool:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 25 nov 2013, 18:39 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Hoi Hanny,

heb je al genoeg materiaal voor Cesar?
Wil je nog meer?
In de laatste cl's die ik aan het lezen ben heb ik de fouten niet meer genoteerd, ik begon het een beetje beu te worden.
Maar als je nog meer nodig hebt, ga ik weer door hoor

groetjes
Martine


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 25 nov 2013, 19:00 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Nee, dank je wel, Martine. We hebben nu wel genoeg! Je hoeft geen fouten meer te vermelden. Tenzij je het leuk vindt om af en toe nog wat te melden. Het blijft leuk om te lezen, vind ik. Maar je boek gewoon lekker lezen zonder notities te moeten maken, is natuurlijk veel lekkerder lezen.

In elk geval bedankt! Allemaal :382:

Mocht Cesar reageren, horen jullie het vast en zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: 1. de covers bij eboeken
BerichtGeplaatst: 04 maart 2014, 11:15 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Een ander soort fouten, zijn wat ik zou omschrijven als vormfouten of programmeerfouten. Ik veronderstel dat ze alleen bij e-boeken voorkomen. Nu ik ontdekt heb hoe ik printscreens kan maken :mrgreen: , kan ik ook laten zien wat ik bedoel.

1. het lettertype op de cover.
De eerste is de minst voorkomende, de tweede staat erbij omdat die kaft het 'gewone' lettertype heeft.
Afbeelding Afbeelding

2. de opmaak van de titel op de cover
In sommige andere gevallen is het wel het 'gewone' lettertype, maar zijn er nog lijntjes te zien, op de vergroting is beter te zien wat ik bedoel.
Afbeelding Afbeelding


3. ontbrekende cover
Ik heb ook een boek waarvan de cover gewoon ontbreekt, Samen op jacht van Millie Criswell. Ook als ik het boek open, ontbreekt de cover.
Afbeelding


Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: 2. de inhoud
BerichtGeplaatst: 04 maart 2014, 11:23 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Naast taalfouten zijn er ook de
onverwachte splitsingen in de tekst
In nr 1126 Passie in Peterbourg stonden er zoveel dat ik me eraan ergerde, ik heb ook hier een vergroting gemaakt, zodat het duidelijker te zien is. Nr 1126 is niet het enige boek waarin deze fout voorkomt, ik zie dit 'verschijnsel' regelmatig terugkomen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vraag van Cesar
BerichtGeplaatst: 04 maart 2014, 15:57 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
ontbrekende cover heb ik nog nooit gehad bij de Cl's. Dat van dat lettertype is mij nog nooit opgevallen dus dat stoort me niet en die lijntjes heb ik ook nog nooit gezien op de cover van mijn e-books.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling