Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 09:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tikkie terug?
BerichtGeplaatst: 10 jun 2013, 11:43 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
We weten allemaal wel waar we wel of niet van houden. Voor onszelf dan. Maar nieuwsgierigheid hoort ook wel een beetje bij ons, zéker bij mij :mrgreen: . Dus:

Waar hou jij van? Wat wil je per se wel of niet in een boek lezen? Enzovoorts.

Vooral in onze CL’s kunnen we bijvoorbeeld lezen, dat een man die bij een vrouw het bloed onder de nagels uithaalt, of dat de vrouw zich beledigd voelt, de man een flinke mep kan verwachten.
Je voelt hem misschien al aankomen…
Ik zou het de man graag gunnen een tikkie terug te mogen geven. Natuurlijk niet een volle rechtse, het moet wel leuk blijven :cool: .

Ik hou van historische(!) verhalen waarin jaloezie (mét redenen) en overige, niet altijd even leuke, spanningen voorkomen tussen held en heldin.
Het is dan aan de schrijfster/schrijver de taak alles zo te 'breien' dat elke lezeres/lezer er vrede mee heeft.

Nou ja, zeg het maar :D .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tikkie terug?
BerichtGeplaatst: 10 jun 2013, 12:21 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 14:46
Stemming:
Blij
Berichten: 1942
Woonplaats: Vlakbij Den Haag
Nationale vlag:
Netherlands
Leuke vraag.

Nee, ik hou helemaal niet van jaloezie in verhalen.

Ik lees het liefst hedendaags maar ook wel historisch en zie wel graag dat de hoofdpersonen elkaar snel aan het begin van het boek tegenkomen. Leuk vind ik ook als ze elkaar direct helemaal zien zitten maar dat er eerst nog van alles uit de weg geruimd moet worden. Of misverstanden opgelost moeten worden.

Ik ga beginnen aan de Edilean serie van Jude Deveraux. Dat is een hele serie van hedendaagse en historische door elkaar. Het eerste boek is hedendaags en de tweede historisch over de voorouders. Ik ben benieuwd.

Jeanette


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tikkie terug?
BerichtGeplaatst: 10 jun 2013, 13:01 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 25 jan 2010, 13:27
Stemming:
Blij
Berichten: 142
Woonplaats: Denbosch
Nationale vlag:
Netherlands
Ik hou juist absoluut van jaloezie in het verhaal, met name jaloezie op een ex verloofde of andere mannen die dicht bij
de Heldin staan.
terug meppen ?? hmmm ik zou het eerst eens moeten lezen om te kijken wat ik daar van vind. Hanny heb jij boek-suggesties ?
Wat ik echt geweldig vind (“ zou vinden “ want zoveel heb ik er niet gelezen waar dit in voorkomt )
Is dat de heldin de held probeert te verleiden, echt alles uit de kast haalt om de man van haar dromen te overtuigen van haar liefde voor hem. Hij moet dan natuurlijk wel flink tegenwerken…. :222: :222: :222: :harts:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tikkie terug?
BerichtGeplaatst: 10 jun 2013, 16:58 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Ik hou er wel van dat een man een dame over de knie legt en haar een paar flinke klappen op haar billen verkoopt.
Uiteraard nadat zij hem een behoorlijke opdonder heeft verkocht of hem idd het bloed onder de nagels vandaan heeft gehaald. :mrgreen:

Maar....alleen billenkoek, geen klap in het gezicht.

Een beetje historisch spanking gaat er bij mij wel in!

En wat jaloezie betreft:
dat doet het altijd goed, vooral als er geen reden voor is en hij/zij zich als een idioot gedraagt.. :004:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tikkie terug?
BerichtGeplaatst: 10 jun 2013, 17:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Jaloezie mag, als het gegrond is. Als er nog praktisch niks tussen de twee aan de hand is en hij gaat miepen om een dans met een andere man vind ik hem al direct minder. Slaan vind ik overigens niet zo'n succes, maar iets steviger aanpakken en 'moet je nu eens goed luisteren' vind ik wel oké :)

En zoals Riannah zegt, laat de vrouw maar eens wat meer haar best doen. Klassieke rollenpatronen mogen soms best wat omgedraaid worden.

Heb verder eigenlijk geen voorkeuren. Vind het wel eens een verademing als de vrouwen werken ofzo, of echt iets nuttigs doen met hun tijd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tikkie terug?
BerichtGeplaatst: 10 jun 2013, 19:08 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 25 apr 2006, 22:47
Berichten: 3965
Woonplaats: Utrecht
Ik hou van sterke en mondige vrouwen en sterke stoere mannen. Zodra de vrouw een onzekere , twijfelende en huilerige doos is dan kost het mij veel moeite om verhaal uit te lezen. Idem dito als de man een zijige sok is. Man moet bvk redelijk invloedrijk/machtig zijn.

Jaloezie mag, als men er maar niet in blijft hangen of dat ze zich (man en vrouw) als een complete idioot gaan gedragen. De liefdesscène hoeven niet per definitie 'stomend' te zijn, maar als het blijft bij een kus dan :sleep: Ook van super gedetailleerde verhalen verhalen val ik in slaap. Wel belangrijk vind ik humor, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar ietwat sarcastische humor. De super zoete verhalen - die waarvan spontaan de vullingen uit je kiezen springen - hoeven ook niet.

Kortom geen Cartlands wel Garwoods, Lindsey, Quinn ed


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tikkie terug?
BerichtGeplaatst: 10 jun 2013, 19:48 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Ik hou het meest van hedendaagse romans en het paranormal genre waarbij humor zeer belangrijk voor me is, de vrouw moet absoluut geen neiging hebben om als voetveeg door het leven te gaan; ze moet juist sterk zijn, weten wat ze wil en er lekker voor gaan
Gelijkheid vind ik ook belangrijk, als de man "meer" zou zijn dan stijger ik, liefdes scène's hoeven voor mij ook niet al te expliciet, lees het wel als ik het zo tegen kom (nu toevallig in zo'n serie bezig) maar hoeft dus niet teveel
en geen man met een snor of baard, vind ik helemaal niks


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tikkie terug?
BerichtGeplaatst: 11 jun 2013, 07:54 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Ik hou ook wel van verhalen waarin de vrouw in eerste instantie als "jongen" door het verhaal gaat. Of als lelijk eendje, en dat dan later blijkt dat ze een beauty is! ( in de ogen van de mannelijke hoofdrolspeler )
Beetje jaloezie mag er ook wel zijn, en billenkoek is helemaal niet erg. Maar het moet vooral niet té zoetsappig zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tikkie terug?
BerichtGeplaatst: 12 jun 2013, 10:30 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 sep 2011, 09:51
Berichten: 647
Woonplaats: Dedemsvaart
bij mij hoeft er geen 2de vrouw aanwezig te zijn--jaloezie-- soms is het wel goed maar over het algemeen hou ik daar niet van gekonkel van niks
zoals bij Christy haar boek de noordstaten voor mij hoeft er geen vervolg in van de gratien-maar daarom snap ik het wel en het past ook wel maar ik vind er zelf niets aan SORRY SORRY Christy :harts:
voor de man in kwestie is rivaliteit beter soms ook te :wink: zoals in het boek van cl sue ellen welfonder 3 clans vechten om een vallei 3 broers -helden en zussen- heldinnen - je weet dat de mannen niet sneuvelen maar het is niet leuk om het zo te lezen dat alles zo goed komt.
beetje slaan-ruzie -vechten is niets mis mee als het maar goed beschreven wordt daarom blijven de verhalen van J Garwood ,K Woodiwiss enz de beste boeken- voor mij- :harts:

Karin


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tikkie terug?
BerichtGeplaatst: 12 jun 2013, 11:15 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Citaat:
zoals bij Christy haar boek de noordstaten voor mij hoeft er geen vervolg in van de gratien-maar daarom snap ik het wel en het past ook wel maar ik vind er zelf niets aan SORRY SORRY Christy

Het zij je vergeven Karin :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tikkie terug?
BerichtGeplaatst: 12 jun 2013, 19:33 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Gegronde jaloersie okee, maar echte kinderachtige onvolwassen gedrag, ehhhhhhhhh ik gruw ervan.

Ik hou erook niet van als ze pas op de laatste blz elkaar vinden

Maar een stevig verhaal hou ik wel van :cool:

Pak op de billen okee, hoort een beetje bij historische boeken, het is tot slot een hele andere tijd :wink: maar slaan is alleen voor de slechte partij in het verhaal. De goodguy houd het bij een pak op de billen ha ha


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tikkie terug?
BerichtGeplaatst: 12 jun 2013, 19:47 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Sterke heldin en stoere held [daar hou ik nou eenmaal van :wink:]
Jaloezie mag, maar moet wel gegrond zijn.
Verder hou ik van pittige dialogen tussen beide personen, en een lekkere dosis humor kan geen kwaad.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tikkie terug?
BerichtGeplaatst: 14 jun 2013, 13:24 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
Humor ja, spanning ook, sterke heldin en stoere held ook. Billenkoek zo nu en dan can't hurt. Mishandelen nope. Slag in het gezicht als het per ongeluk gebeurt (of om haar bewusteloos te slaan omdat ze van plan is om een domme ondoordachtige actie te voeren) heb ik niets op tegen. Dat is het voordeel van boeken. Daarin kan je laten gebeuren wat men in het echte leven nooit ziet of tegen komt of ook maar aan denkt te doen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling