Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 14:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 jan 2012, 13:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 25 jan 2010, 13:27
Stemming:
Blij
Berichten: 142
Woonplaats: Denbosch
Nationale vlag:
Netherlands
Hoe kritisch zijn jullie bij het uit zoeken van een boek, ik heb het idee dat ik steeds kritischer wordt na mate ik ouder wordt.
van een jaar of 12 tot mijn 21 verslond ik alles … het maakte mij niet uit wat ik las zolang er liefde in voorkwam en het historisch was..
nu dik 10 jaar later merk ik dat ik veel Hrs niet meer leuk vindt en dus veel langer treuzel om een boek aan te schaffen.

mijn lijstje:
geen indianen verhalen
geen cowboy verhalen
Ik hou niet van courtisane verhalen, ook al blijft ze maagd.
Verschrikkelijk vind ik als een heldin kreupel is een andere afwijking heeft, :roll: bij de held vind ik dit weer geen probleem soms zelfs een plus punt.
Verder moet de heldin enigszins aantrekkelijk zijn, ik heb er zo’n hekel aan als er diverse keren wordt vermeld dat de heldin niet mooi is! tenzij dit lelijk eendje in een mooie zwaan veranderd….
Verder moet de held cash hebben, arme sloebers … hmm nee. :oops:

Ik lees nu vooral Regency.. :harts: af en toe een schot en heel af en toe een piraatje….

groetjes Riannah


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jan 2012, 13:30 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Ik lees werkelijk alles, op het gebied van HR maar ook heb ik geen voorkeur in het algemeen van genre.

Maar het moet wel goed gedoseerd zijn, eerst een regency (vind ik altijd leuk) dan een keer een piraat, dan weer een schot, en dan weer een keer een ander land dan Engeland. Zolang ik willekeurig blijf lezen zit het wel goed.

Maar mannen met een snor vind ik niet leuk, mannen met een wat behaard gezicht overigens wel. Mannen met een verleden en 'handicaps' vind ik altijd wel interessanter. En de vrouw MOET ALTIJD redelijk onafhankelijk zijn, niks geen geslijm en gevolg, daar kan ik heel slecht tegen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jan 2012, 13:30 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 18 nov 2004, 03:13
Berichten: 417
Nationale vlag:
Belgium
tja ... mss heb je wel gelijk dat je kritischer wordt met de tijd. Al denk ik eerder dat je dan meer een expert wordt in hr's.
Zoals een wijnproever. Een jonge drinkt veel soorten wijnen. Een expert enkel nog de zeer goede :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jan 2012, 13:48 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 aug 2010, 17:48
Stemming:
Moe
Berichten: 413
Woonplaats: Alphen aan den rijn
Nationale vlag:
Netherlands
* moet goed aflopen,

* voorkeur aan een maagd, maar als ik nu getijde roman lees dan hoeft het niet per se

* heldin moet jonger zijn dan de held.

* geen handicap voor de held en de heldin.

* held moet rijk of een titel hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jan 2012, 14:36 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Zit zo'n beetje op dezelfde lijn als Alicia, ik lees op zich alles wel... maar het is altijd afhankelijk van mijn bui wat ik lees.
Soms lees ik maaaaanden geen hr's en lees ik alleen waargebeurd of fantasy en dan ineens weer alleen maar paranormal of hr. Voorkeuren in HR heb ik zeker wel. Schotten zijn altijd favoriet bij mij :D iets met een vleugje magie/mysterie in ook. Timetravel en Regency vind ik ook heerlijk, maar niet altijd.

Als ik in een leesdip zak, wat nog al eens gebeurd bij mij, weet ik mezelf er (snel of minder snel) altijd weer uit te trekken met behulp van Garwood, Deveraux of Lindsey.
Mijn 'all time favs' als Zacht zingen de Hooglanden, Een flonkering uit het verleden, Gestolen hartstocht. :harts:

Ik vergelijk andere boeken ook altijd met mijn favoriete schrijvers uit dat genre. Daar pas ik mijn aankopen ook op aan, want als ze zo goed zijn en zo beoordeeld worden als die van mijn favo's... dan weet ik genoeg!
Zo vergelijk ik paranormals qua niveau altijd met Kenyon en Ward of Michele Bardsley (afhankelijk van soort humor).


Humor is in ieder geval een must bij mij. Romantiek ook. Hoe arm of rijk vind ik niet boeiend, het gaat erom hoe goed de karakters geschreven en uitgewerkt zijn. Een happy ending heeft de voorkeur, maar heb ook geweldige boeken gelezen die dit niet hadden.
Als een man in een hr een snor of baard heeft, word die bij mij in gedachten 'weggegumd'. Een snor en (echte) baard vind ik een afknapper. :wink:
Heldinnen die zich laten ondersneeuwen hou ik ook niet van. Er moet wel een beetje pit in zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jan 2012, 17:25 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 09 okt 2005, 10:52
Stemming:
Moe
Berichten: 2675
Woonplaats: zottegem
Nationale vlag:
Belgium
Ik kan mij grotendeels vinden in wat Andrea zegt. Qua "thema" lees ik zo goed als alles, maar:
- er moet een happy ending zijn
- de held moet ouder zijn dan de heldin
- geen snorren of baarden (anders worden deze selectief vergeten :p)
- de heldin mag geen voetveeg zijn

Dat is zo'n beetje mijn lijstje.

Stefanie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jan 2012, 18:38 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 13:44
Stemming:
Blij
Berichten: 1690
Woonplaats: Horst aan de Maas (N-Limburg)
Nationale vlag:
Netherlands
Soms kies ik iets bekends op schrijfster en soms pik ik gewoon de cl met het laagste nr en ga er in lezen. Soms bevalt dat heel goed en is het verrassend en soms valt het vies tegen!

Ik ga niet zo snel voor een bepaalde periode, als het maar historisch is!

Monique


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jan 2012, 20:00 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 16 feb 2009, 14:34
Stemming:
Blij
Berichten: 98
Woonplaats: West-Vlaanderen - Brugge
Nationale vlag:
Belgium
Ik hou vooral van spannende, avontuurlijke, onvoorspelbare, pikante, humoristische, verhalen met een vleugje romantiek! :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2012, 08:37 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
ja vroeger las ik ook alles, maar dat is nu ook wel veranderd... :wink:

geen cowboys en indianen... (alhoewel, ik heb daar nog een stapel cl's...)en spionage vind ik ook minder, omdat er dan altijd veel misverstanden zijn en dat wordt zo vermoeiend... :roll:
geen baarden en snorren (of ze worden ook vergeten...)
de heldin moet een HELDIN zijn!
op de held moet je zelf verliefd kunnen worden... :wink:

in het verhaal moet toch een beetje vaart zitten of toch ten minste een verhaal...
humor is ook altijd goed voor mij...
liefst altijd een happy ending, maar als het eens niet zo is, vind ik het wel ok
ik wissel ook graag af, mijn favorieten zijn regency, maar ik lees even graag een piraatje of schot...ook tijdreisverhalen vind ik goed!
het mag van mij pikant zijn of zelfs niet, maar dan moet het verhaal heel goed zijn of toch veel humor bevatten... :wink: of heel veel allusies tot... bevatten!
ik vind het vooral leuk als de hoofdpersonen elkaar niet mogen in het begin en dan naar mekaar groeien, heel spannend :wink:
ik hou van "witty conversation" en zeker als de heldin haar niet laat doen... :harts: :harts: :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jan 2012, 10:49 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Poeh, ik ben ouder geworden en ook een stuk kritischer

Ik lees liever geen Regency, of het moet een hele goeie zijn zoals die van Olivia Parker
Uitzonderingen zijn er altijd.

Mijn favo boek is Zacht zingen de Hooglanden van Garwood. Daar zat gewoon echt alles in.
En daar zou ik er zeker meer van willen lezen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jan 2012, 11:38 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 sep 2011, 09:51
Berichten: 647
Woonplaats: Dedemsvaart
ik merk bij mezelf dat ik nu de boekjes leuker vind die zich afspelen in vroegere tijden (1000-1500) waarom ? geen idee van regency tijd vind ik niet alles even leuk tenzij het minder gaat om de stijl eromheen van die tijd, ik bedoel het keurige , nette manieren hiervan.
boeken met humor doen het bij mij ook goed, een goed gevecht om de lady ook.
dus in het algemeen lees ik eigenlijk bijna alles.

Karin


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jan 2012, 11:38 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
De laatste jaren koop ik alleen nog historische romans.

Ik kijk eigenlijk altijd eerst bij AAR/Amazon wat de beoordelingen zijn. Soms zijn die niet al te best, maar hun redenen voor een laag cijfer, geven bij mij soms de doorslag om het boek wél aan te schaffen.

Er zijn slechts een paar schrijfsters van wie ik alle uitgegeven historische boeken aanschaf (w.o. Bertirice Small, Susan Johnson e.d.).

Indianenverhalen (letterlijk dan) heeft mijn minste waardering.

Dit blijft een leuke vraag die om de zoveel tijd wordt gesteld. We hebben tenslotte veel nieuwe CD-leden gekregen :382: !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jan 2012, 11:46 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Ik koop nog altijd veel boeken, de nieuwe cl's en HR
Op dat gebied ben ik dus niet zo kritisch, als het maar HR is.
Voor andere genres ben ik wel kritisch, om een nieuw boek van een ander genre te kopen moet het al aan veel voorwaarden voldoen, dat zijn er dan ook maar een tweetal per jaar. Tweedehands koop ik dan wel weer makkelijker ook boeken van andere genres, als het dan een miskoop blijkt te zijn ben ik er toch niet zoveel geld aan kwijt

groetjes
Martine


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jan 2012, 13:55 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 15 jul 2009, 11:55
Berichten: 31
Woonplaats: DEN HAAG
ik geloof dat je met de jaren kritisch word .en je smaak veranderd.
ik hou nu heel veel van verhalen die door gaan .zo als van josie litton en grasso. en natuurlijk van christy.zo was ik weg van de serie vingin river.
van r. carr. en voor het eerst .tijtreis verhalen .hoe wel ik daar vroeger geen blik op wierp. netty


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jan 2012, 12:39 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 25 jan 2010, 13:27
Stemming:
Blij
Berichten: 142
Woonplaats: Denbosch
Nationale vlag:
Netherlands
Ik ben nu NEVER A GENTLEMAN Eileen Dreyer aan het lezen, ik heb nu zin om het boek ( e-reader) heel hard dicht te klappen, alles wat ik niet leuk vind komt er in voor. ze is kreupel en hij vind haar oer lelijk :shock: . :mad:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling