Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 14:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 apr 2013, 08:46 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 14:46
Stemming:
Blij
Berichten: 1942
Woonplaats: Vlakbij Den Haag
Nationale vlag:
Netherlands
Ik ga ook dit tot een aparte pagina verwerken op CD, samen met de vragen en antwoorden aan Candlelight zelf.

Hier het bericht van "onze" vertaalster en de vragen aan jullie:

quote

Om te beginnen wil ik degenen die op mijn interview hebben gereageerd hartelijk danken voor de enthousiaste reacties. Dat doet me goed!
Tegen Marleen (en natuurlijk alle anderen) wil ik nog wel met nadruk zeggen (voor het geval dat niet goed is overgekomen) dat ik het heel erg leuk vind om de CH's te vertalen! Voor mij is het vertalen ervan even verslavend als voor jullie het lezen.
Ik ben op het forum jullie recensies gaan lezen en helaas waren er maar een paar bij van de boeken die ik vertaald heb. Ik ben pas ergens in de 800 mijn eigen opmerkingen gaan bewaren, dus van de boeken daarvoor wist ik zelf niet meer wat ik ervan vond.
Als wij onze vertaling opsturen moeten we ook vermelden wat we ervan vonden. Schrijfstijl, erotiek, plot, humor enz.
Jammer, ik vind het nou juist zo ontzettend interessant om te weten of jullie mening over een boek met de mijne overeenkomt. Maar ik ga jullie nu volgen, dus wie weet.

Ik heb voor jullie de volgende vragen:

Wie zijn jullie favoriete schrijfsters? Hoe meer namen hoe liever. Er zijn er zoveel dat er dan misschien bij zitten die ik vertaald heb en dat is nou zo interessant om te weten. Vinden jullie Elizabeth Boyle bijvoorbeeld ook zo goed?
Hoe weten jullie of een boek er een is van een serie van meer?
Lezen jullie ook uit de Bouquet reeks? Waarom wel, waarom niet?
Zijn er lezers die alleen Historische lezen? Of ook Vampiers en Vikingen? Wat is zo interessant aan Vampierverhalen? Daar begrijp ik niets van, dus laat horen.

Ten slotte nog het volgende:
Misschien vinden sommigen van jullie het leuk om het boek Foute Fantasieën van Marjan Slob te lezen. Zij is filosoof en analist van technologie en beeldcultuur. Niet de eerste de beste dus, maar zij is dol op het lezen en herlezen van onze romantische boeken.
In kom veel mensen tegen die op deze boeken neerkijken. Daar word ik altijd een beetje kriegel van. En veel van mijn kennissen vragen me elke keer weer wanneer ik nu eens "iets beters" ga vertalen. Hier blijkt erg veel onbegrip uit. Zowel wat betreft het genot van het lezen als van het vertalen.
Toen ik laatst even op de universiteit was, kwam ik in gesprek met een jonge vrouw die aan het promoveren was. Ze vroeg me wat ik deed en ze vertelde me zonder enige terughoudendheid dat ze "onze" boeken verslond. Dat vind ik dan zo leuk om te horen. Sommige hoger opgeleide vrouwen willen me nog wel eens bekennnen dat ze "onze" boeken lezen, maar dan wel met de opmerking "tegen niemand zeggen" erbij. Zij vond dat absoluut onzin. Sterker nog, zij was het niet eens helemaal met Slob eens die het volgens haar op een of andere manier toch een beetje "goedpraatte".
Ben benieuwd wat jullie reactie hierop is.
Veel leesplezier allemaal en hartelijke groet van jullie toegenegen vertaalster.

Unquote

Laat maar horen dames!

Jeanette


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 apr 2013, 09:21 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 feb 2010, 08:15
Berichten: 1337
Woonplaats: tubbergen
Zelf lees ik heel onregelmatig cl's maar heb al wel veel van verzameld. Wat het genre betreft gaat mijn voorkeur uit naar vikingen, hooglanders en indianen. In het begin werden die nog wel uitgegeven maar nu al een hele poos niet meer.
Mijn favoriete schrijfster is Hannah Howell. De boeken die ik heb gelezen heb ik met een cijfer in mijn schrift beoordeeld.De mooiste zijn: CL 115 Barbara Benedict - Kind van Poseidon, CL 320 Susan King - De stenen maagd, CL 591 Pat Pritchard - Het gekooide hart, CL 700 Lynsay Sands - Van non tot echtgenote, CL 708 Mary Balogh - Verborgen hunkering, CL 753 Anne Gracie - Vlucht in mijn armen, CL 896 Donna Fletcher - Betoverd door jou, CL 906 - Meredith Duncan - Ik wachtte op jou, CL 927 Lynsay Sands - Verblind door jou, CL 943 - Hannah Howell - dan vlucht ik naar jou en CL 964 Mary Jo Putney - Jij kwam als geroepen.
Nummers 896, 927, 943 en 964 vonnd ik een 9,5 waard.
De boeken van Cassie Edwards, Shana Abe, Teresa Medeiros en Josie Litton lijken me ook heel mooi. Ik moet gewoon eerst meer CL'S lezen voor ik meer kan beoordelen. Elizabeth Boyle heb ik in het engels maar ook nog niet gelezen.

Verder lees ik ook veel Harlequin maar dan vooral HNQ romans en de IBS Black Rose en thrillers. Heb een uitgebreide smaak van lezen want ook fantasy, thrillers, prehistorische romans, avonturen romans en de gewone romans lees ik. Westerns en paranormaal moet ik nog uitproberen, kijk dan vooral naar het verhaal. Geen vampieren voor mij.

Ik wens je veel plezier hier op het forum en dat je veel aan ons mag hebben en wij aan jou.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 apr 2013, 09:37 
Offline
Nieuw Lid
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 apr 2013, 15:19
Berichten: 3
Bedankt Marleen, voor je uitgebreide reactie. Helaas zit ik dus in een ander genre. Ik ken alleen Lynsay Sands, maar dan weer van een CH. Jantje.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 apr 2013, 09:57 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
Qua Genre niet echt een voorkeur. Hoewel mijn favoriete tijdperken de vroege middelleeuwen (yep ridders en jonkvrouwen, Robin Hood, Ivanhoe etc) tot de gouden eeuwen zijn. Victoriaanse tijd is ook wel fijn. Cowboys en Indianen zijn ook altijd fijn om te lezen hoewel die de laatste tijd niet echt meer voorkomen. Verder lees ik ook boeken van Kerrelyn Sparks, Gena Showalter, Sci-Fi mag ook. Verder lees ik nog de boekjes van Harlequin en ook HQR. Ben nu bezig in Garrett van Linda Lael Miller. Oja ook wel eens een boek van Clive Owens gelezen maar Thrillers heb ik toch wel minder mee dan met de rest. Voor mij telt vooral het verhaal. Mijn boekensmaak komt ook wel aardig overeen met mijn filmsmaak. Ben gek op series als Bones, NCIS, CSI maar val ook enorm op films als Iron Man, Thor, Star Wars, Star Trek, Pirates of the Caribbean etc.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 apr 2013, 13:05 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Ik heb de vorige antwoorden nog niet gelezen dus kan zijn dat ik dubbele dingen vertel.
Wie zijn jullie favoriete schrijfsters? Hoe meer namen hoe liever. Er zijn er zoveel dat er dan misschien bij zitten die ik vertaald heb en dat is nou zo interessant om te weten. Vinden jullie Elizabeth Boyle bijvoorbeeld ook zo goed?
Elizabeth Boyle is wisselvallig. Ik vind haar boeken soms echt fantastisch en soms ook weer niet. Dat ligt dan ook soms aan de bekrompenheid van de taal, vervelende zinnen, beetje plastisch allemaal. Favoriete schrijfsters zijn Julia Quinn, Kinley MacGregor, Lorainne Heath, Victoria Alexander (vooral de Effington serie) Toch lees ik ook Gayle Callen erg graag en Sophia Nash. Ik heb wel de tik dat ik een hele serie wil lezen, hopend dat de volgende beter is. Dat heb ik vooral bij Boyle gehad.

Hoe weten jullie of een boek er een is van een serie van meer?
Als er een familie/vriendengroep al geintroduceerd word weet ik meestal al genoeg. Dan zullen er meer delen volgen die met elkaar te maken hebben en als dat niet het geval is vind ik dat ook een gemiste kans. Ik vind het juist leuk om nog eens aan andere personages (hoofdpersonages van andere boeken) herinnert te worden.
Lezen jullie ook uit de Bouquet reeks? Waarom wel, waarom niet?
Nee, eigenlijk niet. Is toch vooral modern? Ik weet niet, dan is het einde helemaal zoek.
Zijn er lezers die alleen Historische lezen? Of ook Vampiers en Vikingen? Wat is zo interessant aan Vampierverhalen? Daar begrijp ik niets van, dus laat horen.
Ik lees vooral historisch. Vikingen vallen daar ook onder dus dat lees ik ook wel al heeft dat volk niet per se een voorkeur. Vampieren lees ik ook maar het lijkt alsof elk boek hetzelfde is. Bij historisch is dat ook wel een beetje maar daar stoort het me absoluut niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 apr 2013, 13:35 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Het is natuurlijk niet altijd de vertaling die ervoort zorgt dan een verhaal kan tegenvallen. Het kan evengoed het verhaal zijn dat niet in de smaak valt.

Een van mijn favoriete schrijfsters is Lorraine Heath. Het is jammer dat niet meer van haar boeken vertaald zijn. Vooral voor wie geen Engels leest. (Ik lees haar boeken ook in het Engels, maar ik lees ze even graag in het Nederlands.)
Momenteel ben ik begonnen aan de boeken Elizabeth Boyle, die vind ik ook goed, er zit veel humor in haar verhalen.

Op Fantastic Fiction kan je schrijfsters gaan opzoeken, en daar staan dan alle boeken die geschreven zijn en tot welke reeks die behoren. (Voor harlequin is dat ook terug te vinden op harlequin.com).

Zelf lees ik bijna uitsluitend historisch, en haast geen andere genres. Dat ik vooral omdat ik nu ook mijn verzameling oudere CLs wil lezen, naast de nieuwe die verschijnen. Mijn voorkeur gaat uit naar al wat rond en na Regency komt, van middeleeuwen ben ik niet echt een fan, ik krijg al kippevel als ik maar denk aan het wonen in een burcht. Hetzelfde geldt voor Vikingverhalen, die zich meestal in dezelfde periode afspelen.

(Veel) vroeger las ik wel Bouquet, maar nu eigenlijk niet meer, voor het grootste deel is dat uit tijdgebrek, maar die boekjes zijn ook dunner.

Op dit moment lees ik dus hoofdzakelijk CLs, maar tussendoor lees ik Engels historische boeken die niet vertaald zijn, en van vampieren lees ik Charlaine Harris. Beginnen lezen naar aanleiding van de tv-reeks True Blood. Bij elk boek denk ik : nog gekker kan toch niet meer, maar dan duiken er weer nieuwe niet- of minder menselijke wezens en onmogelijke en nog onmogelijker gebeurtenissen op, waardoor de boeken blijven verrassen.


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 apr 2013, 13:54 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 feb 2010, 08:15
Berichten: 1337
Woonplaats: tubbergen
jantje schreef:
Bedankt Marleen, voor je uitgebreide reactie. Helaas zit ik dus in een ander genre. Ik ken alleen Lynsay Sands, maar dan weer van een CH. Jantje.



Ieder heeft natuurlijk haar eigen genre, heb nou eenmaal veel interesses.Maar historisch en historisch zit ook weer verschil in. Schrijvers zoals Conn Iggulden, Ben Kane , Harry Sidebottom, Robert Low lijken me ook heel goed. Die romans gaan over Vikingen, Romeinen enz. Ook is er het genre Naval History, romans die zich op zee afspelen. De wereld van de Marine zoals de boeken over Jack Aubrey.

Het is trouwens niet erg, hoor maar ik ben Monique :wink: . Je hebt me per ongeluk verward met Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 apr 2013, 14:11 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
- Mijn favo schrijfsters zijn: Paua Quinn, Kinley MacGregor, Olivia Parker, Jennifer Ashley, Virginia Henley, Amy J. Fetzer, Shannon Drake/Heather Graham
Misschien zijn er nog veel meer die ik goed vind, maar dan moet ik toch echt eens wat meer CL's lezen. :oops:
- Ik zoek altijd op internet of het boek er een van een serie is.
- Mijn favo genre heeft toch wel met Schotten en de Hooglanden te maken. Maar het Wilde Weste, Piraten en de Middeleeuwen mogen er ook wezen. Vikingen heb ik iets minder mee.
- Vampierenverhalen ben ik nog niet aan begonnen, hoewel ik hier wel een paar e-books van heb. Die wil ik zeker gaan proberen.
- Ik lees ook wel eens wat van HQN. Met name de boeken van Nora Roberts, de IBS thrillers, Alex Kava en de HQN Romans. Buiten de Historische Romans lees ik 'gewone' romans, en thrillers. Ik ben gek op moord en doodslag. Blijkbaar heb ik een tegenhanger nodig voor al die romantiek. :wink:

Als iemand vraagt wat voor boeken ik lees, geef ik ronduit toe dat ik HR's lees.
En inderdaad, dan krijg je van die opmerkingen. :roll: Ze weten gewoon niet wat ze missen. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 apr 2013, 14:42 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Wie zijn jullie favoriete schrijfsters?
Dat zijn voor mij: Teresa Medeiros, Lorraine Heath, Kinley McGregor, Lynsay Sands, Hannah Howell en Sara Benett.
Ik zie dat ik 4 boeken van Elizabeth Boyle in de kast heb staan, maar nog nooit gelezen!

Hoe weten jullie of een boek er een is van een serie van meer?
Daar heb ik het forum voor, ik ben trouwens ook ooit begonnen om zelf een schema op de computer bij te houden. Maar dat doe ik ondertussen niet meer. ( kost teveel tijd )

Lezen jullie ook uit de Bouquet reeks? Waarom wel, waarom niet?
Nee, ik lees voornamelijk historisch, dat spreekt me toch het meeste aan.

Zijn er lezers die alleen Historische lezen? Of ook Vampiers en Vikingen? Wat is zo interessant aan Vampierverhalen? Daar begrijp ik niets van, dus laat horen.
Historisch is ook breed, Vikingen, Schotten, Regency, Piraten, er is gewoon teveel keus :wink:
Ik heb wel The Twilight serie gelezen, maar Vampiers hebben zeker niet mijn voorkeur.

En wat betreft het feit dat veel mensen vinden dat we flutromannetjes lezen, die durven er in de meeste gevallen zelf niet voor uit te komen!
Als ik om me heen hoor hoeveel collega's, vriendinnen enz. nog nooit een Cl hadden gelezen, maar nu wel helemaal kwijlen bij Vijftig Tinten dan zakt daar mijn broek écht van af....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 apr 2013, 14:54 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
maar 50 tinten grijs is dan wel weer hip. :verward:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 apr 2013, 16:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Bij de cl,s let ik niet zo op de schrijfsters, Heather Graham vind ik wel :382:
Ik heb dan ook geen echte voorkeur voor een soort genre, vind alles wel leuk.
Maar Schotland kan me erg bekoren.
Ik hou dan ook van afwisseling anders wordt het saai.

Misschien dat ik daarom ook graag tijdreisverhalen lees, daar zijn er maar een paar cl,s van
Candlelights:

- CL 43, 44, 85, 255, 397

- CL 239 Voorjaarsboeket (bevat 4 verhalen)

Het 3de verhaal is een tijdreisverhaal van Rebecca Brandewyne : Met de wind mee


Wel bij de Hr,s heb ik een favoriete schrijfster en dat is Bertrice Small, helaas zijn er nog heel veel onvertaalde boeken.

Ik lees ook gewone romans en thrillers en daar heb ik ook wat favoriete schrijvers tussen zitten

Vikingen hoord ook bij historisch en is voor de afwisseling ook goed :382: , vampieren heb ik bijna nog niet gelezen
Ik zeg altijd tegen mensen die negatief doen over een historische roman dat ik geen verschil merk tussen een boek die het predicaat heeft litaratuur te zijn en een cl. Een goed boek is een goed boek of er nu een stempel op zit litaratuur te zijn of niet.

Zo kon ik ook iemand die zei ïk lees alleen maar literatuur. Ik vind dat snobberig gedrag.

Groetjes Sonja


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 apr 2013, 16:20 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Ik hoop van harte dat dit item nog even open blijft. Pas in het weekend heb ik echt tijd een antwoord te geven. Ik wil dat toch wel erg graag doen :D !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 24 apr 2013, 06:46 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
petraaken schreef:
maar 50 tinten grijs is dan wel weer hip. :verward:


Precies!! Slaat toch nergens op ?? :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 25 apr 2013, 10:45 
Offline
Nieuw Lid
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 apr 2013, 15:19
Berichten: 3
Lieve lezeressen,
Wat een reacties! En zoals er voor jullie misschien een wereld is opengegaan, zo is dat voor mij ook het geval. Ik wist helemaal niet dat er zoveel genres waren. En wat zijn jullie een lezers, zeg! Er zijn talloze namen van schrijfsters voorbij gekomen van wie ik nog nooit heb gehoord en die jullie allemaal zo effe uit je mouw schudden.
Ik vroeg of jullie behalve historische CL's ook andere genres lazen. Ik werd netjes op mijn vingers getikt want Vikingen zijn natuurlijk ook historisch. Inderdaad. Ik denk dat de boeken die ik vertaal onder Regency vallen en ik noem ze CH's (Candelight Historisch), vandaar.
Een van jullie schreef dat ze Teresa Medeiros goed vindt. Daar ben ik het heel erg mee eens. Zij kan echt schrijven! Mooi taalgebruik. Dat is voor een vertaler wel heel lastig, maar ook heel leuk om te doen. Een beetje van die saaierige dialogen doe ik met twee vingers in mijn neus, maar bij Medeiros is het echt zwoegen geblazen. Ik heb tot nu toe twee boeken van haar vertaald. Komt zelden voor dat ik twee keer dezelfde schrijfster vertaal, trouwens.
Nogmaals bedankt voor jullie leuke reacties op het interview en mijn vragen! Als jullie nog iets willen weten, hoor ik het wel.
Ben ook erg benieuwd naar de reacties van het Candlelight team.
Veel leesplezier allemaal! Jantje


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 28 apr 2013, 13:26 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Ik (...) hoop van harte dat je tijd kunt vrijmaken om onze hele site eens uit te pluizen. Je bent er inmiddels vast al achter dat alle andere beoordelingen op http://romantischeboeken.nl/romans/ staan. Misschien staan 'jouw' CL's daar ook wel tussen.

Alle informatie haal ik, zeker betreffende series, van onze eigen site af.

Mijn favoriete CL-schrijfsters zijn o.a.:

May McGoldrick
Teresa Medeiros
Jo Beverley
Sabrina Jeffries en
Virginia Henley

Van JB vind ik tot nu toe alleen de Malloren-romans geweldig! Een heerlijke serie. Jammer dat haar overige verhalen heel veel minder zijn.
Van SJ en VH heb ik uiteindelijk Engelse pockets aangeschaft, omdat er toentertijd van deze schrijfsters niets meer werd vertaald.
Engels lezen heb ik moeten leren (niet te veel woorden opzoeken).

Ik lees alleen historische romans. De romantische dan. De Westerns staan op de laatste plaats, maar soms zitten daar toch wel weer leuke tussen.
Wat ik zo leuk vind aan de HR's: Een kus of omhelzing betekenden in die tijd heel wat, terwijl ze nu amper meer iets voorstellen. Het maakt het voor mij spannender.

Ik lees alleen de CL's, de vertaalde historische romantische romans (Bertrice Small, Jude Deveraux, Johanna Lindsey, Julie Garwood, Shirlee Busbee, etc., etc.) en heel veel niet-vertaalde Engelse.

Ik hoop je met regelmaat hier tegen te komen, zeker ook met andere items! Heel veel succes met het vertalen. Het was al duidelijk dat dat niet zo eenvoudig is.

Hanny


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling