Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 12:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 aug 2012, 14:23 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
heb een "nieuwe" (??) site ontdekt... leek me wel leuk, maar moet nog eens wat meer tijd vinden om verder lezen...

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCIQFjAA&url=http%3A%2F%2Fhistoricalromanceuk.blogspot.com%2F&ei=aWg_UPvfHYTdsgaYuoCIAQ&usg=AFQjCNEBWSRp5ObiGkSmS88PU7xpuyNypA


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 31 aug 2012, 11:52 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
lijkt me een interessante site, die ga ik later nog eens goed bekijken :382:

ik heb nu het stukje over het maken van ijsjes gelezen, vreemd dat men er zout voor gebruikte.
Dat moet nogal slecht gesmaakt hebben denk ik dan :verward:
er staat dat ze er zout bijdoen, anders bevriest het niet. :vraagteken:
en ik maar zout strooien buiten om sneeuw en ijs te laten wegsmelten
Hier zal wel een perfecte wetenschappelijke uitleg voor bestaan, helaas ben ik helemaal niet wetenschappelijk aangelegd, dus ik snap er de *** van

groetjes
Martine


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 01 sep 2012, 14:43 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 25 apr 2006, 22:47
Berichten: 3965
Woonplaats: Utrecht
Zout verlaagt het smeltpunt. Logisch dus dat het voor het strooien van bevroren wegen wordt gebruikt. Voor ons ijsje wordt het in wezen daar ook voor gebruikt: om te voorkomen dat het ijs zo hard wordt dat je het niet meer lekker kan 'weg happen'. Daarnaast is zout een smaakversterker.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 01 sep 2012, 15:13 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Eveline schreef:
Zout verlaagt het smeltpunt. Logisch dus dat het voor het strooien van bevroren wegen wordt gebruikt. Voor ons ijsje wordt het in wezen daar ook voor gebruikt: om te voorkomen dat het ijs zo hard wordt dat je het niet meer lekker kan 'weg happen'. Daarnaast is zout een smaakversterker.


En zo leren we elke dag weer wat bij :382:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling