Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 15:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 aug 2012, 17:17 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 09 aug 2012, 17:49
Berichten: 131
Nationale vlag:
Netherlands
Ben gewoon nieuwschierig of er hier ook eboeken lezers zijn.

Ik zelf heb een kindle Touch en las dus tot voor kort haast alleen op mijn kindle, alleen ben ik kort geleden toch weer overgeschakeld op papieren boeken, vooral omdat ik vaak de leuke covers van harlequin boeken niet kan weer staan. :P Plus werk in een kringloop winkel en kan dus de verleiding niet weerstaan om rond te struinen in de flut categorie zoals mijn boeken collega de harlequin boekjes noemt. LOL

Dus mijn kast staat momenteel prop vol met ongelezen harelequin en pink pockets etc.

Maar lees ook nog steeds op mijn kindle..voordeel van mijn kindle vindt ik dat het geen ruimte inneem en omdat ik maar een kleine kamertje heb is ruimte krap.

Plus voordeel van mijn kindle is ook dat ik geen boek mee hoef te slepen..als ik op mijn werk zit en wil lezen gedurende mijn pauzes dan haal ik mijn iPhone tevoorschijn en lees het boek met mijn kindle app, en ga precies verder waar ik op mijn kindle gebleven was. Ideaal. en thuis weer vise versa..haal mijn kindle tevoorschijn en hij synced precies naar waar ik gebleven ben op mijn iPhone.

Zijn er ook mensen die puur alleen eboeken lezen of kopen jullie evengoed ook nog papieren boeken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 aug 2012, 19:04 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
ik lees beide... :D
maar heb toch nog liever "echte" papieren boeken... :382: :382:
het gevoel van mijn verzameling in mijn boekenkast blijft leuk... :hartjesogen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 aug 2012, 19:16 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 09 aug 2012, 17:49
Berichten: 131
Nationale vlag:
Netherlands
Ladybug schreef:
ik lees beide... :D
maar heb toch nog liever "echte" papieren boeken... :382: :382:
het gevoel van mijn verzameling in mijn boekenkast blijft leuk... :hartjesogen:


Dat gevoel heb ik ook weer nu ik weer papieren boeken lees, vooral leuk te zien hoeveel ik van mijn favoriete schrijfsters heb.
Jill Shalvis bijvoorbeeld, had nog geen letter van haar gelezen maar had binnen een paar weken tijd al meer dan 10 boeken van haar, in Engels en Nederlands. Ben nu haar Lucky Harbor serie aan het lezen in Engels op papier.

En heb een hele lading Nora Roberts pockets, van mijn werk.

Op een of andere manier heb je dat gevoel van verzamelen niet op een e-reader. :P Daar wordt ik alleen maar overweldigdt als ik teveel boeken erop zie, dus probeer het beperkt te houden en als ik een boek gelezen hebt gaat het weer naar de archieven op Amazon.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 aug 2012, 19:47 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Geen e-boeken lezer, geen fan al zie ik er best de voordelen van.
Toch het ruiken&voelen van boeken is voor mij het belangrijkst.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 aug 2012, 20:39 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 14:46
Stemming:
Blij
Berichten: 1942
Woonplaats: Vlakbij Den Haag
Nationale vlag:
Netherlands
Ben wel heel nieuwsgierig wat voor werk je doet als je daar boeken van Nora Roberts van hebt. Of bedoel je van collega's?

En verkoop je je boeken dan weer via Amazon?

Jeanette


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 aug 2012, 22:06 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Ik lees uitsluitend eboeken op een eInk-ereader (van Pocketbook). En de covers, dat is wat ik een beetje jammer vind, want die zie ik alleen als ik een nieuw boek begin en dan nog in zwart-wit. Maar dat weegt volgens mij toch niet op tegen het gemak, met het gewicht van 1 boek, heb je een hele bib op zak. Als een boek uit is, hoef ik ook niet op te staan om een nieuw te pakken.



Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 aug 2012, 23:08 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 09 aug 2012, 17:49
Berichten: 131
Nationale vlag:
Netherlands
Jeanette schreef:
Ben wel heel nieuwsgierig wat voor werk je doet als je daar boeken van Nora Roberts van hebt. Of bedoel je van collega's?

En verkoop je je boeken dan weer via Amazon?

Jeanette


Ik werk in een kringloop winkel waar we ook een boek afdeling hebben en mijn boeken collega weet nu dat ik een fan van Nora Roberts ben dus waarschuwt hij me als hij weer boeken van haar heeft..tijd geleden, kwam er een hele collectie pockets van haar binnen die ik zo goed als allemaal meegenomen heb. Vanmorgen weer 2 boeken, maar 1 sprak me maar aan dus die ook weer meegenomen + 2 pink pockets die binnengekomen waren.

En nee boeken verkoop ik over het algemeen niet door, kindle boeken kan ik zo wie zo niet doorverkopen, net als gewone epub boeken zijn die gebruiker verbonden, en papieren boeken, als ik ze uit heb en ik vindt ze niet bijzonder genoeg om te houden, en ze zijn nog heel dan gaan ze weer mee naar het werk en gaan daar de verkoop weer in.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 aug 2012, 23:15 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 09 aug 2012, 17:49
Berichten: 131
Nationale vlag:
Netherlands
Marleen schreef:
Ik lees uitsluitend eboeken op een eInk-ereader (van Pocketbook). En de covers, dat is wat ik een beetje jammer vind, want die zie ik alleen als ik een nieuw boek begin en dan nog in zwart-wit. Maar dat weegt volgens mij toch niet op tegen het gemak, met het gewicht van 1 boek, heb je een hele bib op zak. Als een boek uit is, hoef ik ook niet op te staan om een nieuw te pakken.



Afbeelding


Dat vindt ik ook een voordeel. Ik heb vaak nog al eens last van mijn handen dus een zware pil vasthouden is voor mij niet comfortabel, dan is zo'n e-reader een uitkomst. Plus het feit dat je het font kan veranderen mocht het wat klein zijn..dat kan je met een papieren boek niet. Ik denk dat ik me nu echt ga dwingen om voorlopig even geen papieren boeken meer te kopen want heb dus nu een halve boekenkast vol staan met ongelezen boeken en ik lees al zo langzaam. LOL Al gebruik ik nu wel een iPhone app om me te motiveren om meer te lezen. Klinkt raar ja dat ik gemotiveerd moet worden om te lezen, maar ja ik lees wel, alleen geen boeken..en dat moet ik even veranderen. Plus ik vindt het wel leuk om zo bij te houden hoeveel ik lees etc. Vindt bijvoorbeeld dat Readers Life van Kobo wel leuk, wilde dat ze dat ook op de kindle deden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 30 aug 2012, 09:03 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Dat last van mijn handen herken ik wel maar mijn benen kunnen ideaal als ondersteuning dienen.

En ik wil geen grammar nazi zijn, maar het is nieuwsgierig :003:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 30 aug 2012, 09:32 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
Ik koop bijna nog uitsluitend e-books. Ze nemen geen plaats in. Op mijn e-reader kan er bijna een complete bibliotheek staan ipv dat ik een of 2 pockets bij mij heb. Ze heb ik geen gezeur meer dat ik teveel boeken koop. Het valt niet meer op. :D

Ik koop alleen nog papieren versies van speciale boeken. Vooral de hengstenboeken dan voor mijn andere hobby : de paarden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 30 aug 2012, 10:00 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Citaat:
En ik wil geen grammar nazi zijn, maar het is nieuwsgierig


Oh kleintje toch!!!
Leer jij nu maar eerst je spreekwoorden van buiten.
Dan mag je een grammar nazi worden... :mrgreen:

En wat jouw vraag betreft, McDanno.
Ik ben een verstokte papieren lezer.
Heb even getwijfeld of ik een e-reader zou kopen, maar nee...ik blijf antiek!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 30 aug 2012, 10:25 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Christy schreef:
Citaat:
En ik wil geen grammar nazi zijn, maar het is nieuwsgierig


Oh kleintje toch!!!
Leer jij nu maar eerst je spreekwoorden van buiten.
Dan mag je een grammar nazi worden... :mrgreen:


Mag ik geen grammar nazi worden voor de woorden en spreekwoorden die ik wél ken? Ik vind dit discriminatie! :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 30 aug 2012, 10:45 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 09 aug 2012, 17:49
Berichten: 131
Nationale vlag:
Netherlands
Mijn excuses voor het verkeerd schrijven van de titel. :? Moet bekennen dat ik volgens mij beter ben in Engels dan mijn eigen Moerstaal, Nederlands. :razz:

En bedankt voor jullie antwoorden, vindt het leuk om te horen hoe andere mensen lezen en wat hun gedachten zijn over het digitale lezen. :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 30 aug 2012, 10:47 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 feb 2010, 08:15
Berichten: 1337
Woonplaats: tubbergen
Lees zowel papieren boeken als e-boeken. Ben en blijf een echte verzamelaar maar soms is het wel makkelijk om een e-book te lezen. Het is soms moeilijk om bepaalde genres 2ehands te kopen, zijn of te duur of te ver weg. Vooral fantasy blijft moeilijk en het zijn meestal langlopende series. En via de bieb moet je dan zolang wachten want er zijn er meer die ze wil lenen. En dan is het heel handig om ze als e-book te lezen. Gewoon via de computer met het programma Calibre.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 30 aug 2012, 11:58 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
petraaken schreef:
...geen gezeur meer dat ik teveel boeken koop...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Een niet te onderschatten voordeel !



Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling