Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 13:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08 apr 2012, 11:09 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Enkelen van jullie weten dat ik in een antiek rijtjeshuisje woon.
En ja, die watermeter zit ook op een antiek belachelijke plek: In een hoek van de voorkamer waar een van mijn boekenkasten op staat :? !
Dus elk jaar moet de hele kast leeg, de kast aan de kant, de vloerbedekking optillen, het luik openen en met een zaklamp proberen de meter te lezen. Dat laatste doet Roger voor me.
Misschien vinden jullie het vrij normaal een paar keer per jaar de boekenkasten leeg te halen en alles af te stoffen, maar ik heb nu eenmaal een vreselijke hekel aan alles wat met huishouden te maken heeft :cool: ! Dus vandaar dat ik er maar een topicje van gemaakt heb.

Hoe behandelen jullie je boekenkasten eigenlijk? Gaat die 'mee' met de grote schoonmaak? Of doen jullie daar (ook) al niets meer aan?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 apr 2012, 11:11 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 14:46
Stemming:
Blij
Berichten: 1942
Woonplaats: Vlakbij Den Haag
Nationale vlag:
Netherlands
Bij mij ligt er HATSJOE! helemaal geen stof achter de boeken. HATSJOE!

Jeanette


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 apr 2012, 12:24 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Moet je die dan schoonmaken :verward:
Heeft me nooit iemand op gewezen!

Heerlijk als ik een boek uit de kast neem, liefdevol over de bovenkant blaas en denk:
"'t is echt een oudje, want de pagina's zijn verkleurd" :003:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 apr 2012, 12:41 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 14:46
Stemming:
Blij
Berichten: 1942
Woonplaats: Vlakbij Den Haag
Nationale vlag:
Netherlands
Daar slijten ze alleen maar van. Boeken schoonmaken. Ja, in een sopje stoppen zeker.

:wave:

Jeanette


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 apr 2012, 12:57 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 mei 2007, 18:59
Stemming:
Moe
Berichten: 896
Woonplaats: Heerhugowaard
Nationale vlag:
Netherlands
Euh... Bij mij komen de boeken alleen van hun plaats als ze weer eens gelezen worden of.... Er weer eens een grote reorganisatie wordt gehouden :cool:
Dat gebeurt niet vaak (ik gok 1 keer in de 2 jaar :roll: ), maar als het gebeurt dan ben ik 2 a 3 dagen bezig :harts: en dan krijgen niet mijn boeken maar de planken een stofdoekje over zich heen. En laat ik het goed drogen voordat mijn boeken er weer op komen te staan :wink:
Ook een reden waarom ik het niet vaak doe, ik HAAT ongedierte en laat ik nou hele grote zilvervisjes te hebben :shock: Met mijn verhuizing heb ik mijn moeder ook mijn dozen met boeken laten uitpakken :003:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 apr 2012, 13:08 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 14:46
Stemming:
Blij
Berichten: 1942
Woonplaats: Vlakbij Den Haag
Nationale vlag:
Netherlands
Zilvervisjes zijn vreselijk en dol op boeken! Met name de lijm in de ruggen vinden ze geweldig.

Wij hadden ze in ons vorige huis maar nu gelukkig helemaal niet meer. Vreselijk die beesten.

Jeanette


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 apr 2012, 15:21 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:45
Stemming:
Blij
Berichten: 2828
Woonplaats: Sneek
Nationale vlag:
Netherlands
Mijn boekenkasten staan boven en ik stof ze werkelijk nooit af!
En reorganiseren .....dat doe ik ook niet meer!
Als ik al mijn boeken uit de kasten moet halen weet ik niet waar ik lopen moet.
Dus eerst stonden de CL op nummer,toen eens een poging gegaan om op alfabetische volgorde te zetten.

Nu stapel ik alles maar zoveel mogelijk op en ben allang blij dat alles in de kasten zit !

Maar de laatste weken heb ik wel een enorme opruimingsdrang!
Afgelopen week 5 dozen met zooi naar de kringloop ,8 vuilniszakken met kleding naar het leger des heils gebracht.
Dus wie weet ga ik mijn boeken ook weer eens uitzoeken.
Want tja ,daar kan ook heel veel van weg.....................ik lees nooit een boek 2x...............maar boeken weg doen( zowiezo dingen wegdoen) vind ik moeilijk !!

Dus Hanny ik begrijp dat jij er niet vrolijk van wordt .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 apr 2012, 16:10 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
ik heb 1 gesloten boekenkast (wat een gemak... :D :wink: ) en 1 open, waar ik enkel de ruimte voor de boeken eens afstof (om de zoveel tijd... :oops: )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 apr 2012, 16:28 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Eigenlijk pak ik hem 2 wekelijks mee met stofzuigen,...beetje overal langs, langs de planken,
en 1 keer per jaar gaat alles eruit ( 2000/3000 +!) en er weer in,.............stofzuigen en de kaft doe ik af met doekje,....dus vrij vaak wel,...ik vind het heerlijk, lekker met me boeken bezig zijn,....
maar voor de rest ben ik niet zo'n schoonmaak freek!!!!!!!! :?
mijn boeken krijgen waarschijnlijk de meeste aandacht in huis :harts: :boek:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 apr 2012, 16:29 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Mijn boekenkast beneden in de huiskamer word zo af en toe wel eens leeggehaald en schoongemaakt. Maximaal 2x per jaar. De rest van de tijd veeg ik gewoon het stof weg wat voor de boeken ligt, bij het afstoffen.
Boven is het een ander verhaal..... Mijn cl-kast kom ik zo min mogelijk aan. De planken- en bureauwand is eigenlijk hetzelfde verhaal.

Ik ga er met de stofdoek/plumeau of what ever wel langs, maar haal niks van zijn plek. Tenzij ik wat wil lezen natuurlijk. :wink:
Tot een jaar of 2 geleden haalde ik zo'n 2x per jaar alles uit de kast (letterlijk) om alles op volgorde te leggen, waarbij ik dan gelijk even een doek overal over haalde.
Maar aangezien ik toch geen ruimte meer heb om er iets tussen te proppen.... waag ik me er niet zo snel meer aan.
Ik ontzie het hele gebeuren.... uitruimen, schoonmaken, op volgorde leggen, terugzetten.
De laatste keer was ik er een volle dag mee bezig :shock: en sindsdien heb ik nog het een en ander erbij gekocht (uiteraard).

Mijn schoonmaak-talenten liggen vooral in het zichtwerk :razz:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 apr 2012, 19:06 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Boeken schoonmaken dat doe ik denkend :mrgreen: en eens in de eeuw uitvoerend.




Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 apr 2012, 21:05 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Ik re-organiseer nog wel vaak in mijn boekenkast, en mijn mams heeft me geleerd boeken wel af te nemen.
Maar echt goed schoonmaken? Nope, dat gaat gewoon met een Franse slag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 apr 2012, 07:43 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Ik doe dat ook net als Danielle, met het borsteltje op de stofzuiger, maar dan ook alleen bovenop. Ik haal ze er echt niet allemaal uit :mrgreen:
De grote boeken die her en der liggen te pronken krijgen wel elke week een vochtige doek.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 apr 2012, 08:58 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Mirjan schreef:
Ik doe dat ook net als Danielle, met het borsteltje op de stofzuiger, maar dan ook alleen bovenop. Ik haal ze er echt niet allemaal uit :mrgreen:
De grote boeken die her en der liggen te pronken krijgen wel elke week een vochtige doek.


Ik heb me boeken naast elkaar en erbovenop de rest, dan krijg je geen stof op je boeken, wel op 1 boek, en die doe je af,...heel makkelijk! :382:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 apr 2012, 15:54 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Ehm boeken schoonmaken? Misschien 1 keer in de 2 jaar of zoiets.

Binnenkort staat er een nieuwe boekenkast in mijn werkkamer en dan moet er in die andere kast wat gereorganiseerd worden.
Dat is dan wel weer een moment om die andere kast meteen schoon te maken.
Maar voor de rest ben ik niet zo van de schoonmaak.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling